Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1545569
De bruine beren zijn aan het verharen. M.n. de kleine doet dit extreem (volgens mij doet ze alles extreem). Beide hebben nu voor het eerst in hun leven ook wat last van "roos". Van de 3000 gram vleesbot is zo'n 400/500 gram zalmstaart. Zou het helpen dit (tijdelijk) omhoog te doen? Of is het zowieso te weinig zalm per week (3000 gram vleesbot is 50% van het menu van 1 week).
Theemuts heeft nergens last van (bij haar is zalm een wat hoger percentage, zij eet 2650 vleesbot per week en haar staart zal even veel wegen als die van de andere), zij is ook niet aan het verharen overigens.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1545621
ik zelf zou niet heel veel meer geven want misschien dat je daardoor een te grote verandering in t menu krijgt , waardoor ze mogelijk aan de dunne gaan...

maar goed , dat is mijn redenatie :-[
Door Too
#1545635
Blieven beren sardien [of een ander vet, compleet visje]?
1 of 2x in de week een paar sardienen lijkt mij een mooie aanvulling
Door rosie
#1545805
Ik geef in die periode altijd zalmolie over het eten. Geef ik vleesbot laat ik het even intrekken. Werkt hier heel goed.
Door Borke
#1546710
Ik denk dat je best 2 dagen zalm in de week kunt geven als je hond daar goed op reageert.
Bij Borke zou ik dat wel aandurven (Sofi blieft gen zalm).
Gebruikersavatar
Door kira
#1547952
Ik ben niet zo van zalmolie. Ik vind het vies plakkerig spul en Kleine Beer blieft zowieso geen dingen met iets erover of erdoor, ze is een muts. Maar zalmstaarten vinden ze heerlijk, dus dan doe ik gewoon wat Borke zegt, een stukkie zalm extra. Sardien eten de bruine beren niet zo goed, met lange tanden, en als ik het vaak serveer spugen ze het uit (vraag me niet waarom). De ontlasting is hier altijd stevig, en bij een stuk zalmstaart van 450 gram moet ik toch nog 400 gram van iets anders serveren, dus als dat bot is, zal het wel goed komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door