Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1543656
Zoeken met de zoekfunctie leverde niet echt voldoende op en vroeg het me al een tijdje af.

Het valt mij op dat Kaatje een dag na haar groentemix behoorlijk veel poept (weer te vergelijken als brokkentijdperk  ;D) en bijvoorbeeld ook wat geelig bij veel ananas/appel (wat ik logisch vind)
Ik snap het doel van groentemix geven en Kaatje vindt het ook hartstikke lekker dus het is geen ''excuus'' om het niet meer te willen geven, alleen net zoals met brokken poepen ze ook veel, omdat ze niks aan de granen hebben, gaat deze vergelijking dan (gedeeltelijk) ook op voor groenten? Of moet ik de ''schuld'' zoeken bij mijn apparaat? Misschien wordt het niet fijn genoeg vermalen?

Ben benieuwd naar jullie mening hierover :)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1543675
zijn natuurlijk de vezels die eruit komen omdat die niet verteerd worden , maar dat geeft toch niet .....het gaat het meeste toch om de vitamine , minerales enz. ?
deze "vezels" beter dan de granen  :biggrin2:
Door Irish
#1543682
Ja, dat van de vezels snap ik. Maar hebben mensen die bruin brood eten ook meer poep dan mensen die wit brood eten?  :biggrin2: Ik weet dat als ik wit brood eet verstopt ga zitten, heb dus de vezels nodig voor goede stoelgang. Ze floepen er ook makkelijk uit bij Kaatje trouwens (nice to know  :P)
Door *Natasja*
#1543803
Hoeveel groentemix geef je? En zit er standaard appel in de mix? Beau van mij moet altijd veel poepen van appel. Geef ik hem overdag appel, dan weet ik zeker dat ik er 's nachts uit moet omdat hij moet poepen.

En wat zit er verder in je groentemix?
Door Irish
#1543808
Boez, wat zit er ook alweer allemaal in je groentemix?  ;D

Nee, doe er niet standaard appel in, als ik voor mezelf een fruitsapje heb geperst, bewaar ik soms de pulp voor Kaatje wat ik dan mix met de groentemix.
En ik geef het ook niet samen met vlees :) Ik denk dat ik iets van 200 gram geef, zal is wat nauwkeuriger zijn met de weegschaal  :-[
Door Linda & Kay
#1543822
Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar! Ik merk het bij Kay namelijk ook!  :)

Tegenwoordig krijgt hij nog maar 1 keer in de week een grote bak groentemix, de dag erna poept hij ook veel meer als de rest van de week.
Eerst kreeg hij een paar keer per week een klein beetje groentemix, toen merkte ik daar niks van. Maar uit gemakzucht voor mij is het gewoon handiger om het 1 keer in de week te geven.
Door 202Spots
#1543854
Meestal TEveel bladgroentes in de mix....of geef gewoon TE veel groentemix tegelijk?
Wanneer je de verhouding blad en knolgroentes in de gaten houd ,dan is er meestal geen probleem.
Meestal zijn er geen problemen wanneer de juiste hoeveelheid groentenmix samen met vlees/bot vlees word gegeven.
Geef je  alleen groentemix  en geen vlees erbij? Of alleen mix met orgaan vlees misschien?
Ik vind het makkelijker(beter) om elke dag iets van de groentenmix te geven inplaats van 2x per week 'n grote bak vol.
Door Irish
#1544728
De ene keer geef ik het gewoon los, andere keer met vleesbot/spiervlees/orgaan.
Heb overigens niet het idee dat Kaatje er last van heeft dat ze dan zoveel moet poepen ( ja geen hele dag ophouden natuurlijk  :P)
Maar misschien is het een idee elke dag een beetje te geven, geef het nu 2x in de week ongeveer.
Is dat sowieso beter voor de hond, elke dag beetje groentemix?
Door Lizzy
#1544747
Ik denk dat twee keer in de week groenten geven inderdaad kan veroorzaken dat ze veel poepen. Ik denk dat je groenten beter over een dag of 5 a 7 kan verdelen. Groenten laxeert. Het bevat vezels.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door