Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#1541055
Falco heeft net bij het speuren een voorwerpje opgegeten. Een stukje dik leer van ongeveer 5 x 5. Gaat dat verteren of iig zacht worden? Ik vind het best een beetje eng.
Wel voeren zometeen of niet? Geen bot iig, denk ik?
Door pallas
#1541062
Als je van die standaard speurleetjes gebruikt komt het vast wel goed hoor.
zo'n stukje is neit zo heel erg groot.
als ik jou was zou ik een maaltijd vlees en pens geven. Pens pakt alles lekker in .
Grote kans dat ie het of verteerd óf uitpoept.

Wat een smurf ook om het op te eten ...toch maar wat minder voer op het spoor leggen? :biggrin2:
Door Juul
#1541071
Er heeft hier dus nog nooit voer op het spoor gelegen.......ik heb gewoon een maffe hond, hij was een beetje hyper. Ik weet niet of het standaard dingetjes zijn? 5 x5 en best dik leer.  Spoor was door iemand anders uitgelegd. Sjee, wie verwacht nou dat ie dat opeet ::)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1541072
Juul.... ooit kwamen we thuis en was Eddies leren schoen gedeeltelijk opgegeten. Wij hadden geen idee wie het had gedaan en hebben "gewoon" dat gedaan wat we altijd deden, voeren dus. 3 dagen later kotste Joep een behoorlijk stuk leer, onverteerd, uit. Dus ik verwacht dat het wel goed gaat komen hoor.
Door Juul
#1541077
3 dagen later kotste Joep een behoorlijk stuk leer, onverteerd, uit.
Dus dat gaat niet verteren........  Hij heeft het wat rondgegooid in zijn bek en toen doorgeslikt. Ik hoop dus maar dat het blijft hangen en er weer aan de voorkant uitkomt.

Ik heb zonet al pens en vlees uit de diepvries gehaald, moet ie helaas even wachten op zijn eten, ligt nu heel beledigd te piepen op de bank.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#1541082
Hoi Juul,

Leer geeft geen problemen,het is natuurlijk materiaal en wordt  of uitgespuugd of verteerd.

groetjes!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1541105
Ik zou het wel even in de gaten houden, maar me er niet druk om maken.
5 x 5 cm is voor een formaat hond als Falco niet zo groot. Ik verwacht dat het er gewoon met de ontlasting weer uit komt...
Door Juul
#1541164
Leer geeft geen problemen,het is natuurlijk materiaal en wordt  of uitgespuugd of verteerd.
Ik hoop het, het was zo dik als een zweetblad....
Gebruikersavatar
Door cheeta
#1541174
jalukrifa schreef: Ik hoop het, het was zo dik als een zweetblad....
Komt goed het is niet scherp en is flexibel

even off topic, wist je dat spinnen in tijd van honger ook leer eten?, het bewijs ligt bij mij in de zadelmakerij, diverse oude zadels aangevreten :o :o :-[.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1541251
Zoë, onze RR, heeft ook eens zo'n stuk leer naar binnen gewerkt. We hebben haar gewoon gevoerd -toen nog brok- en na een paar dagen lag het 's ochtends in de bench; uitgespuugd.

Gaat vast wel goedkomen bij Falco.  :-*
Door Juul
#1541431
Gelukkig, het is eruit!
Ik had 'm boven laten slapen zodat ik 'm in de gaten kon houden, en vanmorgen kotste ie het stukje uit. Het was opgerold en nog heel stevig, dus ik ben echt blij dat het niet in zijn darm terecht is gekomen. Maar goed dat ie boven was, hij had het nl. binnen een minuut weer uit de prullenbak gevist. ::)  Gelukkig zag mijn man het aan de sliert plakband die aan zijn snuit hing en kon ie het nog uit zijn bek halen. Blijkbaar toch erg lekker ofzo.
Door pallas
#1541436
jalukrifa schreef: Gelukkig, het is eruit!
Ik had 'm boven laten slapen zodat ik 'm in de gaten kon houden, en vanmorgen kotste ie het stukje uit. Het was opgerold en nog heel stevig, dus ik ben echt blij dat het niet in zijn darm terecht is gekomen. Maar goed dat ie boven was, hij had het nl. binnen een minuut weer uit de prullenbak gevist. ::)  Gelukkig zag mijn man het aan de sliert plakband die aan zijn snuit hing en kon ie het nog uit zijn bek halen. Blijkbaar toch erg lekker ofzo.

Hmm, dan is leer even niet te een geschikt voorwerp om te speuren.
Kan je ook wat anders kiezen?


Maar fijn dat het eruit is! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door