Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door liessie
#1530642
.....moet er aan geloven :o

En wel op woensdag 3 maart, want ik heb vanmiddag de da opgebeld voor het maken van een afspraak voor castratie.

Naar schatting is het dan een half jaar oud (als kitten gevonden, dus dan blijft het altijd een beetje raden).
Ik heb er altijd een beetje een dubbel gevoel bij. Kennen jullie dat?

Aan de ene kant wil ik er aan meewerken, dat er niet een nog groter kattenoverschot komt, maar aan de andere kant heeft hij een heel leuk speels en aanhankelijk karakter, dat hij dan ook niet meer door kan geven.  ???

Aan de ene kant wil ik voorkomen, dat hij gaat sproeien, want dat wordt waarschijnlijk onhoudbaar in een appartement en voorkomen dat hij gaat weglopen achter krolse vrouwtjes aan, maar aan de andere kant, zie ik in hem geen wegloper (als hij niet binnen 5 min al bij de deur hard en klagelijk staat te mauwen van ik wil naar binnen en wel direct dan is hij voor zijn doen lang buiten :biggrin2:) en sproeien doet hij gelukkig ook nog niet. :)

Met Sanya heb ik het misschien nog wel sterker, als ik zie, hoe ze Amos "adopteerde" , denk ik dat zij een fantastische moeder zou zijn geweest voor een eigen nestje. ::)

Maar goed, mijn besluit staat dus vast en vanaf dinsdag avond  maart 18.00 uur moet meneer gaan vasten. Hopelijk gaat hij dan niet luidkeels om eten vragen :-\ Gelukkig kan ik hem op woensdagochtend al tussen 8 en 9 uur brengen en als die dan nog gaat mauwen, dan zoeken ze het bij de da maar uit :biggrin2: Al is mijn ervaring, dat de meeste katten bij de da altijd eng rustig zijn.  8)
Laatst gewijzigd door liessie op wo 03 mar 2010, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#1530660
Begrijp helemaal hoe je je voelt, ik heb vorige week ook net mijn rooie jongetje laten helpen...met veel pijn in mijn hart (zoals bij alle katsels die hier ongecastreerd binnenkwamen) maar ik wilde het toch doen om dezelfde reden als jij. "Open" katers zijn qua lucht ook niet lekker in huis ook al sproeien ze nog niet.
Maar als Amos idd dat beetje oosterse bloed heeft dat jij vermoed gaan ze heel blij met hem zijn in de dap: Pekke heeft vorige week ook echt tegen iedereen lopen klagen totdat hij eindelijk plat ging....
Door liessie
#1537642
Morgen is het over.
Al het voer is inmiddels weggehaald uit de keuken en Amos heeft alweer staan bedelen :-[
Gelukkig kan ik hem morgen al vroeg brengen en heb ik verder geen afspraken morgen. Alleen even stemmen.
Het blijft toch altijd een beetje spannend. :-X
Laatst gewijzigd door liessie op di 02 mar 2010, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door liessie
#1537848
flin schreef: katzels hier hebben allemaal een prachtig 'plufje' met nix...  :biggrin2: :biggrin2:

   en ze sproeien buiten nog lekker hoor!!

succes

zolang ze het buiten den en niet binnen ;)

gek genoeg ben ik vooral benieuwd naar de reactie van Sanya. Die zal toch ook wat moeten missen bij de uitbreide wasbeurten :-X
Door Limpy
#1538174
Ja hier werd af en toe nog even onder de staart van Pekke gesnuffeld van "hé-daar-zat-eerst-toch-wat?" maar dat ging al snel over.
Iig sterkte straks als Amos terug komt, die zal wel effe rrn beetje misselijk zijn....
:bigarmhug:
Door liessie
#1538785
Goed :)
Daarstraks had ik al een berichtje getypt, maar toen liep mijn comp vast.

Het eerste wat hij deed was naar de voerbak lopen en aangezien Sanya vanmorgen niet alles op had, werd hij nog beloond ook :biggrin2:
Daar ging mijn plannetje om eerst wat kipfilet te voeren :-X Maar alles is er ingebleven, dus ikdenk niet dat hij nog erg misselijk is ;D

Ter voorkoming dat Sanya zou gaan likken, moest ik ze apart zetten, maar Amos ging zelf ook likken, dus heb ik hem maar een rompertje aangedaan ::) al is hij het daar niet mee eens :-\ maar alles beter dan een lampekap :P
Laatst gewijzigd door liessie op wo 03 mar 2010, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door liessie
#1543069
Heel goed.
Echt zwelling heb ik niet gezien, eigenlijk alleen het wondje van de operatie.
donderdagavond heb ik het rompertje ook uitgedaan.
En er wordt nog steeds regelmatig gestoeid met Sanya en daarna weer lekker tegen elkaar aan liggen.
Oftewel niets om me zorgen over te maken.
Alhoewel, ik ben vergeten te vragen, of ze gelijk even een geluidsdimmer op Amos te zetten :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door