Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#1530797
De laatst keer dat ik met Jill bij de fysio was lag ze te hijgen en toen zag ik haar grote scheurkies, vol met tandsteen zitten, op zich erg vreemd want de rest van haar gebit is schoon en vrij van tandsteen. Maar toen ik verder keek, ze lag nu op ooghoogte, zag ik dat de kies over de lengte voor een deel was afgebroken en dus op dat afgebroken deel zat dus tandsteen, tandvlees was ook erg rood en zag er niet lekker uit. Nu was ze de laatste tijd ook wel wat trager met haar vleesbot, maar ja die andere twee zijn een stuk jonger en eten gewoon sneller. Dus andaag een afspraak bij de dierenarts gemaakt, nu had ze ook al een  wratje ooglid wat haar ( en mij )toch wel een beetje irriteerde dmv traanoog, wratje neus, wat mij ook irriteerde. Ze is de 11jaar gepasseerd dus ja wratjes mogen komen maar ze moeten geen irritatie geven ( wat dus nu wel bij het oog het geval is. ) En toen die kies, ja die moet er echt uit.
wordt meteen die wratjes meegenomen.

Nu zat ik te denken om haar de eerste tijd toch even de botmixen van bijv. lupa te geven. Wat denken jullie?
Door Nynke
#1530809
zit de kies los ??  Zoja, dan zou ik juist proberen wel bot te blijven voeren zodat de kies er uit zichzelf uit komt  ;) zoniet, dan zou ik inderdaad wel gemalen bot voeren, of tijdelijk wat eierschaalpoeder tot de kies eruit is.

Bij Gunnar hebben Rik en ik in de loop der tijd 2 kiezen en een tandje uitgetrokken die loszaten, omdat de DA hem niet meer onder narcose wilde doen gezien zijn slechte hart en zijn leeftijd (13 jaar).
Door **Jillaroo**
#1530813
Nee hij zit niet los, misschien wel als die doormidden gezaagd wordt, deze kies bestaat uit twee wortels de ene kant op en eent de andere kant op. En ze vermijd die kant dus met bot eten. Ik gaf haar al geen harde stukken omdat ze er echt moeite mee had.
Door Nynke
#1530824
**Jillaroo** schreef: Nee hij zit niet los, misschien wel als die doormidden gezaagd wordt, deze kies bestaat uit twee wortels de ene kant op en eent de andere kant op. En ze vermijd die kant dus met bot eten. Ik gaf haar al geen harde stukken omdat ze er echt moeite mee had.
dan zou ik inderdaad botmix geven of eierschaalpoeder tot hij eruit is  :-\ :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door