Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1526668
Jolly, ruim 14jr oud, niet gester., wilde vanmorgen niets eten,normaal springt ze om je heen. Ze heeft echt buikkrampen, kreunt. Ze heeft net wel 2 drolletjes en een plas gedaan in de tuin.  De drollen zagen er normaal uit. Ik heb haar okugest en magn.phos (ontspanning) gegegeven. Ik heb 2x temp. opgenomen, 39.2, voor een teckel niet echt hoog dacht ik. Wat kan ik nog meer doen? Of moet ik haar rimadyl geven? Magn. phos helpt goed tegen buikkrampen, eigen ervaring.
Gister niets gemerkt, 's-avonds krijgen ze altijd nog een stukje appel en zij was er als de kippen bij. Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1526689
Vreemd he, zoals dat zo maar op kan komen... Mijn ervaring is dat Okugest heel goed werkt bij darmkrampen. Maar ik weet niet wat voor krampen ze heeft? Is het haar maag? Of haar darmen? Kan het haar rug zijn?
Door vagebond
#1526791
Pfoe, ben net terug van het uitlaten van de andere tokkels, en ze kwam me tegemoet lopen. Ze kijkt al beter, ik kreeg al horrorscenario's onder het wandelen. Ik laat haar niet meer opereren aan een baarmoederontsteking nl. Ze is zo tenger en fragiel.
Heb haar nu 2x okugest, 2x magn phos gegeven ook nog ferrum phos. Zal ik haar wat eten geven straks of niet? Ik heb ontdooid: kip gemalen, geit/lamsstrotjes, eend, laatste 2 zijn te vet zeker? Of zal ik wat gedroogde carnibest geven?Of zal ik wat carnibest ontdooien? De gemalen kip is ook vet.
Ik zag net in de tuin een paar dunne hopen liggen, denk van haar. De andere teckels hadden net normale drollen. Dus toch dunne poep van Jolly. Jeetje, die buikkrampen, alsof ze pups eruit wou persen.
Door vagebond
#1526822
Nee, dat hoop ik niet, maar daar denk ik dan altijd aan! Ik zie geen uitvloeiing of zo, nu ik die dunne hopen in de tuin heb gezien, zal het wel niet. Ze vreet ook alles op buiten, rotjes vind ze ook lekker, het is ook een echte drollenvreter. Buik voelt niet hard aan of zo. Rug is het ook niet, ze schudt zich gewoon en voelt verder goed aan. Tenminste zo ver ik zelf kan beoordelen natuurlijk.
Ze hebben eigenlijk nooit wat die teckels, als ze wat hebben is het direkt mis :(, ik ben ook nog zo'n muts die allemaal ellendige ziektebeelden erbij gaat halen. Ik schrok wel vanmorgen, dacht eerst dat ze een tia had gehad, zo lodderig keek ze uit d'r ogen. Tja, ze wordt bijna 14.5 jr, de rest van haar nest is al jaren geleden heengegaan. Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1526863
vagebond schreef: Pfoe, ben net terug van het uitlaten van de andere tokkels, en ze kwam me tegemoet lopen. Ze kijkt al beter, ik kreeg al horrorscenario's onder het wandelen. Ik laat haar niet meer opereren aan een baarmoederontsteking nl. Ze is zo tenger en fragiel.
Heb haar nu 2x okugest, 2x magn phos gegeven ook nog ferrum phos. Zal ik haar wat eten geven straks of niet? Ik heb ontdooid: kip gemalen, geit/lamsstrotjes, eend, laatste 2 zijn te vet zeker? Of zal ik wat gedroogde carnibest geven?Of zal ik wat carnibest ontdooien? De gemalen kip is ook vet.
Ik zag net in de tuin een paar dunne hopen liggen, denk van haar. De andere teckels hadden net normale drollen. Dus toch dunne poep van Jolly. Jeetje, die buikkrampen, alsof ze pups eruit wou persen.
Ik zou even kijken of ze wil eten. Als ze wil eten, zou ik wel wat geven. Beetje gemalen kip is prima. Of Carnibest, is ook prima. Ik zou zelf geen eend doen.
Door vagebond
#1527083
Ze heeft een beetje hertenspiervlees gegeten, ze liep alweer te jumpen voor wat eten. Dus de rug kan ik doorstrepen. Ik denk niet dat het er goed bekomen is, want ik zag haar net weer niet zo blij lopen. Ze eet dus een klein beetje en direkt weer buikpijn. Wat zal ik doen, ik heb al carnibest ontdooit, zal ik dat met wat darmclear geven, of gewoon tot morgen maar wachten
Door vagebond
#1527344
Het gaat weer beter met de kleine Jolly, ze liep alweer te schetteren in de tuin en met haar kleedje te spelen. Ik heb een beetje carnibest met darmclear gegeven. Verder krijgt ze niets meer, alleen nog een stukje appel vanavond. Morgen krijgt ze voor de zekerheid nog carnibest met darmclear.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door