Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimkok
#1519976
Ik  kan er maar niet de vinger opleggen waarom mijn labje zo'n 1 keer in de week diarree heeft. Misschien zijn er nog meer van deze ervaringen?

Ter achtergrondinformatie, ze eet eend/diabetes van carnibest, om af te wisselen ben ik daar bandit lam bij gaan geven. Daarnaast krijg ze afwisselend kleine beetjes sardientjes, makreel en tonijn gecombineerd met afwisselend huttenkase, worteltjes en sperzie en snijboontjes. Omdat ze echt geen rauwe vis en groenten lust, krijgt ze dit uit een blikje. Daarnaast als tussendoortjes afwisselend gedroogde lamspens en lamsveessticks van carnibest.
Omdat ik dacht dat de diarree toch van de bandit kwam ben ik daar even mee gestopt. Nu heb ik gisteren voor het eerst pompoen gegeven omdat ik las dat dat goed voor ontlasting was, weliswaar ook gekookt en gepureerd want rauw lust ze dus  niet.  En vanmorgen was de diarree er weer, ook met een vliesje. Zou dat nou weer door de pompoen komen?
Heb ontlasting op alles laten onderzoeken daar was niets mis mee en ze is ook heel speels en is al 9. Maar ik begrijp dus niet waarom ze toch regelmatig diarree heeft en verder prima ontlasting. Misschien moet ik mij er geen zorgen over maken???

groetjes, Kim
Door kimkok
#1520167
[quote="essie74"]
de vis soorten, komen die uit blik en zitten die in de olie of water?
[/quote]

Meestal in olie, maar die spoel ik er dan eerst goed af.
Door Truus
#1520678
Ik zou eerst een week gewoon de Carnibest geven en kijken hoe het gaat. Daarna zou je 1 ding toe kunnen voegen en als dat goed gaat weer 1 ding net zolang totdat je er achter komt waar het aan ligt. Zo zou ik het uit proberen. Vis zou ik nemen op water basis en niet met olie.
Door Limpy
#1522289
Van pompoen zou ze idd diarree kunnen krijgen, schijnt bij diverse dieren(soorten) wel eens laxerend te werken.
Heb het op m´n vorige werk ook wel meegemaakt (was dierverzorger)
Door Gradje
#1524839
Een van mijn honden heeft altijd last van diarree 1 a 2 keer, na het eten van vis (zalm). Ik denk dat het komt omdat dit tamelijk vet is. Toch blijft vis 1 maal per 2 weken op het menu staan.  :biggrin2:
Door Gijsbert
#1525521
[quote="Gradje"]
Een van mijn honden heeft altijd last van diarree 1 a 2 keer, na het eten van vis (zalm). Ik denk dat het komt omdat dit tamelijk vet is. Toch blijft vis 1 maal per 2 weken op het menu staan.  :biggrin2:
[/quote]

Mijn 10 jaar oude maltezerteef heeft af en toe ook last van diaree. Zou dit komen omdat ik ineens overgestopt ben van brokjes (Yarrah) op natuurvoer van Carnibest?
Door kimkok
#1525917
De diarree bleef aanhouden op de CB eend/diabetes, iedere dag dat ik het gaf. Geef sinds 2 dagen een ander merk (bandit)en al 2 dagen goede ontlasting. Ik kreeg al de tip dat het door de zonnebloemolie in de CB zou kunnen komen.
Door inni
#1526328
[quote="kimkok"]
De diarree bleef aanhouden op de CB eend/diabetes, iedere dag dat ik het gaf. Geef sinds 2 dagen een ander merk (bandit)en al 2 dagen goede ontlasting. Ik kreeg al de tip dat het door de zonnebloemolie in de CB zou kunnen komen.

[/quote]



In 't voorjaar van 2009 at Berre hier ook eend/diabetes van CB, 'k ging lange tijd goed tot ik aan een nieuwe levering begon, hij kreeg diarree en wou niet meer eten, 'k gaf hem z'n oude voeding terug en 't was op slag gedaan, weer CB en weer diarree. Mij is toen verteld dat er iets was veranderd aan de samenstelling. Hopelijk blijft alles nu in orde bij jou dier.
Door kimkok
#1528101
[quote="inni"]


In 't voorjaar van 2009 at Berre hier ook eend/diabetes van CB, 'k ging lange tijd goed tot ik aan een nieuwe levering begon, hij kreeg diarree en wou niet meer eten, 'k gaf hem z'n oude voeding terug en 't was op slag gedaan, weer CB en weer diarree. Mij is toen verteld dat er iets was veranderd aan de samenstelling. Hopelijk blijft alles nu in orde bij jou dier.
[/quote]

Carnibest zegt beslist niets te hebben veranderd aan de samenstelling. Maar aangezien ze met de Bandit bio lam geen diarree heeft kan ik niet anders concluderen tot nu toe dat het aan de carnibest ligt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door