Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#1522351
Mijn jongste katertje is gisteren gecastreerd en heeft naast de vieze narcose ook een spuit met pijnstiller gehad (nu wel uitgewerkt)
Is het zinvol om hem een kuurtje probiotica of iets anders ontgiftend te geven?
Hij is overigens gespeent met kvv/barf en reageert gevoelig op "troep" (reageerde ook heftig op kitten-enting en -ontworming)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1522355
ik heb dat met die van mij niet gedaan. ook al was hun castratie ingrijpender (vrouwtjespoezen). sien zat dezelfde avond alweer bovenin de krabpaal en ot ws met 2 dagen weer helemaal zichzelf. ot had destijds een vagina-ontsteking van de krolsheid, dus ik had me ook al voorgenomen dat haar herstel iets langer zou duren.

ik ben zelf een half jaar geleden voor het eerst onder narcose geweest. zo kon ik ook eens meemaken wat dat inhoudt.
je hoort wel eens mensen zeggen dat ze nog weken moe zijn van de narcose etc. bij mij was dat met een paar uur echt wel over. de narcose vond ik niet zo inspannend en voelde ook niet belastend.
Door Mevroi Kruim
#1522420
Als hij er geen last van heeft dan lijkt het me niet dringend. Mijn katers waren na een paar uur suf zijn heel snel weer op de (wijde) beentjes en vraten zich ongans dus dan laat ik het zo.
Heeft hij er last van dan zou ik wel iets van probiotica geven. Traumeel is sowieso een goed idee na een operatie trouwens.
Idd reageren sommige mensen en dieren heel heftig op narcose en anderen totaal niet.
Door Limpy
#1522510
Hij lijkt goed te herstellen, eet goed (gister al) en sjeest ook weer als een tornado door het huis dus laat ik het maar zo, die traumeel zal ik zeker in gedachte houden!

Dank voor de reacties in ieder geval!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door