Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door essie74
#1509304
hallo allemaal,

Bij mijn ouders zijn gisteren twee herplaatsers aangekomen, broer en zus van 9 maanden oud....
Vanmorgen in alle vroegte HB paard kip gegeven, dit omdat mijn honden ook op vers staan gelijk ff kijke niet?

Helaas hebben we geen paspoort erbij gekregen en volgens de eigenaren zouden ze wel geent zijn, de laatste keer 3 maaden geleden ( dus ongeveeer met 6 maanden)  Moet ik nu nog een keer enten , zo ja waarvoor? of nee, hebben ze alle stoffen al binnen?

Gezegd moet worden dat de katten binnenblijven, ze zullen nooit los naar buiten kunnen, slechts, in de ren in de tuin ( ongeveer 8 meter diep)

Contact met andere katten is dan ook nihil.
Ook wil ik vragen of ze nog ontwormd moeten worden, tegen de vlooien hebben we in ieder geval al actie ondernomen.

Voor de rest weet ik te melden dat ze een goede nacht hebben gehad, lekker tussen mijn ouders in in het grote bed... Hebben een eigen kamer ;-)) met krabpaal en eigen uitgang naar de tuin,,,,echt hele leuke beesten....

Ben blij dat ze het zo naar de zin hebben zeker voor de eerste nacht!

GRoeten,

Esther
Door flin
#1509610
hah, gezellig 2 katzels int ouderlijk bed... :D
't zijn toch geen nakerds toevallig?

misschien kun je de vorige da traceren, die zou toch iets in de compu hebben betreft katzels
zomaar enten, terwijl je niet weet, hoe wat en wanneer zou 'k niet doen, een flinke ent-reactie zit je niet op te wachten, eventueel zouden ze getiterd kunnen worden

als er wat vlooien gezeten hebben, heb je ook wel kans op worm, jah
'k zou dan bij de da een anti-wormmiddel halen, en bij ernstige besmetting nog een keer herhalen

veel plezier!
Gebruikersavatar
Door essie74
#1509701
hahaha schijnt idd gezellig geweest te zijn ;-)

Heb de vorige eigenaar toch nog even gebeld... zouden maanden geleden nog geent en ontwormd zijn ed

Helaas bij een DA die het allemaal onder de tafel deed, dus geen boekje en of iets dergelijks.... :-[

Dus ik was zelf ook al van het titeren maar moet die oldtimers nog ff warm maken voor deze wereld he? :biggrin2:

Vanmorgen gelijk een paar ontdooide kipnekken meegenomen maar toevallig in dit zakje zat er ook nog een hoofdje aan het nekje :-\ Moeders was gelijk genezen,.... ahahhaha worden denk ik KVV katten!

Het zijn gewone HTK katten hoor denk ik, geen echte kenmerken van ras katten.... :biggrin2:



ach ja, alles beter dan brok toch? hihihihih

gr,

Esther
Door flin
#1509719
essie74 schreef:
Dus ik was zelf ook al van het titeren maar moet die oldtimers nog ff warm maken voor deze wereld he? :biggrin2:

Vanmorgen gelijk een paar ontdooide kipnekken meegenomen maar toevallig in dit zakje zat er ook nog een hoofdje aan het nekje :-\ Moeders was gelijk genezen,.... ahahhaha worden denk ik KVV katten!

Het zijn gewone HTK katten hoor denk ik, geen echte kenmerken van ras katten.... :biggrin2:



ach ja, alles beter dan brok toch? hihihihih

gr,

Esther
zoek een paar artikelen over ent-reacties, en laat je ouders 't lezen,
en natuurlijk een DA die wil titeren voor ze opsnorren...

een stuk rundvlees vinden ze af en toe vast ook te knagen...(en voor moeder minder griezelig) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door essie74
#1510883
nou moeders moet wel ff wennen hoor aan dat eten van vers vlees... vanmorgen wild de katjes het niet al te graag eten, maar heb voor de zekerheid al wel wat mee besteld voor hun  :biggrin2:

open wel even een nieuw topic omdat ik nog wat informatie nodig heb ::)

gr,

Esther
Gebruikersavatar
Door koekje
#1511190
titeren is zeker geen gek idee; zo weet je precies of ze al wel of geen anti-stoffen hebben. bij niets doen loop je het risico dat ze kattenziekte (das gewoon parvo en gaat 100% van de kittens dood aan) oplopen. niesziekte is niet altijd dodelijk, maar kan wel chronisch worden.
bij wel laten vaccineren kan je ook dubbel er inentingen injassen, terwijl dat mss niet nodig is. als ze nu geen vlooien hebben of verdacht zijn van wormen, zou ik ze over een maandje een pipetje stronghold (voor katten en kijk ook naar het gewicht) geven. niet laten vaccineren als ze parasieten hebben of ziek zijn!

zijn ze steriel gemaakt? je wil echt geen broer-zusnest en stel als er 1 zwanger is, dan kom je er bijna niet vanaf. de asiels puilen uit van de kittens namelijk.
ook de kater moet van zn ballen af, want sproeien en katergedrag (territoriumagressie, zus aanranden, vaak veel weg of te gaan vechten met abcessen en open wonden tot gevolg) zijn verre van leuk.

katten kunnen ook heel goed barfen zonder allerlei enge en confronterende onderdelen. idd nekken zonder kop, vleugels, karkasjes, verschillende lapjes spiervlees en orgaan. pens en groente eten ze meestal niet en is ook niet nodig. af en toe een geklutst eitje als kuikens te eng zijn. supplementen zijn voor gezonde katten ook niet nodig. 1x per week of 1x per 2 weken een portie vette vis (mag eventueel uit blik) voor de omega's.

hier vinden ze kwartels erg lekker. wel kale kwartels (met de belangrijkste organen) overigens, want dikke sien houdt niet van veren aan haar eten en pluimt zelf niet. kwartels zijn smakelijk en ook niet te hard. ze zijn ook niet eng, want het lijken net kleine braadkipjes.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1511363
ik ga maar eens kijken of ik hier een goede DA kan vinden in Utrecht of omgeving...

Volgens de vorige eigenaar hadden ze alle entingen wel gehad en waren ze een maand of 3 geleden nog ontwormd en ontvlooit...

Ze zijn beide geholpen volgens de eigenaar maar dat had hij bij zijn DA zwart laten doen scheelde hem ruim 150 Euro dus tja.. helaas niet alles in de computer  zeg maar...

Ik zie zelf geen balletjes meer zitten,maar goed kun je dat wel zien bij een kat? of moet je dat voelen?

Bij de poes kan ik geen litteken zien op de buik, echt super veel haar en nog niet het vermogen gehad om haar ff lekker op te kunnen pakken..

Denk dat ik maar eens ff op zoek moet naar een DA die ook kan titeren...en gelijk dan maar ff kijken of alles er nog aan zit of niet ;)

Kwartels met veren heb ik hier ook nog wel in de vriezer liggen. Heb van de week ook hamsters gekregen maar dat durven die oldtimertjes echt niet te geven!  ze  waren hier gisteren mochten even loeren in de vriezer, moeder werd bijna gek!  ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1511366
jaaa, hamsters zijn gelijk wel heel confronterend  ;D

ipv kwartels met veren zou je eens een of 2 kale kunnen proberen. das minder eng. verkrijgbaar bij herby en richard en de veel te dure mensen-poelier.
Door Cizsel
#1562134
Hmm sorry hoor maar het verhaal van die vorige eigenaar vind ik maar vaag.... ik zou er niks van vertrouwen :/

Lekker ff een dierenarts opzoeken om te kijken :)
Door Limpy
#1562167
Als de balletjes nog aan de kater zouden zitten zou je dat echt wel kunnen zien (a la kleine knikkers) en ook voelen.
Is hij geholpen voel je/zie je alleen maar klein bobbeltje van lege zakjes...na verloop van tijd verschrompeld dat wat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door