Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Qisha
#1509464
Ik heb een Pharaohond van 27 mnd. Ze eet al 19mnd zeer slecht. Ze eet rustig 3dagen niet. Soms eet ze bv.5 dgn achter elkaar, of soms eet ze enkele brokjes een paar dagen achter elkaar.

In eerste instantie dacht de DA dat het door de 1e loopsheid,gespleten, kwam. Maar de 2e loopsheid liep normaal en nog geen verbetering! Toen werd er gedacht aan trauma (had een 4jarige herplaatsDober,die agressief was en haar,ondanks dat ze pup was haar en de ander hondjes aanviel).Maar hy is al 2 jaar geleden geherplaatst. Een ander zegt dor de drukte:myn tuin grenst aan een speelplaats (fokker en vriendin wonen in dorpje). De handoplegger dacht misschien electromagnetische velden omdat ik aan het spoor woon. Ik heb ook aan diverse bevriende fokkers raad gevraagd,maar allemaal zeggen ze dat ik haar beter kan herplaatsen,dat dat voor haar beter is. Volgens iedereen,ook de DA is ze lichamelyk gezond en zit het tussen de oren.

Ze heeft 18 dgn by me vriendin gezeten en at daar wel:was 8 kg aangekomen. Kwam weer thuis,at 3dgn niet en was 9kg afgevallen. Heb alles gedaan zoals me vriendin het deed. Ook haar apart eten gegeven ivm mogelyk angst om te eten. Maar nee,niks. Met spoed naar DA en ze kreeg antidepressiva en eetlustopwekkers van DA. Ook nog geprobeerd Bachbloesem,Handoplegger Sjamaan en Reiki. Maar niks werkt.

Allerlei verschillende merken voer uitgeprobeerd,ook brok met alleen vis. KVV eet ze alleen kip als ze zin heeft:pens,vlees compleet en hart eet ze niet.
Wel wilt ze alleen lekkere dingen eten: runderoor,pensstaaf,kauwstaaf,dentastix,ontbytkoek,brood met leverpastie,tomaat,komkommer,ananas en diverse fruit.

Drinkt normaal,urine en ontlasting zien er goed uit. Vacht is in topconditie,ogen stralen gebit is perfect,schone oren,nagels bygeknipt. Is alleen broodmager.

Heb met haar getraind: Ringtraining en OC. Ging dagelyks met haar naar het park om lekker rond te rennen. En zoals by elke hond, smyn vaste ochtend en avonds ritueel: met elke hond individueel knuffelen.

Ze is hyperactief,vrolyk en aanhankelyk.  Zo'n zoet karakter. Kan met iedereen,met elke hond,ziet iedereen als vriend. Ze is gek op myn dochter en my en op onze andere hondjes,liggen altyd by elkaar.

Ik sta dus voor de volgende keuze:
1) Als dit zo doorgaat gaat ze by me vriendin wonen,omdat ze daar wel eet. Dit is in feite al afgesproken,maar het allerliefst wil ik dat ze gewoon by my blyft!
2) Of ik hou haar zelf met de wetenschap dat ze hierdoor veel korter zal leven omdat dagen niet eten de gezondheid aantast.

Jammergenoeg zit ik momenteel in de WW,dus allerlei consulten kan ik me niet meer permitteren. Toen ik nog werkte vond ik het totaal geen probleem,ook al werd ik opgelicht waar ik by stond omdat elke hoop me deed opleven.

Als iemand nog iets weet of ooit zoiets opmerkelyks heeft meegemaakt hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1509480
Het lijkt me duidelijk dat ze niet eet vanwege de situatie/omgeving, aangezien ze bij je vriendin wel eet. Ze is, om welke reden dan ook, niet op haar gemakkie bij jou/in jouw huis...dus volgens mij heeft zij haar keuze al gemaakt  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1509483
wat raar, ze eet bij je vriendin wel en bij jouw niet, hebben jullie een verschillende leefomstandigheden?
wat gaat er bij je vriendin anders dan bij jouw?
in 18 dagen 8 kilo bijkomen vindt ik wel extreem veel hoor...
en tja, ik heb er hier eentje rondlopen die het gepresteerd heeft om 2 jr ontzettend slecht te eten, die leefde op 1 kippenpoot in de week, ook lich kerngezond, vloog, rende, zwemde een berg energie!
en of ie ongelukkig was, ja misschien door de drive die hij had, de hoeveelheid energie...
hem hebben we vorig jaar laten castreren.....en binnen no time ging ie eten, met behulp van nu homeopathie en bach gaat alles heel prima, zeker wat betreft zijn tomeloze energie..
hij is in een maand of 5/6 van 19 kilo naar nu 26 kilo gegaan...
er lag bij hem ook veel aan zijn hormonen..
Door Qisha
#1509736
Het lykt er inderdaad op dat ze aangeeft wel van ons te houden,maar toch liever by me vriendin woont.

Me vriendin woont in een heel klein dorpje,echt superrustig. Ik woon in de stad met de hele dag gillende kinderen en sinds 1,5 jaar extra overlast van treinen ivm spoorverdubbeling,kan ze niet tegen de drukte. Misschien heeft ze toch een flinke deuk opgelopen door de herplaatsDober,maar die is al 2 jaar weg en de andere hondjes waren er snel overheen. Kan zyn dat zy hypergevoelig is. Wie weet,helaas kan ze het me niet zelf vertellen.
Me vriendin is ook hele dagen thuis. Me dochter en ik werken allebei 4 dagen,op verschillende dagen zodat de honden maar 3 dagen alleen thuis zyn. Dit zyn ze van pup af aan gewend. Momenteel zit ik in de WW en dus hele,dagen thuis,maar heeft ook geen verschil gemaakt.

Ik had eigenlyk gehoopt dat zy misschien middels barf zou gaan eten. Myn laatste hoop?

Misschien is het voor haar het beste om by me vriendin te gaan wonen. Misschien ben ik wel egoistisch dooral 19 mnd vanalles te proberen omdat ik geen afstand van haar kan doen. Anderen zeggen:eens is de eerste keer. Wat het er echt niet makkelyker op maakt. Ik heb dit nog nooit meegemaakt,ik heb al 15 jaar honden en op de herplaatsDober na zyn ze allemaal tussen 6 planken weggegaan.........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door