Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#150908
Zoals beloofd aan Jeanne, zou ik in de weekeinde vers gaan voeren. Nou het is zover. Vriezertje gekocht en besteld.
Tja en toen .... 10 dozen van 24 pakjes. Meteen goed aanpakken, maar toen het gebracht werd: Paniek! Vriezer veel te klein. Daar stonden dan dus 10 dozen in de gang. Wat nu? De telefoon en ja hoor gelukkig had iemand een kist (niet al te groot) staan en dat kon ik wel overnemen.

Vrijdag 20 aug. 's morgens 100 gram brokken (en nu niet meteen gaan jammeren, ik doe m'n best) en 's avonds 500 gram vers van, ja wel Smuldier.
Deze week wil ik bijhouden hoe vaak er gepoept wordt en hoeveel en wat er verder nog op te merken is.
Vandaag hetzelfde.

Als ik iets beloof dan doe ik dat ook.

Margreet
#150913
Hap, slik, en weg, zonder eerst ook maar te ruiken.
Het Smuldier compleet, zakjes van 500 gram.
Of dat te veel is weet ik nog niet. Balthazar ('n knappe kerel, zo zwart als ebbenhout van hetzelfde merk) die regelamatig logeert doet ook mee. Goed he?
Mijn loge van nu, 'n prachtige, gestroomlijnde Bull Mastif heeft vandaag ook vers gegeten. Was ook zo weg!!!!!
Smuldier gaf ik al al extraatje door de brokken. Ook de pups kijgen altijd Smuldier, pens, hart, vlees).
Dus het eventuele volgende nestje gaat deels ook op vers.
Prima spul hoor Smuldier van Mulder en niet duur.
#164049
Vandaag, na 3 weken 's avonds compleet vers te hebben gevoerd mijn bevindingen. Na 'n week was het nog niet zo goed duidelijk wat de verschillen zouden zijn.
's Morgens 100 gram lams/rijst brokken.
's Avonds 500 gram Compleet van Mulder.
Heel veel haren.
Ina, met een harde vacht, heeft een hele zachte vacht gekregen en minder huidvet onder aan de randen van de tafel waar ze vaak onderdoor gaat.
Yentel is van een zachte vacht naar een wat stuggere vacht gegaan, wat ik wel wat jammer vind. Yentel is wit en de wolken vlogen je echt waar om de oren.
Het poep eten is voorbij, wat ze zelf poepen (2 x per dag) is vele malen minder, vaster en heel donker van kleur. Dus veel meer wordt opgenomen in het lichaam.
Wat mij na de eerste paar dagen al opviel was het eten van 'scherp gras' door alle twee. Maar geen geko.... dus ze doen wat nodig is denk ik dan maar.
Yentel drinkt nog steeds zowel haar eigen als die ven Ina op, maar ergens heb ik gelezen op Internet dat mensen dat ook doen voor een betere gezondheid. Dus laat ik maar zo.
Allemaal, maar vooral Jeanne, BEDANKT, ben heel tevreden zo. Nu nog bekijken of pups het er ook zo goed op gaan doen. Maar dat is pas volgend jaaraan de orde.

Margreet
Door ine
#164054
Margreet, wat fijn om te horen!! 8)
Je ziet zelf al verschillen en je honden vinden het heerlijk!
Verdiep je nu nog een beetje in kwaliteit en je krijgt de gezonde honden, die iedereen zo graag wil! ;)
#164098
Wauw, is toch keigoed, dit resultaat na drie weken :D
En net wat Ine zegt, verdiep je ook eens in de kwaliteit.
Het is bekend dat je van smuldier veel meer moet voeren en je dus net zo duur uit bent als een kwalitatief beter merk.
Maar, je gaat toch wel door he?
Hier komt geen brok meer in de bak!
#164109
Per avond krijgen ze ieder 500 gram. Dus 1 zakje. Af en toe denk ik dat ze aankomen maar volgens mij zit dat in mijn hoofd. Tot nu toe ben ik zeer tevreden en het past ook bij mijn beurs en ik ga er in ieder geval mee door.
Wel zal ik alle info die ik inmiddels heb van de overige merken goed lezen en bewaren.
Margreet
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door