Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marinus
#1503644
Hallo allemaal,
Hierbij stel ik mij even voor op dit forum. Ik ben Rien van Bruchem en mijn hond is een Zwitserse witte herder die nu bijna een jaar KVV eet. Tot nu toe heb ik 2 verschillende leveranciers gehad namelijk; AHV Breda en Naturis. Die laatste gebruik ik nu nog steeds en bevalt uitstekend. Chico krijgt iedere dag verschillend vlees omdat je in mijn ogen niet compleet voert als je alleen maar rund compleet geeft. Ik wissel dus af tussen: rund, eend, hert, geit, lam en makreel Daarnaast ook nog kip en vuile pens. Toch merk ik aan mijn hond dat KVV geen voldoening geeft. Hij vreet binnen 5 minuten 1 kg vlees op en ligt dan een paar uur op zijn kleed zijn maaltijd te verteren. Vervolgens poept hij bij de eerst opvolgende wandeling de hele bende er weer uit. Bovendien wordt er op steeds meer plaatsen op zijn gebit tandplak zichtbaar. Hij is gek op kauwen op een kauwbot dus ik denk dat BARF heel geschikt voor hem is hoewel ik dit moet aanleren? Zoals je kunt lezen veel vragen en vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen. Ik hoop op een leuke uitwisseling van informatie! Alvast bedankt,
Rien
Door Lizzy
#1503648
Hoi Rien, Welkom op Barfplaats! Ja, daar hebben meer honden last van, dat KVV weinig voldoening geeft. BARF is natuurlijk in grote stukken/lappen en biedt veel meer kluifwerk. Doordat het ongemalen is, zal het minder snel door het spijsverteringssysteem sjezen inderdaad. Volgens mij is dit een geschikt topic op mee te beginnen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Door Marinus
#1503808
Bedankt voor jullie links. Heb alles zorvuldig doorgelezen en berekend maar waar haal je toch al dat vlees vandaan. Nekjes en strotjes kan ik wel aankomen via mijn KVV leverancier maar karkassen en koppen wordt moeilijker. Grote stukken zijn wel nodig want die kleine stukken ook kippenpoot slikt hij haast in één keer door.
alvast bedankt weer.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1508122
[quote="Rien van Bruchem"]
Bedankt voor jullie links. Heb alles zorvuldig doorgelezen en berekend maar waar haal je toch al dat vlees vandaan. Nekjes en strotjes kan ik wel aankomen via mijn KVV leverancier maar karkassen en koppen wordt moeilijker. Grote stukken zijn wel nodig want die kleine stukken ook kippenpoot slikt hij haast in één keer door.
alvast bedankt weer.
[/quote]hallo Rien je hebt een persoonlijk bericht...

gr,

Esther
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door