Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1495742
Zijn er ook bepaalde producten of soorten die ik mijn hond beter kan geven als ik haar wat wil ondersteunen in de spieropbouw?
Voor ons is dit mn eiwitten, creatinine en koolhydraten, maar hoe werkt dat in een compleet BARF- menu.
Mijn hond is qua conditie tiptop inorde maar vind haar spieropbouw naarmate ze ouder wordt niet zo mooi meer. Nu ken ik de oefeningen van de fysiotherapeut ook al om mn de voorhand en achterhand wat aan te sterken, maar ben gewoon benieuwd of ik ook iets met de voeding zou kunnen doen als meer eiwitten oid?
#1496361
Wanneer je BARF voert, kun je niet meer doen dan dat, aan spier opbouw. Je hond krijgt dan namelijk voldoende eiwit en vet binnen. Je kunt dus gewoon 40% a 50% vleesbot, 15% a 20% orgaanvlees (inclusief pens), 5% a 15% groenten en de rest spiervlees voeren. Ouder worden gaat wel gepaard met het minder worden van spieren. Maar als het dramatisch is, dan is er misschien iets aan de hand met de heupen of rug. Daar moet dan misschien nog naar gekeken worden en misschien dat de oorzaak weggenomen kan worden. Als er niks aan de oorzaak gedaan kan worden en de spieren worden te slap, kun je nog spier support van de Groene Os geven.
#1496425
Ik zag dat product idd ook voorbij komen, heb je daar ervaring mee?
Mijn hond is recentelijk helemaal onder de rontgen geweest en er is wel klein beetje arthrose in de heupen, rug was oke. Heb heel even sascha's blend gegeven maar eigenlijk ook maar weer gestopt.
Misschien nog even controle foto hoe er nu mee is, na de foto's ben ik nl pas helemaal op rauw voer over gegaan...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door