Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bosliefje
#1495144
Mijn keeshond Doeke heeft een nestje pups, 7 stuks, 2 weken oud  :biggrin2:, en ze heeft honger  >:(!! Volgens de regels mag ik haar nu 4 maal haar normale hoeveelheid geven.
Even de geschiedenis: Afgelopen zomer kreeg ze 400 gram CB , in 2 maaltijden, en daarmee bleef ze op 20 kg. Toen ze 4 weken zwanger was, bleek ze een kilo afgevallen. Het was natuurlijk ook koud buiten, daar kon het ook aan liggen. Dus ze kreeg meer tot ze vlak voor de bevalling 8 ons kreeg. Nu krijgt ze al een week 14 ons, in 4 maaltijden, ze wordt niet dikker en ze heeft HONGER  >:( :( >:(!! Ze krijgt erbij: ei, sardien, joggert (hoe schrijf je dat??) kippenek, wat groente. Ze zou wat meer mogen hebben. Maar nu mijn vraag: hoeveel eten kan een hond tegelijk aan die 20 kg weegt. Als ik die bak voer zie en me een hondemaag voorstel maak ik me een beetje zorgen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1495185
Als ze er op inleverd is het blijkbaar nog steeds niet genoeg. Ik zou dus nog wat meer geven en dan wat calorierijker, dus geen groente of yoghurt, maar spiervlees en vleesbot.

Een hondenmaag is heel rekbaar. Dacht dat er vlotjes 10% van het lichaamsgewicht in 1 x in kan. Op dit moment natuurlijk niet om aan te raden, maar die opname gaat bij jouw hond nu zo snel dat je makkelijk naar die 10% kan gaan, verdeeld over de dag zonder tegen problemen aan te lopen, want het lichaam vraagt er duidelijk om.
Door 1eboa
#1495554
Wij hebben net een nest met 8 puppies gehad, de moeder at 3 tot 4 maal de normale hoeveelheid eten (4x per dag voeren), door het eten deden we stukken roomboter, je kunt ook rundvet of schapenvet en vooral veel vocht (geitenmelk) geven en toch werd de teef wat schraaltjes. toen de puppies 4 weken waren zijn we de hoeveelheid langzaam gaan afbouwen
Door Bosliefje
#1495739
Bedankt! Ja, ik dacht ook al aan slagroom, daar word ik altijd lekker dik van! Ik zal haar gewoon meer geven en hopen dat ze niet ploft. Aan 10 % van haar eigen gewicht zit ze nog niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1495782
[quote="Bosliefje"]
Bedankt! Ja, ik dacht ook al aan slagroom, daar word ik altijd lekker dik van! Ik zal haar gewoon meer geven en hopen dat ze niet ploft. Aan 10 % van haar eigen gewicht zit ze nog niet.
[/quote]

Je hond is een topprestatie aan het leveren en heeft daarvoor topprestatievoer voor nodig en daar hoort slagroom en andersoort loze caloriebommen wat mij betreft niet bij. Het stilt enkel wat honger, maar je hond haalt daar niet de energie uit om veel en goede melk aan te maken.
Indien er teveel van moeders gevraagt wordt kun je ook overwegen om één voeding van de pups over te nemen.
Door 1eboa
#1497665
Het voer dat een zogende teef moet hebben, moet natuurlijk het bestaan uit goede eiwitten/spiervlees/koolhydraten om wat meer energie te krijgen is een toevoeging van vet prima, slagroom zou ik niet geven. Op barfplaats is over de voeding van een zogende teef wel wat te vinden. De puppies groeien gemiddeld wel 40/50 gram per dag dus samen wel ongeveer tussen 300 en 400 gram, net wat Lizzy schrijft er moet een topprestatie geleverd worden.
Door Wilson
#1497713
Waarom kies je niet voor een KVV dat extra 'rijk' is, speciaal voor honden die meer energie verbruiken (sporten, zogende teven, etc) ?

En met 'rijk' bedoel ik niet vetter, of vol loze calorieen, maar juist met meer bouwstenen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door