Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1491522
Elvis is 6 mnd en nog steeds niet fit...
Hij heeft kipallergie maar ondanks dat ie dat niet meer krijgt nog steeds jeuk en de stoelgang blijft wisselend.
Soms zelfs tijdens 1 poepbeurt eerst normale drol en er gelijk achteraan diarree / vocht.
Inmiddels had net al weer 1,5 week diarree achter de rug en ze allebei maar weer ontwormd.

Door de kvv geef ik wat zeewierpoeder en na het eten een theelepeltje rauwe honing (hyper/smullen).
Hierdoor is de ontlasting wel beter geworden en de honing is antibacterieel.
Ik krijg mn vinger er maar niet op en vind het erg naar dat hij zo'n rottige / incomplete start in de belangrijkste fase van zn leven maakt...

Inmiddels eet hij ook steeds meer wilgenbast, ik wordt er echt naar toe getrokken.
Wat zou dit kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1492759
Hoop ik maandag bij tannetje te kunnen testen, ze krijgen zoiezo rabies en tittertesten. Zal wel blij zijn als er duidelijkheid komt, dit kan echt niet zo langer.
Vanmorgen hebben ze allebei weer gekotst en is anouk weer aan de dunne.

Heb zelfs een klein zakje farmfood puppybrokken gekocht in de hoop dat het door tijdelijk geen rauw te geven de maag/darmen tot rust kan brengen om daarna weer langzaam terug te schakkelen...

Heel tegenstrijdig maar ze hebben zo'n waslijst klachten dat je zou denken dat ze al jaren brokken gevoerd krijgen terwijl het nog pups zijn die rauw krijgen  :o.
Door inni
#1495828
Heb je al 's geprobeerd om probiotica te geven?

Hier loopt er ook eentje rond met een allergie, geen kip of iets van granen. 't is begonnen rond z'n 5de maand met braken en diarree. 't eerste wat we deden was natuurlijk andere brokken geven (hij had eukanuba en duck kip) Sinds augustus eet hij eend (haaks barf waaruit ik wel de worteltjes en broccoli moet verwijderen) en 't gaat goed. 'k blijf hopen dat ik hem héél voorzichtig andere diersoorten kan bijgeven zodat hij een toch nog volledigere voeding gaat krijgen. Hij krijgt ook elke morgen een beetje probiotica.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1495845
Zal dit idd eens proberen.
Ik wacht met smart op de uitslag van de ontlasting testen.
Tannetje en ik denken aan giardia oid.
Door Juul
#1496218
Goed dat je op Giardia gaat testen. Falco heeft het ook gehad met ongeveer 4 maanden, en had behalve de jeuk ongeveer dezelfde klachten. Vaste drol met diarree erachteraan, dan weer een tijd lang diarree, weer een paar dagen goed en ga zo maar door. Ook was hij heel erg prikkelbaar. Hij had gewoon fysiek echt last.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1496262
Hoop maar dat dat het is zodat we er wat aan kunnen doen :(

Kunnen ze daarna weer op de KVV want op dit moment hebben ze alleen constante ontlasting met farmfood brok :-[
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door