Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door boots16
#1485373
hellup

mijn hond heeft nog steeds honger tis een kruising boxer/ golden retriever
nu geef ik al 6 weken kvv 800 gr
hij weegt 35 kilo en is 2,5 jaar oud tis geen super actieve hond wel gecastreert
hij heeft altijd brokken gehad carocroc dat weegde ik nooit af ik gooide gewoon wat in die bak
hij zou nu toch wel al gewent moeten zijn ????
maar hij vreet alles op wat die tegen komt stukje papier stukjes speelgoed van de kids eigenlijk alles ook zijn poep
alleen die van hem zelf ???
maar ik moet opletten dat ie niet dik word dat gaat snel bij hem

wie heeft raad ????? :(
Door boots16
#1485399
[quote="lauraV"]
vleesbotten zodat ie langer een voller gevoel heeft omdat het langer de tijd heeft om te verteren dan kvv
[/quote]

als ik hem een bot geef vreet die dat ook zo op en soms te grote stukken met als gevolg dat alles er weer uit komt

kippenekken krijgen ze ook
heb al rijst erbij of gekookte macaroni helpt niet
hij heeft dit met brokken nooit gehad
o ja hij is pas ontwormt  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1485422
de botten/karkassen vast houden terwijl hij eet zodat hij t niet in een keer naar binnen kan werken.
krijgt ie wel de juiste  hoeveelheid?
misschien wat meer groentes erbij geven....
Door pallas
#1485484
[quote="boots-evil"]
als ik hem een bot geef vreet die dat ook zo op en soms te grote stukken met als gevolg dat alles er weer uit komt

kippenekken krijgen ze ook
heb al rijst erbij of gekookte macaroni helpt niet
hij heeft dit met brokken nooit gehad
o ja hij is pas ontwormt  :biggrin2:
[/quote]


Rijst en macaroni zijn behoorlijke dikmakers en geven geen vol gevoel.
Je kan proberen om groentemix te maken en wat bij de kvv te geven.
Daar zitten gezonde stoffen en vezels in en dat zorgt dan misschien voor een wat voller gevoel.

800 gr voor een hond van 35 kilo is niet zo heel erg veel, je kan ook eens kijken hoe hij het op een andere kvv doet die wat minder vet is.


Tja en anders over op barf, meestal hebben ze na een poos toch echt wel door dat je je eten beter kan kauwen en dan pas doorslikken ;)
Door Mevroi Kruim
#1487331
Hoe vaak voer je per dag? Meestal zijn honden meer voldaan als ze 1x per dag eten. En ook als ze hard moeten werken, dus vleesbotten (GEEN recreatiebotten! lees het botten-document in de bieb SVP) lappen kopvlees en pens e.d.
Door Ulrike
#1487405
Daya heeft ook chronisch honger. Toen we met haar overstapten van kvv naar barf heeft een heel stuk verlichting gebracht.

Verder probeer ik inderdaad haar maag extra op te vullen door wat meer groentes toe te voegen.

Ook zij heeft de neiging om snel dik te worden terwijl ze wel ontzettend actief is. Helemaal verhelpen dat ze van alles van straat eet kunnen we ook met barf niet, maar ik denk dat dat met geen enkele voeding zou lukken. Maar op kvv liep ze echt de halve dag piepend rond omdat ze honger had, dat doet ze nu zeker niet meer.

Barf geeft haar echt meer rust dan ander voer wat sneller door haar maagdarmstelsel heen gaat. Bovendien moet ze even werken om het op te eten, dat geeft haar mentaal ook veel meer een voldaan gevoel.
Door boots16
#1487644
bedankt voor alle adviezen

maar ga dalijk brokken voor hem halen
barf vind ik zelf niks voor het samen stellen en me er echt in te verdiepen heb ik op dit moment geen tijd  :-[
ga wel door met de andere twee en hem 1 of 2 keer per week helaas
hij eet alles nu zelfs zijn deken en hij krijgt al 3 pakken per dag in 1 keer dat is toch 1200gr
en nu gaat het me toch te ver dalijk word hij er ziek van of zit er iets verstopt nee dat wil ik ook niet

groetjes nathalie
Door boots16
#1487744
ja ik vind het ook jammer
maar de gezondheid van mijn hond gaat toch voor alles
hij heeft dit nog nooit gedaan
net brokken gegeven hij ligt nu lekker te slapen pfff werd tijd
dat hij weer rust heeft
Door Boez
#1487929
He wat vervelend, zowel voor jou als je hondje. Dat lijkt me echt niet leuk, constant zo'n gestresste en hongerige woever. Als hij dan ook nog eens alles opvreet wat ie tegenkomt... kan me voorstellen dat je dan naar brokken grijpt, als ie dan ophoudt.

Toch zou het ook de moeite waard kunnen zijn om met hem naar de dierenarts te gaan. Want zeuren en schooien doen veel hondjes, maar dit klinkt best extreem.

Verder hoop ik voor jou en je hondje dat je de rust en tijd vind om je in te lezen over barf, of dat je een geschikt kvv vindt. Vers is zoveel beter voor je diertje, ik hoop echt dat het lukt om hem vers te gaan voeren zonder die eet obsessie.
Door tieneke
#1488237
[quote="boots-evil"]
ja ik vind het ook jammer
maar de gezondheid van mijn hond gaat toch voor alles
hij heeft dit nog nooit gedaan
net brokken gegeven hij ligt nu lekker te slapen pfff werd tijd
dat hij weer rust heeft
[/quote]
Daar zullen de brokkies wel toe bijdragen  :-X
Door boots16
#1488289
[quote="tieneke"]
Daar zullen de brokkies wel toe bijdragen  :-X

[/quote]
kijk als mijn hond alles eet wat hij tegen komt is dat echt niet gezond hoor dan heb ik liever dat hij een bak brokken eet !!!!!
en de DA heeft zowiezo ook liever dat hij brokken eet
ben nu al 7 wk kvv aan het geven en het gedrag word steeds erger
hij heeft nu de hele nacht lekker geslapen en van zijn deken afgebleven dat zegd toch genoeg
Door tieneke
#1488456
[quote="boots-evil"]
kijk als mijn hond alles eet wat hij tegen komt is dat echt niet gezond hoor dan heb ik liever dat hij een bak brokken eet !!!!!
en de DA heeft zowiezo ook liever dat hij brokken eet
ben nu al 7 wk kvv aan het geven en het gedrag word steeds erger
hij heeft nu de hele nacht lekker geslapen en van zijn deken afgebleven dat zegd toch genoeg
[/quote]
Heb je wel eens goed rondgekeken in de praktijk van je Da?
Waarschijnlijk heb je ze wel zien staan...al de verschillende soorten brokkies, bedoeld van maatje kleine hond tot zeer grote hond,voor de aktieve hond en voor de bejaarde hond,voor de Duitste Herder en voor de Sint Bernard,voor puppies en zelfs aan de ziektes die honden kunnen! krijgen is al zeer goed nagedacht...jaja zelfs voor de grote honden die volgens het etiket op de verpakking meer kans hebben op hartziektes etc is er een lekkere stevige brok samengesteld....ook aan de honden met diarree (je pup had al wat probleempjes) is natuurlijk gedacht (immers de wachtkamer zit dagelijks vol met deze patienten) en ook hiervan is een smakelijke lam- versie van op de markt.
Logisch toch dat hij geen voorstander is van kvv  ;)

Ik moet er dan ook best om lachen....ik zie al helemaal voor me dat mijn Da tegen mij zegt dat hij liever heeft dat ik brokkies aan MIJN honden geef ....nou...arme man!!  :biggrin2:
Door Benjy en Misty
#1488470
[quote="boots-evil"]
kijk als mijn hond alles eet wat hij tegen komt is dat echt niet gezond hoor dan heb ik liever dat hij een bak brokken eet !!!!!
en de DA heeft zowiezo ook liever dat hij brokken eet
ben nu al 7 wk kvv aan het geven en het gedrag word steeds erger
hij heeft nu de hele nacht lekker geslapen en van zijn deken afgebleven dat zegd toch genoeg
[/quote]

Ik kan me voorstellen dat je zo wanhopig bent dat je terug gaat naar brok. Zelf heb ik dit ook gedaan met Eddy maar ook brok hielp hem helaas niet te genezen. Nu denk ik dat het in mijn geval vasthouden aan een laatste strohalm was maar dit klinkt anders. Ik zou anders eens een andere, objectieve DA raadplegen over de honger van je hond want dit klinkt echt extreem! Misschien heeft hij wel iets met de stofwisseling of iets dergelijks? Wat je DA wilt wat jij voert is m.i. zijn zaak niet. Het is jouw hond! Hij verdient echt aan het verkopen van een zak voer en dus is zijn advies ook eigenbelang.

Wat Eddy betreft... met hem ben ik snel weer terug naar BARF gegaan want daar genoot hij zichtbaar van en ook zijn honger was erg groot door de prednison.

Heel veel sterkte en succes ermee!
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op di 19 jan 2010, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door