Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Arline
#1487525
Ik kon het niet goed vinden via de zoekfunctie; Ik heb aardig wat biologische appels en ik ben nu bezig met het maken van groentemix. Kan ik daar appel doorheen doen? Ik doe normaal gesproken nooit fruit door de groentemix ivm gisten. Ze krijgen hier de groentemix ook met vlees samen.
Fruit voer ik verder niet in mixen, ze moeten het doen met een restje van mij of wat overgebleven smootie die ik voor mezelf maak.
Gewoon er door mikken of niet doen?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1487530
Zou het er hier niet door doen, ook omdat ze behoorlijk kunnen gaan stinken van de combi vlees met fruit.
Dan kun je (als dat lekker vinden) beter de appels zo geven.
Door Arline
#1487545
Ok bedankt voor de snelle reacties. Ik geef het gewoon zo. Ik vind ze zelf ook wel lekker en mijn konijnen en cavia's ook wel  :P
Door Arline
#1487546
[quote="Truus"]
Zelf lekker appelmoes van maken en een stukkie aan de hond geven. In de groentenmix gaat het zeker gisten,
[/quote]

:D ja ook een goed idee, lekker!
Door Lizzy
#1487562
Volgens Pat Mckay kunnen appels wel door de groentenmix. Als enige uitzondering. En ik moet zeggen: doe het al jaren en ervaar geen problemen. Alle andere fruit kun je beter niet mengen ivm gistvorming in de darmen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1487668
Bij mij zit standaard in de voederbak een appel. Nooit een probleem mee. En laatst hebben de beren de hele voorraad in de nacht opgegeten. Ook niets van gemerkt. Behalve dan dat ik geen appel meer had.
Door Borke
#1487776
[quote="Lizzy"]
Volgens Pat Mckay kunnen appels wel door de groentenmix. Als enige uitzondering. En ik moet zeggen: doe het al jaren en ervaar geen problemen. Alle andere fruit kun je beter niet mengen ivm gistvorming in de darmen.
[/quote]
N.a.v. de tip van Lizzy doe ik tegenwoordig ook appel in de mix en dat gaat prima!
ik heb ook de indruk dat ze het lekkerder vinden, maar misschien komt dat omdat ik steeds creatiever wordt in het 'opleuken' van groentemix en dan zonder er vlees doorheen te doen (wel vleesnat/bloed).
Door Arline
#1488285
@Lizzy: Ik dacht ook al ergens gelezen te hebben dat jij dat deed, maar ik kon het via de zoekfunctie niet terugvinden.
Er zijn dus wel een aantal mensen die het wel doen zonder problemen, dus ik ga het ook een keer proberen.
Waar merk je aan dat het niet goed gaat? Krijgen ze door gistvorming in de darmen erg veel last van scheten?
Door Lizzy
#1488292
[quote="Arline"]
@Lizzy: Ik dacht ook al ergens gelezen te hebben dat jij dat deed, maar ik kon het via de zoekfunctie niet terugvinden.
Er zijn dus wel een aantal mensen die het wel doen zonder problemen, dus ik ga het ook een keer proberen.
Waar merk je aan dat het niet goed gaat? Krijgen ze door gistvorming in de darmen erg veel last van scheten?
[/quote]

Ja, vieze stinkscheten :biggrin2:.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door