Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Retard
#1487051
Hallo,

nou zijn we niet onbekendt met barf want onze A.Bulldog eet dit ook
maar nou hebben we een Chihuahua pup en deze weegt 450gr en is begreep
dat deze nou rond de 45gr voeding moet krijgen.

we hebben een berg vlees in de vriezer dus dat is geen punt
maar wat en hou moet ik het die kleine geven.
gisteren heeft hij een beetje vlees (eend) gehad en dat vond hij heerlijk
maar hoe doen we het met botjes enz.

en ze staan er om bekend voor een slecht gebit als ze ouder worden
en dit willen we ook vookomen door hem goed te laten knagen op zijn eten ;)
maar ik zie hem geen kip/parelhoen karkasen eten
hoe kunnen we dat doen

alvast bedankt
Door Borke
#1487198
Het kleinste met bot is denk ik kippennek, dus ik denk dat ik daarmee zou beginnen.
Ook ik heb echter geen ervaring met zulke kleine hondjes.
Er zijn hier echter ook mensen die kittens afspenen met Barf, dus je zou ook eens in de kattenbarf hoek kunnen kijken voor suggesties, zaken als eendagskuikens, muizen enz. zijn ook prima Barf spul waar je met grotere honden niet snel aan denkt  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#1487347
muizen, grote ratten, gerbils, duiven en kwartels. deze dingen eet otje ongemalen en zonder morren (kuikens ook, maar die zijn niet compleet). deze dingen kan je ook heel voeren, dus hoef je niet in halve grammen te gaan rekenen voor zo'n klein hondje.
#1488178
Mijn chitjes krijgen wat barf betreft kippennekken en kwartelkarkassen en verder kvv. De kwarteltjes en nekjes kunnen ze makkelijk aan, ook toen ze pup waren. Slechte gebit valt best wel mee hoor als je ze inderdaad maar goede voeding geeft. Grootste probleem is vooral dat ze niet goed wisselen en een groot deel dus vaak een dubbele rij tanden krijgen en daarvoor onder het mes moet. Maar als ik zie hoe de gebitten van twee ouwe taartjes die hier als opvanghondjes zijn gekomen (en gebleven) zijn opgeknapt nu ze enkel vers krijgen... ik sta er nog van te kijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door