Smuldier is indd niet de meest lekker ruikende kvv.
Wat je kunt doen is savonds alvast de voerbakken te vullen met kvv voor smorgens. Folie er overheen en in de koelkast zetten, dag erna smorgens bakken uit de koelkast, folie er af halen en voorzetten. Die 3sec kun je je adem wel inhouden.
Ik durf te wedden dat als je stopt met brokken voeren je over 2weken het vlees 'niet meer' ruikt en als je dan de voerton met brokken openmaakt je schrikt van hoe de brokken stinken. Niet voor te stellen, ik weet 't. Zelf snapte ik nooit dat hier op BP werd gezegt dat brokken stonken, ik vond het wel erg overdreven....totdat ik de honden 2 weken carnibest had gevoerd en de voerton met brokken opentrok
jemig, wat een geur! Ik vroeg me af hoe ik ze dat ooit had kunnen voorzetten!
Mijn voorkeur gaat overigens uit na 1x per dag voeren, dan hebben ze tenminste het idee dat ze wat in hun buik hebben.
Eet zelf maar eens je boterham in enkele hapjes en tussen iedere hap 5min wachten. Als alles op is heb je nog honger terwijl als je het achter elkaar op eet je wel een vol gevoel hebt.
Tja en die gewichten/calorien...tel 2%van het lichaamsgewicht.
De reu zou dan (als je alleen kvv voerd) 320gr mogen hebben per dag en de teef 140gr per dag.
Ik zou voorstellen om eens 4weken alleen kvv te voeren en deze gewichten aan te houden. Kijk eens hoe het dan met de honden gesteld is