Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door welovedenzell
#1481972
Ook wij gaan beginnen met barf

Hoi allemaal,

ook wij willen deze maand gaan beginnen met barfen.

dit is mijn menu voor Denzell en Jersey

Denzell 50 kg en 2% van zijn lichaamsgewicht

40% Vleesbotten = 2800 gr
35% spiervlees = 2550 gr
15% Orgaanvlees = 1050 gr (hart niet en lever 50gr op 10kilo lichaamsgewicht aangehouden)
10% Vis = 700 gr

Maandag: 80 gr eenden hart + 230gr zalmkoppen + 700 gr runderpens
Dinsdag: 410 gr geitenvlees + 410gr rundvleessnippers
Woensdag: 460 gr kippenrug + 460 gr Konijnkarkas + 80 gr rundernier
Donderdag: 410 gr eendenspiervlees met vel + 410 gr haasspiervlees + 230 gr zalmlijf
Vrijdag: 80 gr kippelever + 460 gr wilde ganskarkas + 460 gr kipkarkas
Zaterdag: 410 gr kalkoenvlees + 410 gr runderkopvlees + 230 gr sardientjes
Zondag: 230 gr eendenkarkas + 230 gr kippennekken + 460 gr fazantkarkas met ingewanden.

Zo dat is 1 week.
week 2,3 en vier ongeveer t zelfde maar ff kijken of ik wat vleessoorten kan afwisselen.
Is dit een goed basismenu of is dit te ingewikkeld??

Jersey krijgt t zelfde alleen met de aangepaste gr naar haar lichaamsgewicht ( 42 kilo)
Moet ik voor Jersey 11 maanden ook 2% aanhouden of wordt dit iets meer??

Kan ik dit in 1x voeren op een dag of zal ik dit in 2x verdelen???

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden... Tips zijn altijd welkom
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1482054
Nou ik vind het er heel gevarieerd uitzien. Neem aan dat de percentages kloppen; dat heb ik niet nagerekend.
Ik begrijp alleen niet waarom je vis apart rekent. Dat valt gewoon onder vleesbot.
Af en toe een eitje erbij is ook wel lekker denk ik.
Door welovedenzell
#1482124
[quote="Rovanna"]
Nou ik vind het er heel gevarieerd uitzien. Neem aan dat de percentages kloppen; dat heb ik niet nagerekend.
Ik begrijp alleen niet waarom je vis apart rekent. Dat valt gewoon onder vleesbot.
Af en toe een eitje erbij is ook wel lekker denk ik.
[/quote]

Dank je!! Ben ook drie maanden bezig geweest met inlezen en notities maken!! Wordt nu maar eens tijd om de stap te gaan zetten!! Wist niet dat vis mee gerekend kon worden met vleesbot. Ga ik dat aanpassen en dan kan ik mijn bestelling gaan afronden. Ook wil ik ze melkprodukten gaan geven (kaas, yoghurt etc.), eieren en viscapsules met omega 3. Bedankt voor je reactie...

groetjes Norai
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1482160
Of kaas en yoghurt nou een toevoeging is, valt nog te betwijfelen en extra (viscapsules) omega 3 is echt overbodig met zo'n menu.
Beetje gepureerde - vooral groene - groente is echter wel een toevoeging!
Door welovedenzell
#1482196
[quote="Rovanna"]
Of kaas en yoghurt nou een toevoeging is, valt nog te betwijfelen en extra (viscapsules) omega 3 is echt overbodig met zo'n menu.
Beetje gepureerde - vooral groene - groente is echter wel een toevoeging!
[/quote]

Oke bedankt voor je reactie!!! Nou, alleen de groentes en dan kan de pret beginnen :D
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1482644
Menu ziet er helemaal prima uit!
Ik rekende in het begin vis ook apart(zalmkop is nml wel gewoon vleesbot), vindt dat niet zo'n probleem, tel vis en vleesbot maar eens op, kom je keuring op 50% vleesbot.
Zou bv sardienes voeren ipv van zalmkop, dat valt dan onder compleet. enkel zalmvlees is dan weer spiervlees.
Veel plezier met voeren!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1482647
[quote="May Linn"]
Zou bv sardienes voeren ipv van zalmkop, dat valt dan onder compleet. enkel zalmvlees is dan weer spiervlees.
Veel plezier met voeren!
[/quote]

Ik zou sardines onder spiervlees zetten want feitelijk is het alleen vlees, het percentage bot is te verwaarlozen in ieder geval niet 50/50.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door