Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1478494
EsdeVos schreef: Dankjewel... ik baal echt zo enorm. Nu heeft ze dus wederom de hele dag praktisch niets gegeten/binnen. Hooguit 20 gram wat ze op heeft en binnen gehouden ook... En die stomme DA's weten er ook nooit raad mee, wordt er echt niet goed van. Zie het beestje gewoon verslechteren, hoewel ze gelukkig nog wel speelt en spint e.d. maar voor hoe lang als ze zo weinig tot niet eet  :'(

Probeerde net al te voeren, maar ze moet er momenteel echt niets van hebben... heeft totaal geen trek
Ik ga mss nu vloeken: AD blik

Ik heb Lo veel AD blik gegeven op momenten dat ik het nodig vond en ja daar ben ik blij mee geweest.

Ik baal samen met jou Es, ik weet hoe het voelt.
#1478522
Lo schreef: Ik ga mss nu vloeken: AD blik

Ik heb Lo veel AD blik gegeven op momenten dat ik het nodig vond en ja daar ben ik blij mee geweest.

Ik baal samen met jou Es, ik weet hoe het voelt.
Nou, ik moet zeggen ik weet dat iedereen hier tegen brok is.. ikzelf ook, want ik geloof echt dat vers veeeeel beter is. Maar gezien haar slechte eten heb ik net toch even wat brokjes neergezet (Royal Canin kitten) en waarempel!!! Madam vreet alles op!  :o :o

Wat moet ik daar nou weer mee...  :-\

Ik heb nu wel liever dat ze IETS eet ipv niets, maar brok  :-[
#1478540
ADblik: lekker veel calorieen en dat kan de kleine wel gebruiken  ;)

Gaat ze niet enorm spuiten door de brokken?

Isogel is niet duur (nu ja op een gegeven moment is alles duur he)
Probiotica geven

En idd: haar weerstand moet omhoog he dus moet ze goed eten.

Ik weet dit dus echt niet, dat spugen en misselijk zijn, bij Lo liep alles er achter uit en ik was nog niet bekend met bp, dat kwam later.
Dus ik heb natvoer en brokken zitten verpulveren voor Lo (ze kreeg de brokken niet weg  :'( ) en zo ben ik van mijn werk tussen de middag naar huis gescheurd, alleen maar om haar zoveel mogelijk te laten eten. Hou op schei uit.

Toch proberen rauw te bleven geven Es, echt, kipfilet? tartaar? en nee niet gek dat je haar brokken bent gaan geven, op een gegeven moment kan je het eten er wel in kijken.
#1478565
als sien niet wil eten, trek ik op een gegeven moment ook een kuipje stinkvoer open. als dat er al ingaat dan, is het met lange tanden en is ze ziek. als sien haar gewone rauwe voer niet eet, is ze eigenlijk ook gewoon ziek.

es, ik wil je aanraden om een andere DA te zoeken. 1 die je poesje eens goed doorlicht en ook bloedonderzoeken doet.
en ook alle2 nog eens goed test op giardia. het nogal een hardnekkige parasiet. een snaptest kan mss niet voldoende zijn, een ontlastingonderzoek van 3 dagen is dat meestal wel.
#1478602
Hai hai,

"Lo" Ik ga iig wat AD blik halen... voor als ze net als nu al langer dan een dag niet eet, want juist zij moet op gewicht blijven e.d. en niet gaan afvallen. Probiotica hoorde ik ook van Tannetje. Kun je dat bij de DA halen of is dat gewoon in een dierenwinkel te krijgen (de goede).

"Koekje" In Zwolle zit wel een goede kliniek, maar ook een keer zo duur  :-\ Daar ben ik met Nicky veel geweest en sommige dingen waren het dubbele qua prijs  :-[
Het gekke is dat ze het bij nu bijna alle smaken heeft gehad van de CB, dus aan de smaak kan het dan volgens mij ook niet liggen. Verder krijgen ze al CB vanuit het nest dus dat zijn ze wel gewend... zucht...

Is er een ander merk KVV wat gelijk staat aan CB? Dus ook zonder granen oid erin?

Ik moet wel zeggen dat ze een paar dagen terug toen ze ook niet at, ook geen brokje wilde proberen hoor... En nu wil ze dus al de hele dag geen CB en probeer ik wat brokjes dan eet ze ze wel!

Schiet mij maar lek...  :(

Op zich wil ik dus wel met haar naar Zwolle, maar echt die prijzen, dat is wel een beetje afzetterij hoor in mijn ogen. En over drie weken gaan we op wintersport (gekregen van de ouders van mn vriend) maar ook daar is eigenlijk al geen geld meer voor haha.. en daarbij... ik moet er niet aan denken dat ik haar dan een week hier alleen moet laten met enkel Phrabu en af en toe iemand om ze te voeren  :'( Helemaal niet als ze is zoals ze is momenteel..
#1478606
Heb ik ook gevoerd toen Kruimel doodziek was. Die at niks en wilde ook niks en was alleen maar ziek. Ik heb toen een tijd dwanggevoerd, eerst met de AD en toen met fijngemalen kvv en uiteindelijk ging ze weer zelf eten. Kruimel is heel klein en iel en oud en heeft geen reserves bij te zetten en AD is weliswaar niet ideaal maar wel calorierijk en handig dwang te voeren.
En zowel wijlen Sjors als wijlen Karel kregen op het laatst nog wel eens een stinkblik onder de neus onder het motto 'het maakt nou toch niks meer uit'. Die stinkzooi roken ze nog en aten ze ook nog wel. Het is vaak de lucht die ze nog doet eten ook als ze eigenlijk erg misselijk en ziekjes zijn.

En verder met Koekje eens, lees ook de ervaringen van Lo nog maar eens na, giardia is ongelofelijk hardnekkig en mensen zijn soms meer dan een jaar bezig om het weg te krijgen. Danielle haaar puppen hadden het en dat heeft ook maanden en maanden geduurd, met veel kuren en heel veel schoonmaken en ontsmetten. Een da die daar zo luchtigjes over doet zou ik heel snel aan de dijk zetten.
#1478612
ik hoop niet dat je je kitten goede medische zorg ontzegt vanwege het geld, want dat vind ik echt een slechte zaak.
ik zou zelf ook niet op vakantie gaan en mn kat bij een oppas achterlaten en die het maar uit laten zoeken. maar dat is jouw keuze en jouw afweging.

je zou eens bibi of haaksbarf kunnen proberen. dat zijn ook goede kvv's en staan gelijk aan cb. bandit ook, maar dat is geloof ik wat moeilijker verkrijgbaar.
#1478741
Pebbles is inmiddels beter en gister weer thuisgekomen zoals je hebt kunnen lezen in haar topic, ze kreeg op het eind vd week toch een ab kuur die aansloeg.  Nu heeft Borre het - vanmiddag gelijk naar de DA gereden, gister erg gespuugt en wilde gisteravond en vanmorgen niet eten. Nog geen koorts maar ik wil met de baby ( ookal Bor is 1 jaar maar nog steeds mijn baby  ;)  ) geen risico nemen!  
hij heeft - net als Pebbles -  een paar van die blikjes meegekregen om dwangvoeding mee te maken.  omdat hij geen koorts had geen kuurtje maar wel een flinke pijnstiler voor de buikpijn.  
net had hij erge diaree, zijn darmen rommelden vanmiddag al, dus morgen gaan we even zelf de koorts opnemen dan zou ik de DA bellen en vertellen hoe het gaat.  
mogelijk krijgt hij alsnog een kuurtje dan.

van het blikje/water mengsel drinkt hij zelf, dus ik hoef het gelukkig niet te dwangvoeren.  ik had kipfilet gekookt en dat water doe ik erdoor.  

vanmorgen kreeg ik een mailtje van een kennis, 1 van haar katten heeft precies dezelfde symptomen.  
bij de DA hoorden we ook al dat er meer katten waren. dus er heerst echt wel iets.

ik zou als ik jou was morgen die blikjes gaan halen, zo ie zo met haar naar de DA gaan als ze nog niet opknapt, 't gaat niet goed als ze steeds niet eet en ze kan het lichaamsgewicht ook niet missen...
hopelijk knapt ze op ... ( ik zou zelf nooit op vakantie gaan mocht er een kat ziek zijn )
zoek anders een andere DA op als ze daar zo duur zijn.  
hier in de omgeving zijn hele grote prijsverschillen per DA !

@ Truus, CB is heel fijn gemalen, bibi e.d. zijn wat grover.
Laatst gewijzigd door ibbi op zo 10 jan 2010, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#1478879
koekje schreef: ik hoop niet dat je je kitten goede medische zorg ontzegt vanwege het geld, want dat vind ik echt een slechte zaak.
ik zou zelf ook niet op vakantie gaan en mn kat bij een oppas achterlaten en die het maar uit laten zoeken. maar dat is jouw keuze en jouw afweging.

je zou eens bibi of haaksbarf kunnen proberen. dat zijn ook goede kvv's en staan gelijk aan cb. bandit ook, maar dat is geloof ik wat moeilijker verkrijgbaar.
nee dat bedoel ik ook, als het niet lekker loopt gaan we dus niet.

Ik heb net Phrabu afgegeven bij de DA voor castratie, gossie... hij zat me aan te kijken  :-[ vervolgens nietsvermoedend spelen daar op de balie en toen ging hij mee....
Heb voor de zekerheid wat prakvoer meegenomen, maar ik heb net Paley CB voorgezet (80 gram) en daar heeft ze nu zeker 60 van gegeten! Hopen dat ze het binnen houdt!

Ik heb ook gedramd om panacure en gelukkig mee gekregen. De een zei oh maar 1 kuurtje zou genoeg moeten zijn hoor (van die metronidazole), maar een vrouwelijke arts die er even bij kwam zei gelukkig dat herhaling wel vaak wordt gedaan en dat zij ook het idee had dat panacure misschien beter zou helpen en dat de boosdoeners soms voor een of de ander resistent kunnen zijn...

Het is alleen wel pasta hahaha.. .dat wordt wat met die twee! Alles wat niet pil is is lastig bij hen en gaan ze gelijk van schuimbekken  :-[

Ik twijfel nog of ik met Paley vandaag zal beginnen, aangezien Phrabu dus v.a. morgen pas zou mogen...

En dan... alles schoonmaken! Heb gisteren al alle kleedjes van ze gewassen ook, zal van de week nog wel een keer moeten dan...
#1478882
@ Ibbi

Ik hou idd een virus ook nog in gedachten... echter zijn deze twee en met name Paley al v.a. het begin aan de dunne af en aan.. en het minder of soms niet eten is bij haar sinds een week ongeveer. Ze heeft gelukkig geen koorts meer gehad overigens na woensdag...

Ik ben ook erg blij dat ze net ruim 60 gram CB heeft weggekauwd!  :) Maar voor de zekerheid heb ik wat prak gehaald bij de DA ook... voor als ze weer een hele dag niet wil van de CB.

Mocht de CB echt een probleem blijken/worden.. dan ga ik idd even kijken voor ander vers voer, helaas is Bandit hier niet te krijgen maar ik denk Bibbi wel...

Goss.. ze zoekt Phrabu hahaha... rare geluidjes hier
#1479856
koekje schreef: als sien niet wil eten, trek ik op een gegeven moment ook een kuipje stinkvoer open. als dat er al ingaat dan, is het met lange tanden en is ze ziek. als sien haar gewone rauwe voer niet eet, is ze eigenlijk ook gewoon ziek.

es, ik wil je aanraden om een andere DA te zoeken. 1 die je poesje eens goed doorlicht en ook bloedonderzoeken doet.
en ook alle2 nog eens goed test op giardia. het nogal een hardnekkige parasiet. een snaptest kan mss niet voldoende zijn, een ontlastingonderzoek van 3 dagen is dat meestal wel.
gaf ik ook al aan idd ik heb 3 snaptests en als laatst labonderzoek laten doen.
#1479868
Loeka schreef: Alles wat ze eet is nu goed. Ze MOET eten. Straks komt het gezonde wel weer.
Precies


Es, ik lees jouw verhaal en ik denk mijn hemel mijn hemel toch. Ik hoor mezelf weer. En dan heb jij 2 katten, 1 kat met parasieten was al een ramp.

Hier gedweild, gesopt en gedaan, maar goed, we hadden hier ook nog last van een andere parasiet erbij, cryptosporidia.
DA praktijk klinkt mij niet goed in de oren. Een goede DA weet hoe te handelen met giardia en weet ook wat te geven en dat het herhaald moet worden en raadt ook testen aan.
Ik ben idd een godsvermogen kwijt geweest aan de parasieten.


Probiotica en isogel, naast de panacurkuren, ik geloof dat ik dat al eerder had genoemd? isogel ook ter bescherming van de darmwand, want na lange tijd diarree is die aardig beschadigd.

Tip: hou een dagboek bij, ik ben dat op een gegeven moment gaan doen, maar goed Lo kreeg ongelooflijk veel medicatie  ::)

Zo kan je bijhouden wanneer welke kuur en wanneer herhaald en maak een kolom: ontlasting aan, geef aan hoe de poep eruitziet en ook een kolom: wat hebben ze gegeten.
Zo houdt je overzicht.

Sterkte Es, ik weet dat je tussen je haha door er doorheen zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door