Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1467915
Hallo

Sinds een 3 tal maanden zitten mijn 4 honden en 1 kat op kvv. Nu ben ik bij de honden ook al sinds een maand begonnen met het geven van barf naast hun kvv. Nu wil ik dit bij mijn kat ook doen en ben begonnen met een stukje zalmfilet waar ze dus lekker op moet kauwen. Laatst had ik kippennekken en runderstrotten voor de honden uit de vriezer gelegd en had poeslief 's nachts heelijk op de runderstrot liggen knagen  ;D
Dus nu heb ik het idee dat mevrouw er wel klaar voor is.
Nu komt mijn vraag..... ik weet als je bij de honden dus merendeel kvv compleet geeft je dan niet zo nauw hoeft te kijken met de barf zolang deze maar anders zijn dan in het kvv voor komt.
Is dat bij katten ook zo?
Als je eigenlijk meer kvv geeft en af en toe barf hoef je dan ook niet op % te letten en zo?
Nu heb ik maar een hele kleine volwassen poezendame die amper 2,5 kg weegt. Ik geef haar dus maar 50 gr kvv per dag....hoeveel barf mag je dan geven....ook 50 gr?
Aangezien ik echt nog een groentje ben zijn alle tips van harte welkom.
Door Too
#1467932
Leuk dat poes zelf besloten heeft dat t tijd is om te barfen ;)

Net als bij honden hoef je niet zo hard te rekenen als je merendeels kvv voert, bij 50/50 zou ikzelf t wel enigszins in de gaten houden , evt een 2-weeks schemaatje maken zodat je wat houvast hebt.
Andere diersoorten dan in de kvv voegen idd echt iets toe!
Een beetje ervaren barfkat draait bijna nergens de poot voor om :D
Misschien moet je in t begin sommige botten even voorbehandelen met de hamer, dat merk je snel genoeg

Sjiek hoor zalmfilet.. tegenwoordig krijgen de dames hier af en toe zalmkarkas [de kop doneer ik aan een barfende hond, dat is wat te groot] voor 50ct heb je dan al gauw 10 of meer lekkere maaltjes
Horsmakreel en panharing vinden ze ook errug lekker.

50gr.. :o is dat haar normale daghoeveelheid?
Dat ga ik mijn dames laten lezen, die vinden zichzelf de slechtst bedeelde BP-ers met 80/90gr/dag

Ik zou dezelfde hoeveelheid barf als kvv voeren, bijstellen kan altijd.
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1467935
Ik geef haar ongeveer 50 gr per keer( 2 x per dag) sorry was dat vergeten erbij te zetten.....dat zou wel erg weinig zijn he? ;)

Ik heb een bestelling bij Herby gedaan en heb daar kwartels en 1 dagskuikens besteld....ben benieuwd wat madam daar van vind.
Laatst gewijzigd door Doezengek op za 02 jan 2010, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1467939
ooooo ;D ;D, vond t al heul weinig, maar alles kan niewaar

Kwartels zijn heel erg lekker en makkelijk te knagen, patrijsboutjes [hebben ook een mooi kattenformaat ca 35/40gr per stuk] ook, ik denk dat dat hier de favoriete happen zijn.
Maar eigenlijk eten ze alles zelfs pens is geen probleem , alleen wild daar wil Cera wel s even over nadenken.. maar bij de tweede ronde gaat t zo naar binnen.
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1467958
Nee pens haalt ze haar neus voor op..... Ze kreeg eerst Smuldier Kip maar sinds ze dus CB krijgt haalt ze ook daar haar neus voor op. Hoe kieskeurig  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door