Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mini
#1460046
Hoi,

Mijn pa is op bezoek en had een kerststol meegenomen. Hij ging ff voor de tv hangen zodat ik ff kon douche en omkleden.
Ik had de honden te eten gegeven dus die waren even zoet.

Toen ik beneden kwam werd ik weer begroet maar door 1 hond. dacht waar is die andere kleine druktemaker. mijn vader die zal wel eten zijn. nou zei ik dat denk ik niet want die is altijd als eerste klaar (ze schrokt altijd alles naar binnen)

en toen zag ik echter mijn pup (6 mnd) het laatste stukje kerststol naar binnen werken in de keuken.
Ik nog geprobeerd uit haar mond te trekken. maarja de andere helft van die stol heeft ze dus op.
Ik kwaad op mijn pa dat hij die kerststol op randje van de aanrecht legt!!

Maar nu ben ik in lichte paniek aangezien in een kerststol krenten/rozijnen zitten, en die zijn toch giftig voor een hond??
Moet ik nu met spoed naar de DA?????

of wat moet ik doen!
#1460055
Krenten en rozijnen zijn niet per definitie slecht voor honden, maar er zijn honden die er gevoelig voor zijn en die kunnen er inderdaad aan dood gaan.
Het is meer zo dat ze het niet nodig hebben en dat je het dus beter niet kan geven om het risico te vermijden dat jij net die hond hebt die er niet tegen kan.

Maar het is niet zo dat het echt giftig is voor ze. ;)

Mijn dierenarts en fokker van 1 van mijn honden eet zomers altijd een hele bak druiven leeg en deelt ze dan ook eerlijk met zijn honden..... er is er daar nog nooit een aan doodgegaan of ziekgeworden ;) Al zou ik het zelf niet doen hoor!
Door sandrra
#1460062
Nou denk dat t reuze meevalt hoor. Misschien dat ze iets misselijk wordt of buikpijn en/of diarree krijgt
Ze zal nu wel erg vol zitten dus ff rustig aan doen met eten geven.
Dus nee ik zou niet naar de DA gaan
Door mini
#1460065
Bedankt voor de snelle reacties!
hele opluchting nu :D

Nou, ze krijgt de rest van de dag nix meer te eten.

En als het aan haar licht zit ze nooit vol, ze blijft maar eten als ze de kans krijgt. DIe eet zich makkelijk "tonnetje rond"

Nogmaals thnx voor de snelle reactie!

(heb haar nu in de bench gezet. blijft ze rustig. anders gaat ze druk spelen met die andere hond van mij)
#1460066
In een halve stol zitten volgens mij niet zo heel veel rozijnen, dus ik denk niet dat het echt kwaad kan.
Ik zou haar in de gaten houden de komende tijd, mocht ze er dan niet goed op reageren, dan kun je dan alsnog naar de da gaan.
Door Juul
#1460090
Ik weet niet wat voor hondje het is, ik zou nu eerder bang zijn voor de grote hoeveelheid brood die naar binnen is gewerkt. Heeft ie echt bijna een heel kerstbrood op. of was het maar een stukje?
Door mini
#1460367
Tis een Amerikaanse Stafford teef van 6 maanden.

ze heeft echt de helft van een hele kerststol/brood op. (best nog wat rozijntjes zitten daar naar mijn idee in) en dat spijs lijkt me ook niet echt goed voor een hond. kheb een stukje nog uit haar mond kunnen vissen wat ze bijna niet doorgeslikt kreeg.

Ze heeft nog niet overgegeven. (ze keek wel raar dat zij net niets te eten kreeg en mijn andere hond wel)
Ik houdt haar in de gaten, maar tot nu toe merk ik nog niets anders. ze wil wat vaker naar buiten (maar dat heeft ze al sinds het sneeuwt dus wete niet of dit vandaag ook nog aan de sneeuw ligt of van haar kersstol die ze gejat heeft.)
Haar ontlasting was bij de wandeling net nog normale dikte (het was donker buiten dus heb verder niet gezien of er rozijntjes ofzo inzaten ;-))
Door Alba
#1460887
Ik weet nog goed dat wij met het Paasontbijt ons enorm verheugden op de grote, chique paasstol met vruchtjes, noten, rozijnen en natuurlijk dat heerlijke spijs erin. Komen we de keuken in, ligt alleen het plasticje er nog: een hele kilo stol, verdwenen in de oudste Fauve... Ze heeft 2 dagen een enorme dikke buik gehad, zich heel schuldig gevoeld omdat ze ook wel wat buikpijn had en ongelovelijk smerige winden gelaten (om maar niet te spreken over de hoeveelheid poep...) maar ze is er toch oud mee geworden hoor.
Door mini
#1461805
Ze heeft nergens last van gehad.
geen diaree, niet overgegeven, niet versufd ofzo.
gewoon net zo speels en lomp als normaal. eet nogsteeds goed, drinkt nogsteeds goed.
Ontlasting ziet er ook nog normaal uit.

Dus denk dat ze er geen last van heeft gehad :D

Maar omdat ik hier idd keer gelezen had over dat druiven/rozijnen iets met de nieren konden doen of zelfs dodelijk kon zijn schrok ik ff. Wil mijn meisje echt niet op zo'n jonge leeftijd al af moeten geven!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door