Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1459731
mijn duitse herder faycka is nu ruim 12 jaar en mankt een klein beetje op de voorhand,waarschijnlijk zal het iets of wat arhtrrose wezen,
overigens loopt ze nog met gemak een half uur te draven naast mijn scootmobiel,waarna een wandeling volgt van ruim 2 uur.
een kennis adviseerde mij om haar voor een korte tijd op de salisprin te zetten,wat ik eigelijk niet zo zie zitten,mede omdat haar kreupellopen minimaal is
en salisprin niet helemaal een onschuldig middel is.
vooralsnog piept ze nooit bij het opstaan,loopt vlot haar rondje,wandelt en draaft als een tiet,maar loopt inderdaad iets kreupel,
mijn vraag is dus.......salisprin of niet??[   [ze krijgt al glucosamine/chondroitine en visolie capsules ]  wat te doen?
Laatst gewijzigd door robbiekomvoor op do 24 dec 2009, 05:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1459780
Ik ben van mening dat Salisprin minder kwaad kan dan een gewone NSAID. Maar als jij het niet wilt geven, moet je dat niet doen. Ik vind de werking van Salisprin overigens niet zo denderend, eigenlijk. Ik merkte bij Brutus niet eens verschil. Misschien doet Pijn Compositum van de Groene Os het dan nog beter.

Ik heb overigens qua glucosamine/chondroitine supplement de aller, allerbeste ervaring met Corta RX uit de USA. Niets uit Europa kan daar ook maar in de verste verte aan tippen. En nee, dit is geen Tel Sell en ik heb geen aandelen. Maar Brutus had zo'n pijn aan zijn artrose poot dat hij zelfs prednison + NSAID kreeg. Ik ben hem weer Corta RX gaan geven en binnen 3 dagen kon ik met de prednison stoppen. Hij krijgt nu nog steeds wel pijnstillers (Metacam) maar een lage dosering. Daarbij dus die Corta RX. En hij loopt zonder pijn, zonder te manken.
Door Lizzy
#1460584
robbiekomvoor schreef: bedankt voor je antwoord,lizzy,
ik wil toch eens die CortaRX eens proberen,waar bestel jij het altijd?
Ik bestel het in de USA bij entirelypets.com.
Overigens, om op Salisprin terug te komen, je schrijft dat het helemaal niet zo'n onschuldig middel is. Mag ik vragen hoe je daar bij komt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door