Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door BacoEnCindy
#1453613
Hoi,

Ik zou voor Baco ook graag barf willen kopen, het is een Franse bull van 6maand en weegt 10Kilo.

Dit menu heb ik van iemand doorgekregen, wou graag nog wat reactie's van mensen hierop.


Ma:  200Gr Vis
Di:    150Gr Eendenvleugel (100Gr vlees, 50Gr bot) + 50Gr orgaan
Woe:200Gr Rundspiervlees
Do:  100Gr Kalkoen/kippennekken (50Gr vlees, 50Gr bot) + 100Gr orgaan
Vrij:  200Gr Penslap
Za:  150Gr Patrijsbout (100Gr vlees, 50Gr bot) + 50Gr orgaan
Zo:  200Gr Wildvlees


Wat vinden jullie van dit menu?

Cindy
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1453732
Als ik jou was zou ikzelf een menu gaan samenstellen, is even wat knutselen in het begin, maar das juist erg leerzaam omdat je goed weet wat waarvoor gevoerd wordt.

Ik kom op
42,85% vleesbot (ik reken dan de vis ook onder vleesbot, zalmkop bv.)
28,57% orgaan
28,57 spiervlees

Orgaan vindt ik wat aan de hoge kant, tussen de 15-20% is beter, waarvan dan de helft uit pens kan bestaan.
Mis ook groente in je menu.
Van spiervlees en vleesbot zijn je percentages prima.
Door Lizzy
#1453943
Hoi Cindy, het hele idee achter zelf samenstellen is dat jij zelf het menu samenstelt. Op basis van de producten die jij kunt krijgen en aangepast aan de behoeften van jouw hond. Een menu kopieren van iemand anders vind ik dus per definitie helemaal niks...... Want jij moet zelf begrijpen wat je geeft, in welke percentages en waarom.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 19 dec 2009, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BacoEnCindy
#1453991
Hey,

Die persoon had dit voor mij gemaakt omdat ik niet echt snap hoe je het samensteld.

Groenten, kan ik eventueel wel een groentenmixje maken niet? 1Dag groenten andere dag fruit?

Cindy
Door BacoEnCindy
#1454067
Hoi,


Heb hier gisteren nog een menu geplaatst (Die iemand voor me gemaakt had...)

Omdat orgaan wat te veel was heb ik het zelf wat verandert, maar twijfel er sterk aan of het wel goed is!


Baco is 6maand en weegt 10Kg (Hij heeft altijd 200Gr eten gehad per dag dit blijft wss zo als hij over gaat naar Barf e?)



Menu:


Ma:  200Gr vis (Zalmkop)
Di:    150Gr Eendenvleugel (100Gr vlees, 50Gr bot) + 50Gr Orgaan +50Gr Groenten/fruitmix (Ik neem aan dat een keer 50Gr extra geen kwaad kan zeker niet voor groenten en fruit?
Woe:200Gr Rundspiervlees
Do:  100Gr Kalkoen/kippen of voorkant konijn (50Gr vlees, 50Gr bot) 100Gr Groenten/Fruitmix
Vrij:  200Gr pens
Za:  150Gr Patrijsbout (100Gr vlees, 50Gr bot) + 50Gr Groenten/Fruitmix
Zo:  200Gr Wildvlees


Cindy!
Door Lizzy
#1454280
[quote="BacoEnCindy"]
Hey,

Die persoon had dit voor mij gemaakt omdat ik niet echt snap hoe je het samensteld.

Groenten, kan ik eventueel wel een groentenmixje maken niet? 1Dag groenten andere dag fruit?

Cindy
[/quote]

Het gaat er dus om dat jij wel leert hoe je zelf moet samenstellen. Jij bent, wanneer je zelf gaat samenstellen, zelf verantwoordelijk voor het voer dat jij je hond geeft. En dus is het belangrijk dat je weet wat je geeft en waarom je het geeft. Als je geen tijd of zin hebt om je te verdiepen in hoe je zelf moet samenstellen, waarom geef je dan geen kant en klaar product? Want als jouw hond het niet lekker doet op dit door een ander in mekaar gezette menu, wat ga je dan doen? Het zelf aanpassen? Zonder dat je weet wat je aanpast en waarom? Ik vind het lullig om te zeggen, maar zo werkt het gewoon niet, het zelf samenstellen.....
Door Lizzy
#1454284
[quote="BacoEnCindy"]
Hoi,


Heb hier gisteren nog een menu geplaatst (Die iemand voor me gemaakt had...)

Omdat orgaan wat te veel was heb ik het zelf wat verandert, maar twijfel er sterk aan of het wel goed is!


Baco is 6maand en weegt 10Kg (Hij heeft altijd 200Gr eten gehad per dag dit blijft wss zo als hij over gaat naar Barf e?)



Menu:


Ma:   200Gr vis (Zalmkop)
Di:    150Gr Eendenvleugel (100Gr vlees, 50Gr bot) + 50Gr Orgaan +50Gr Groenten/fruitmix (Ik neem aan dat een keer 50Gr extra geen kwaad kan zeker niet voor groenten en fruit?
Woe:200Gr Rundspiervlees
Do:   100Gr Kalkoen/kippen of voorkant konijn (50Gr vlees, 50Gr bot) 100Gr Groenten/Fruitmix
Vrij:  200Gr pens
Za:   150Gr Patrijsbout (100Gr vlees, 50Gr bot) + 50Gr Groenten/Fruitmix
Zo:   200Gr Wildvlees


Cindy!
[/quote]

Ik heb je twee topics samengevoegd.
#1455621
Hoi Cindy,

Zie dat je BP al gevonden hebt :biggrin2:

Ik sluit me verder aan bij Lizzy.....
Ga eerst eens kijken waar je zelf aan kan komen en ga dan een menu maken.
Om te beginnen zou ik Baco eerst overzetten van brok naar kvv. En wanneer dat goed gaat dan langzaam aan steeds meer barf dingetjes gaan toevoegen.
Door BacoEnCindy
#1466632
Hee, ja heb ondertussen nog wel gelezen enz maar vind het redelijk moeilijk dus daarom best in begin nog doorblijven doen met kvv omdat Baco ook een allergie heeft wss graan/kip en rund (Gaan we testen met een dieet van naturis) daarna wou ik terug het gewone kvv proberen maar dan zonder graan kip rund,.. natuurlijk. Wou het proberen met vb lam, vis, konijn ofso ...

Ben dus ondertussen op een site gekomen:


Was dus op de lupa dierenvoeding site aan't zien en wat dingen opgeschreven. (Baco mag dus geen graan, kip/rund en gluten...)
Nu wou ik wel nog eerst zijn dieet afwachten en dan terug voor een 2a3weken of langer gewoon kvv maar dan geen kip/rund, granen, ect,... (Als hij een allergie heeft voor deze dingen zal hij ook wel niet speciaal een dieet moeten maar kan ander vlees ook wel een oplossing zijn e!)


Dus wat ik al opgeschreven had:


Lupa-barf:
Konijn compleet
Lamspens (Miss als beloning geven?)
Paardvlees gemalen

Haaksbarf:
Zalm

Carnivoer:
Geit
Lam

Dus eigenlijk 5soorten vlees... Of is dit te weinig?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door