Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1439711
Heb een simpel menuutje gemaakt voor 1 week, dit wil ik wel elke week herhalen maar afwisselen met de 'barf' dingen, dus ene keer eendenek, andere keer strot enzo verder.

Is dit goed zo of geef ik van bepaalde dingen teveel omdat ik ook KVV blijf voeren? In KVV zit al redelijk wat pens maar ik wil ze toch ook iets te kauwen geven voor de tanden. Graag reacties :).

DJ en Doerak

Zondag Pensdag
Maandag KVV+ groentemix
Dinsdag KVV+ vis
Woensdag KVV+ eendenekken o.i.d
Donderdag KVV
Vrijdag KVV + groentemix
Zaterdag Kip/eendkarkas/runderstrot/kwartel o.i.d

Wanneer ik barf geef wordt de KVV hier dus voor vervangen in ongeveer hetzelfde gewicht? Of is dit te simpel gezien?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1439829
Ziet er goed uit!
Ik weet niet welke kvv je geeft? maar volgens mij geef je zo voornamelijk dingen die er niet in zitten.
Behalve de pensdag, als er al veel pens in de kvv zou ik het vervangen door bv vleesbot met spiervlees, daar moeten ze ook op kauwen.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1439877
Ok, das fijn om te horen! Ik geef Carnibest en smuldier. Ok, dan ga ik zorgen dat ik aan spiervlees en nog wat bot kan komen. Ik wil hier eens bij de slager gaan vragen, kun je dan gewoon naar afval vlees van rund vragen? En dan natuurlijk even kijken of er niet teveel vet aan zit.

Heb net ook mijn eerste groente mix gemaakt, leuk werk! ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1439982
In plaats van een lappie pens een lappie vlees is natuurlijk ook leuk :)

Je kunt hetzelfde gewicht geven. Mocht ooit blijken dat het teveel of te weinig is dan kun je altijd bijsturen.

Vond ik de eerste keer ook zooo leuk, die groentemix maken :-X :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door