Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Audrina
#143150
Mijn honden staan nu voor het grootste deel op kvv en zo om de dag vervang ik 1 van de 2 kvv maaltijden die ze op een dag krijgen door barf. Ik word steeds handiger met barf, dus dat komt wel goed. Ik wil ook vaker gaan "barf-en" en minder kvv voeren, tot ik zeg maar half om half zit.
Maar nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen; 1 kvv maaltijd per dag en 1 barf maaltijd per dag, 1 dag alleen kvv en de andere dag alleen barf, of een paar dagen achtereen kvv en een paar dagen achtereen barf?
Ik heb al geprobeerd om het te zoeken, maar ik kan het niet vinden (of ik zoek niet goed, dat kan ook).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#143203
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt :-\, maar als ik zelf wat samenstel dan doe ik dat op 1 of 2 dagen en krijgen ze die dagen geen kvv, maar alleen zelfsamengesteld.
Ik probeer wel te zorgen dat ik de percentages een beetje in de gaten houd en daarom geef ik die dagen dan geen kvv, 's avonds krijgen ze dan de botten met vlees en's morgens groentemix met een ei oid.
Ikzelf vind dit makkelijker, maar als je er maar voor zorgt dat het allemaal op de langere termijn in balans is. Voor 1 of 2 maaltijden maakt dat niet zoveel uit, maar als je half Barf/half kvv wilt gaan doen moet je daar toch wel wat meer op letten denk ik.
Door Lizzy
#143383
Op zich denk ik dat het niet veel uit maakt. Ik vind dat allebei wel kan. De een vindt het makkelijker om een paar dagen achter elkaar versvlees te geven en de volgende vindt het makkelijk om 's morgens kvv te geven en 's avonds vers. Ik denk wat jij het prettigst vindt!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#144256
Hier is de keus makkelijk ze krijgen hier maar 1 keeer per dag eten dus het is of kvv of zelf samengesteld.
Ik doe dit dan niet dagen achtereen een kvv en dan dagen achtereen barf maar 1 dag kvv dag erna barf dan twee dagen kvv en 1 dag barf, kvv,barf dan zit de week vol :D
Door Audrina
#144354
Bedankt voor de antwoorden. :) Vanaf volgende week ga ik proberen of het lukt om ze 2 dagen barf te geven en de overige 5 dagen kvv. Effe kijken hoe dat gaat en of het bevalt en zo ja, dan breid ik het uit naar de ene dag barf en de andere dag kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door