Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door dosta
#1427427
Onlangs hebben wij ons geliefde maatje Joris moeten laten inslapen wegens Maligne Histiocytose, oftewel lymfklierkanker.
Hij was net 8 geworden-13 sept. en is 5 dagen later overleden. Ondanks dat ik hier al meer dan een jaar meelees en meeleef, kon ik dit toch niet eerder met jullie delen. Heb nl. niet zo vaak gepost, maar heb jullie intussen aardig leren kennen en soms hartelijk gelachen om jullie komische verhalen of gehuild met jullie nare berichten. Juist in de tijd vlak na Joris overlijden vond ik veel troost in jullie verhalen, veel dank hiervoor.
Maar ehhh genoeg hierover er is nl. ook goed nieuws: Sinds kort hebben wij een pup, het is een heidewachtel reu van nu 14 weken en hij zorgt voor veel plezier en dus afleiding ennnnn hij barft en hoe! Hij groeit als kool en is heerlijk ondeugend.
Ter controle zet ik even zijn menuutje neer en hoor graag jullie op- en aanmerkingen.
Dommel 7,9 kilo, ik voer 10% van z'n gewicht.


Vleesbot      395 gram per dag
Vlees          160 gram per dag
Orgaan        138 gram per dag
Groente      185 gram 3 keer per week
Pens            185 gram 3 keer per week



Ma  395 gram konijnkarkas, 138 gram lamshart, 160 gram rund, eitje.
Di    395 gram  fazant, 185 gram pens, 185 gram groente, 160 gram paard.
Wo  395 gram zalmkop, 138 gram rundernier, 160 gram kalkoen.
Do  395 gram kippennekken/karkas, 138 gram lever( eend of kip), 160 gram hert, eitje.
Vr    395 gram konijnkarkas, 185 gram pens, 185 gram groente,160 gram kopvlees.
Za    395 gram haaskarkas, 80 gram runderhart, 160 gram paard.
Zo    395 gram eendkarkas, 185 gram pens, 185 gram groente, 160 gram rund of hert. 
Door **Jolanda**
#1427498
Heeeel mooi gevarieerd!!
Ik ben even te lui om het na te rekenen, maar ik denk wel dat je zelf alles goed uitgerekend hebt.

De pens vind ik alleen iets aan hoge kant, misschien dat je half pens half ander orgaan kunt doen?
Door Borke
#1431246
Ik ga er even vanuit dat je alles goed hebt nagerekend.
Mooi gevarieerd menu met veel verschillende diersoorten.
Zelf vind ik alleen dat je het jezelf wel erg moeilijk maakt door zoveel verschillende dingen op een dag te voeren.
Dat maakt het portioneren en invriezen veel meer werk.
Zelf geef ik bij voorkeur 1 ding per dag en bij sommige zaken kies ik voor 2 (als bot minder bevleesd is of bij nogal laxerende zaken zoals lamsstrot of pens).

Zoals jij het doet kan geen kwaad hoor, het is mij alleen veel te veel werk!
Door dosta
#1431765
Jol: w.b. de hoeveelheid pens heb ik deze berekening:totaal per week: 5530gr, orgaan 20%=1100 gr, daarvan de helft pens =550gr. dat weer delen door 3(ik voer het 3 keer in de week)= 185 gr. heb ik dit zo goed gedaan?
Borke: ja het portioneren vind ik ook het meeste werk, maar hij krijgt nog 3 keer per dag eten, met 2 keer wordt dit al wat makkelijker hoop ik, misschien kan ik dan 2 soorten per dag voeren.

Henriette.
Door Lizzy
#1435230
[quote="dosta"]
Jol: w.b. de hoeveelheid pens heb ik deze berekening:totaal per week: 5530gr, orgaan 20%=1100 gr, daarvan de helft pens =550gr. dat weer delen door 3(ik voer het 3 keer in de week)= 185 gr. heb ik dit zo goed gedaan?
Borke: ja het portioneren vind ik ook het meeste werk, maar hij krijgt nog 3 keer per dag eten, met 2 keer wordt dit al wat makkelijker hoop ik, misschien kan ik dan 2 soorten per dag voeren.

Henriette.
[/quote]

Ja, dat is prima, 10% pens en 10% andere orgaansoorten en dat weer delen door 3!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door