Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door diliana
#1430667
hallo allemaal,

ik ben Diliana en de gelukkige eigenaar van een tervurense herdershond iëgo en zijn groenendaeler broer Item.
sinds 3 maanden zijn we bewust bezig met Barfen. eerst met kvv en nu stappen we steeds meer over op Barf (5 dagen en 2 dagen kvv)
ik moet zeggen sinds mijn honden barfen gaat het super met ze, zo at Item altijd erg slecht en tegewordig is zijn maaltijd als 1e op.
ook voor iëgo bevalt het erg goed, voorheen was het soms wel 1 a 2x in de week dat hij gal spugde en sinds hij op barf zit moet ik zeggen dat dat nooit meer voorkomt.

nu is mijn vraag alleen aan jullie, hoe doen jullie dat als jullie op vakantie gaan? 
we zijn net terug van een week Texel en daar is het prima gegaan hoor. ik had daar een slager voor rund en lam snijlingen (1 euro per kg) en ze hebben gewoon wat meer kippenbotten gehad. bij de Ah daar verkochten ze ook kippenhartjes en levertjes en bij petsplace hadden ze runderhart.
nu gaan we in mei (duurt nog heeeel lang) naar Denemarken toe en ik vraag me af hoe ik dat daar moet gaan oplossen (mijn Deens is niet opperbest)
hebben jullie misschien tips?

alvast bedankt  :thumbup:

Groetjes Diliana
Door Lizzy
#1430781
Ik doe met vakanties echt heel makkelijk. Haal gewoon om de dag of elke dag een kip bij de Aldi. Daar gooi ik wat tafelrestjes bij (gekookte groenten bijv) en daar gooi ik de ene dag een rauw ei bij, de dag erop een blikje zalm, de dag erop wat runderhart van de super of kippenlever van de super of wat soepvlees van de super. Kom ik terug van vakantie: geef ik ze gewoon 3 weken lang geen kip. Dit is in Denemarken ook goed te doen.
Door Borke
#1430788
Als wij op vakantie gaan dan huren we altijd een huisje en meestal zit daar wel een vriesvak(je) bij. Ik check vooraf hoe groot het is.
Ik neem altijd voor de eerste en de laatste dag vlees van huis mee, wat geen kip is. Zt er een groot vriesvak in, dan neem ik voor meer dagen vlees mee, gewoon omdat ik dat makkelijk vind.
Alle resterende dagen krijgen ze kip, zijn we in Frankrijk dan ook ander vlees, want daar is dat gemakkelijk te koop in de supermarkten.
Bij terugkomst krijgen ze dan even geen kip - gaat altijd prima  8)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1430876
Ik ben 3 jaar geleden naar Zweden geweest en had voor de eerste paar dagen barfhappen (diepgevroren) van huis meegenomen. Zoals lamskoppen (leuk gezicht op een camping :o :biggrin2:). En ik heb een klein campingvriezertje waar een kilo of 10 CB in kan. Voor de rest wat kip gescoord bij Lidl of Aldi. beetje eenzijdig maar is thuis ruimschoots weer ingehaald.
Zo heb ik het vorig jaar naar Frankrijk en dit jaar NL ook gedaan.
Is geen man overboord als ze in de vakantieperiode wat eenzijdiger eten of wat brokjes krijgen ;)
Door Cathelijn
#1430927
In Denemarken hebben ze ook supermarkten en slagers  ;) En met aanwijzen kom je een heel eind. Het is mij ook gelukt in Hongarije en mijn Hongaars is nou ook niet echt subliem te noemen  8)
Maak je even niet druk om de afwisseling en geef wat je kunt vinden. Is het niet duidelijk of je varken voert of wat anders, hou het dan op kip, vis ed ;) Blikjes sardientjes en vis in het vriesvak zijn er overal wel.
Je kunt altijd een keer oefenen hier in NL  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1431236
je hebt al een hoop tips gehad, dus zou goed moeten komen.
miss wel handig van tevoren lijstje te maken met hoe de diersoorten in het denemarks heten, dan weet je evt ook waar je naar kan vragen.
Door Suzanne
#1431347
diliana schreef: hallo allemaal,

ik ben Diliana en de gelukkige eigenaar van een tervurense herdershond iëgo en zijn groenendaeler broer Item.
sinds 3 maanden zijn we bewust bezig met Barfen. eerst met kvv en nu stappen we steeds meer over op Barf (5 dagen en 2 dagen kvv)
ik moet zeggen sinds mijn honden barfen gaat het super met ze, zo at Item altijd erg slecht en tegewordig is zijn maaltijd als 1e op.
ook voor iëgo bevalt het erg goed, voorheen was het soms wel 1 a 2x in de week dat hij gal spugde en sinds hij op barf zit moet ik zeggen dat dat nooit meer voorkomt.

nu is mijn vraag alleen aan jullie, hoe doen jullie dat als jullie op vakantie gaan?  
we zijn net terug van een week Texel en daar is het prima gegaan hoor. ik had daar een slager voor rund en lam snijlingen (1 euro per kg) en ze hebben gewoon wat meer kippenbotten gehad. bij de Ah daar verkochten ze ook kippenhartjes en levertjes en bij petsplace hadden ze runderhart.
nu gaan we in mei (duurt nog heeeel lang) naar Denemarken toe en ik vraag me af hoe ik dat daar moet gaan oplossen (mijn Deens is niet opperbest)
hebben jullie misschien tips?

alvast bedankt  :thumbup:

Groetjes Diliana
Ik kan je niet meteen helpen; zou voor de eerste dagen in een koelbox meenemen en dan daar terplekke kopen wat er is. Voor een vakantie is dat niet zo'n probleem; volwassen honden lopen niet in 2-3 weken een tekort op hoor.

Maar eh.... PLEASE mag ik het adres van die slager? Liefst met naam erbij wie je daar spak? ;-)
Mag in pb

Ik kom met regelmaat op texel en dan zou dat zo vreselijk ideaaal zijn!!

*edit: ik heb 't gezien; twee varieteiten en toch broers... ik wist vroeger niet dat dat kon... nu wel ;-)  grappig lijkt me dat! zullen wel veel mensen zijn die het niet geloven? ;-)

Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op za 28 nov 2009, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#1431664
Idd, een paar weken kip, doen ze het prima op. Op Schiermonnikoog had de super goedkope diepvrieskippen, 1 euro 't stuk, en Smuldier pens. Doen ze het prima op voor een week of wat. Wat levertjes erbij, wat hartjes, af en toe een bakkie van de Rodi en voila, prima vakantie-dieet.
Gebruikersavatar
Door pike
#1432255
We gaan bijna jaarlijks naar Denemarken, voor de eerste week neem ik barf mee. Verder eten ze er voornamelijk kip uit de supermarkt (poten uit de vriezer). Kopvlees, rendiervlees, kalkoenvlees uit de dierenwinkel, evenals hart en pens. Heb ik geen dierenwinkel waar ik vlees kan krijgen dan is het meestal lams- of rundgehakt uit de supermarkt. Kippelever en kippehartjes ook weer uit de supermarkt. Slagers zijn niet altijd even gemakkelijk te vinden, ik ga er ook niet naar lopen zoeken. Als ik er toevallig een tegenkom dan is het meestal: Ferielukket. Wegens vakantie gesloten dus. Kip uit de vriezer, kiporgaan en gehakt is goed betaalbaar, ander vlees is er behoorlijk prijzig.
Door diliana
#1434758
allemaal bedankt voor jullie tips, en ik denk dat ik maar eens een deens worden boekje ga kopen om te weten wat wat is in de supermarkt.
nu weet ik niet of ik zo maar in de haven een vis ga halen aangezien mijn mannen daar niet dol op zijn. ik denk wel dat het iets is wat ze moeten leren eten.
de volhouder wint dus ik blijf het proberen.

groetjes diliana 
Gebruikersavatar
Door pike
#1434969
kip: ligt als kylling in de supermarkt (eigenlijk betekent het kuiken, want kip is hone, met een streepje door de o dat wel maar ik weet zo gauw niet hoe dat moet  :-[ en als hone ligt het dan weer in de dierenwinkel). Kyllingklubber of kyllingunderlar is drumstick, kyllingoverlar is dij met rugstuk (rygstykke), alles nog aan elkaar is "hele ben"  ::)


Vlees: bov (ook weer met schuine streepje door de o)

rundvlees: oksebov
lamsvlees: lammebov
paardevlees: hestebov

pens: kallun
hart: hjert
lever: lever

vis: fiske
vissekop: fiskehoved
zalm: laks
zalmkop: laksehoved

je ziet het is niet zo moeilijk  :D

in de supermarkt ligt veelal ook lever en hart van "gris". Let op, gris is varken!
Door diliana
#1435667
pike schreef: kip: ligt als kylling in de supermarkt (eigenlijk betekent het kuiken, want kip is hone, met een streepje door de o dat wel maar ik weet zo gauw niet hoe dat moet  :-[ en als hone ligt het dan weer in de dierenwinkel). Kyllingklubber of kyllingunderlar is drumstick, kyllingoverlar is dij met rugstuk (rygstykke), alles nog aan elkaar is "hele ben"  ::)


Vlees: bov (ook weer met schuine streepje door de o)

rundvlees: oksebov
lamsvlees: lammebov
paardevlees: hestebov

pens: kallun
hart: hjert
lever: lever

vis: fiske
vissekop: fiskehoved
zalm: laks
zalmkop: laksehoved

je ziet het is niet zo moeilijk  :D

in de supermarkt ligt veelal ook lever en hart van "gris". Let op, gris is varken!


:thumbsupup: bedankt voor de tip en ik ga het lijstje gelijk kopieeren en op mijn pc zetten.
groetjes diliana
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door