Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1428730
Ik heb bij de reformzaak Cat's Claw gekocht voor Laika, om haar na de castratatie weer wat sneller op de been te helpen; bovendien heeft ze demodex, en kan haar weerstand dus sowieso wel een boost gebruiken.

Vraagje nu: ik heb CC van 500 mg, en op de verpakking wordt 3x daags 2 tabletten aangeraden. Maar dat is voor een volwassen mens. Hoeveel kan ik Laika geven?

Alvast bedankt voor uw deskundige reacties!
#1428754
Nope, geen kinderdosering vermeld. Geen bijsluiter ook. Gewoon een potje zonder doosje gescoord. Is niet goed? Gaat ik toch morrege weer terug! Want ik heb nog een flesje borrageolie besteld ook en dat kan ik morgen ophalen.
Een ander doosje CC bevatte pillen van 300 mg en daar stond op de verpakking dat ze 3x1 aanraadden. Waarom van de ene met meer mg'en meer moet worden genomen dan van de andere met minder mg'en, konden de dames me niet uitleggen. "Ach, dat verschilt ook per fabrikant." Ja, DUH...
#1428971
Anne in Spanje schreef: Ik heb bij de reformzaak Cat's Claw gekocht voor Laika, om haar na de castratatie weer wat sneller op de been te helpen; bovendien heeft ze demodex, en kan haar weerstand dus sowieso wel een boost gebruiken.

Vraagje nu: ik heb CC van 500 mg, en op de verpakking wordt 3x daags 2 tabletten aangeraden. Maar dat is voor een volwassen mens. Hoeveel kan ik Laika geven?

Alvast bedankt voor uw deskundige reacties!
Wat veel.. Ik heb hier cats claw van cruydhof, 350 mg per tablet en de aanbevolen dosering is 1-3 tabletten per dag...

Ik zou de aanbevolen dosering voor mensen in verhouding brengen tot het gewicht van laika.
#1428999
Eef+doggies schreef: Wat veel.. Ik heb hier cats claw van cruydhof, 350 mg per tablet en de aanbevolen dosering is 1-3 tabletten per dag...

Ik zou de aanbevolen dosering voor mensen in verhouding brengen tot het gewicht van laika.
Dus als de gemiddelde mens 80 kilo weegt en 6 van die dingen per dag mag slikken, dan mag een hond van bijna 25 kilo er afgerond twee op een dag. Gaan we dat maar doen. Ik vermoed dat ze wel een stoot kan gebruiken.

Overigens bleek ze niet zwanger te zijn... Dus misschien was er toch geen sprake van stille loopsheid de afgelopen weken. Hoewel Scotch iedere dag opnieuw weer z'n best deed op d'r te klimmen, en zij ook niet protesteerde... Na ja, zo hebben we het maar gehad, die castratie. Beetje vroeger dan gewild, maar soit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door