Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1416571
Gisteren met de beren even bij de da geweest. Arie (zo noemen we de harige logé beer), ziet er slecht uit. Onze hulp had het al op papier gezet, ze is wel lief, maar ze ziet er niet zo gezond uit als die van jullie. Ze had ook woensdag opeens 4 extra hotspots (ze had er al twee op haar hoofd). Gezien het eten dat ze kreeg (niet alleen brok, maar ook allerlei pasta, rijst, saus, chinees etc.) had ik wel gerekend op een hond die wat zou gaan ontgiften. Maar goed, ze blijkt dus behoorlijk last te hebben van haar darmen (wat er door de huid weer uitkomt). We hebben wat poeders en drankjes meegekregen, waaronder probiotica. Volgens de pot moet ik het oplossen in lauw water en een kwartier laten staan en dan met plastic spuitje in de mond doen. Dat eerste gaat wel, maar dat laatste is minder (tis net de hond die ik als pup als dwangvoeding heb gegeven omdat ze de melk weigerde, dus volgens mij dacht ze, ja echt niet weer een spuitje). Nou heb ik het vanavond opgelost en door vleessap gedaan, heeft ze het lekker opgelikt. Kan dat? Of haalt dat de werking van de probiotica weer onderuit?
Door Lizzy
#1416800
kira schreef: Gisteren met de beren even bij de da geweest. Arie (zo noemen we de harige logé beer), ziet er slecht uit. Onze hulp had het al op papier gezet, ze is wel lief, maar ze ziet er niet zo gezond uit als die van jullie. Ze had ook woensdag opeens 4 extra hotspots (ze had er al twee op haar hoofd). Gezien het eten dat ze kreeg (niet alleen brok, maar ook allerlei pasta, rijst, saus, chinees etc.) had ik wel gerekend op een hond die wat zou gaan ontgiften. Maar goed, ze blijkt dus behoorlijk last te hebben van haar darmen (wat er door de huid weer uitkomt). We hebben wat poeders en drankjes meegekregen, waaronder probiotica. Volgens de pot moet ik het oplossen in lauw water en een kwartier laten staan en dan met plastic spuitje in de mond doen. Dat eerste gaat wel, maar dat laatste is minder (tis net de hond die ik als pup als dwangvoeding heb gegeven omdat ze de melk weigerde, dus volgens mij dacht ze, ja echt niet weer een spuitje). Nou heb ik het vanavond opgelost en door vleessap gedaan, heeft ze het lekker opgelikt. Kan dat? Of haalt dat de werking van de probiotica weer onderuit?
Volgens mij kan het zo wel. Ik kwak capsules probiotica gewoon over het eten en dat gaat al jaren goed, dus volgens mij kan je de oplossing prima met vleessap mengen.
Door inni
#1417406
Berre krijgt elke morgen een beetje probiotica (Jacob Hooy), ik los 't op in een beetje yakult (ongeveer een centimetertje in een klein spuitje, en mengen doe ik in een jeneverglaasje) omdat hij daarop nog nooit heeft gereageerd en 't ook wil inslikken. Bij hem is 't altijd een probleem om iets van medicatie naar binnen te krijgen. Hij weegt -+ 2.700 kg en eet bijna niets, dus 't ergens in verstoppen of 't op z'n eten doen is geen optie. 'k Laat 't wel altijd 10 min staan voor ik 't hem geef en steekt de spuit met yakult even onder de warme kraan om de ergste kou eraf te halen.

Veel succes.
Gebruikersavatar
Door kira
#1417726
Dan blijven we het oplossen. Vandaag overigens het spuitje gehanteerd, ze weigerd al de hele dag te eten. Nou ja, goed voor de lijn. Maar ben wel een beetje bezorgd, ze ligt al de hele dag voor pampus voor de voordeur.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door