Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door KatCorso
#1412979
Eender van welke diersoort ik het hem voorschotel, hij krijgt het niet naar binnen. De rest van de roedel heeft er geen problemen mee. Ik heb het al gemengd met gemalen pens, waar hij wel gek van is, maar hij blijft z'n neus er voor ophalen.
Hierdoor mist hij toch wel een belangrijke bron van vitamine A en D. Hebben jullie tips zodat ik hem toch kan voorzien van voldoende van deze vitamines? Alvast bedankt  ;)
Door Happy Tail
#1413033
ik  weet dat er wel veel tips hierover langs zijn gekomen

drogen inderdaad (maar ik weet niet of je een droogmachine hebt)
eventjes bakken, en dan steeds rauwer aanbieden.
als hij het dan nog niet lekker vindt klein snijden en dan een levertjes omelet ervan maken
klein snijden en een nachtje laten staan in de  gemalen pens dan marineer je het even ;D
heb je als een gekeken of je aan biologische lever kunt komen dat gaat er bij sommigen dan wel in
lamslever is ook vaak lekkerder dan kip en rund
Door Borke
#1413056
Sinds wij biologische lever voeren, is lever hier favoriet.
Ze krijgen een klein beetje lever naast het andere vlees en de dag dat die lever erbij ligt, wordt die altijd als eerste opgegeten  ;D
Gebruikersavatar
Door kira
#1413120
Ik ben begonnen met gebakken lever, nu eten ze alle soorten lever rauw. Dus steeds een beetje minder aanbakken. Het werd zeg maar van draadjes lever, mooie rode biefstuk.
Door Boez
#1413134
Of gewoon biologisch, zoals hierboven ook al aangegeven.

't Is wel duurder, maar je hebt er maar weinig van nodig i.v.m. de andere barf onderdelen.
Door KatCorso
#1413274
Dank je allemaal voor de tips.
Ik vergat erbij te vertellen dat hij het het eerste jaar dat we barften wel at, maar van de ene dag op de andere liet trok hij z'n neus er voor op.
Ik heb nog lever in de vriezer zitten, ga dus eerst die proberen te bakken (of in de microgolfoven laten garen) zoals jullie aanraden, ik hoop hem idd op deze manier terug te laten wennen aan de smaak, en anders eventueel 'marineren' in pens, maar ik vrees dat hij daar niet in gaat trappen (maar alle trucs zijn het proberen waard). En anders biologische lever proberen. Een droogmachine heb ik niet  ???
Ik blijf het vreemd vinden dat een hond van de ene dag op de andere iets niet meer lust  >:(
@Nynke: dankje, die banner is oud, maar ik blijf 'm zelf ook leuk vinden. De hond die erop staat is degene waar dit topic over gaat, het is inmiddels een uit de kluiten gewassen kerel van 4 jaar en half  :)
Door Xada
#1415188
Lever etc. kun je ook heel goed in een oven drogen. Ik doe dan de oven ca. 10 minuten aan en doe hem daarna uit. De deur op een klein kiertje zetten, zodat het vocht weg kan. (Doe ik vaak met een wasknijper). Dit twee of drie keer herhalen totdat het droog genoeg is dat hij het eet. Misschien is het bij jou ook wel in één keer goed, omdat je het daarna voert en niet gaat bewaren.
Door KatCorso
#1417323
Even een update: Arek heeft gister lever gegeten, en het leek hem zelfs te smaken  :D Ik had het een klein beetje laten garen in de microgolf, niet eens zo gek veel, maar blijkbaar genoeg om het smakelijker te maken voor hem. Vlak daarna heb ik om te testen een paar stukjes rauw gegeven en dat ging ook zonder moeite naar binnen  :o Honden, ik snap soms niks van ze  ::) Thx allemaal!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door