Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1412524
Hoi,

Het gaat helemaal goed met onze dame, maar soms verbaast ze me en weet ik niet helemaal wat ik ermee aan moet ;-)

Het is nu behoorlijk koud buiten, maar onze jongens mogen 'smiddags na de wandeling best in de tuin spelen, dus de buitendeur staat (nu nog) gewoon open. Ze mogen binnen, buiten, ze doen maar. Voor die jonge gasten lijkt me dat geen punt.
Voor Guinnie staat natuurlijk diezelfde deur open! Er liggen kleden en kussens buiten, maar waar ligt madam? Juist, op de tegels. Ze kan probleemloos naar binnen, waar ik ook weer diverse kleden en kussens (en een tegelvloer) beschikbaar heb.

Ze verkiest "buiten" en "op de tegels".
Dat vind ik aan de ene kant geen probleem; ze heeft alle opties, ze mag zelf kiezen.
Maar, ze heeft ook wat artrose en is natuurlijk gewoon 12,5 jaar oud! Moet ik haar dan wel toestaan op de tegels te liggen met haar beginnende artrose?  Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat ze eronder lijdt, maar eh.. nou ja.. wat zouden jullie doen en waarom? Even wat ideeen / meningen vergelijken zeg maar.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1412533
zou haar laten begaan, ze heeft een prima vacht die tegen weersomstandigheden bestand is, dus kan ze ook wel een poosje buiten liggen..
Door Alba
#1412535
Als ze niet koud aanvoelt en jij hebt het gevoel dat ze zich daar juist fijn voelt... zou ik haar ook laten gaan. Komt ze wel binnen als het regent?
Door Cathelijn
#1412548
Jonas mag van mij niet op een harde ondergrond liggen, maar als Guinnie geen moeite heeft met opstaan, kan ze best even buiten liggen.
Al zou ik het haar, gevoelsmatig, niet uren laten doen  :-\
Door charmed
#1412558
Kalin, bijna 14 1/2 ligt ook liever op de tegels of in het gras, dan op een dekje. Binnen ligt ze ook altijd naast de mand. Gewoon laten gaan, behalve dan als het vriest dat het kraakt, dan laat ik haar niet zo lang liggen. Dan zorg ik dat ze wat in beweging is, of weer lekker naar binnen.
Door bloemetje
#1412939
Mijn Nimmie heeft het ook altijd prettiger gevonden in de koude. Die kreeg ook arthrose uiteindelijk maar ook toen vond ze het best in de kou en de wind. Guinnie heeft idd een prima vacht die haar goed zal beschermen. Je hebt gewoon gekke hondjes die niet graag zacht en warm liggen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door