Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Xanadu
#1406489
Onlangs ben ik vanwege slechte verkrijgbaarheid van Haaks Barf in regio Cuijk/Nijmegen overgestapt op Carnibest (natuurvoer, kip/rijst, light). Maar beide goldens van ons komen hiervan aan de diarree. Nu heb ik het forum al eens afgestruind en kom dit euvel vaker tegen. Als verklaring wordt de vetheid van de voeding genoemd. Nu denk ik niet dat dit hier het geval is, immers de vettere varianten van Haaks Barf zijn vetter. Wellicht is het een ander soort vet en is dat de reden van buikloop. Snel weer terug naar de Haaks Barf dus. Overweeg zelfs om zelf een verkooppunt te beginnen...
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Door Lizzy
#1406492
Misschien is het het type vet wat in Carnibest zit? Volgens mij zit er zonnebloemolie + lijnzaadolie in. Nou, dat moet ik niet aan mijn Brutus geven hoor, die is spontaan aan de race.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1406502
Hier inderdaad hetzelfde euvel....
Yuki kan niet tegen zonnebloemolie, dus HB is wel een optie, CB niet.

Heb vorige week toevallig een nieuw HBverkooppunt in Nijmegen aangebracht  ;)
(dierenwinkel op Berg en Dalseweg)
Misschien voor jou ook een optie??
Door Xanadu
#1406517
[quote="yuki11"]

Heb vorige week toevallig een nieuw HBverkooppunt in Nijmegen aangebracht  ;)
(dierenwinkel op Berg en Dalseweg)
Misschien voor jou ook een optie??
[/quote]

Super! Dankjewel voor de tip.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1406589
[quote="Xanadu"]
Super! Dankjewel voor de tip.
[/quote]
Ze zijn nu nog niet bevoorraad, maar ik krijg een mailtje als dat wel zo is. Dan zal ik het jou ook even laten weten  ;)
Door Xanadu
#1406597
[quote="yuki11"]
Ze zijn nu nog niet bevoorraad, maar ik krijg een mailtje als dat wel zo is. Dan zal ik het jou ook even laten weten  ;)
[/quote]

Alvast dankjewel! Heb nu vast een bestelling bij 't Carnivoortje in Veghel geplaatst.
Door suzanne 1
#1406823
volgens mij zit er in de HB 55% vleesbot en in de CB 50%. Van vleesbot wordt de ontlasting ook steviger, dus als er in de CB minder inzit dan kan het best dat ze daarvan aan de dunne gaan
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1406845
[quote="suzanne 1"]
volgens mij zit er in de HB 55% vleesbot en in de CB 50%. Van vleesbot wordt de ontlasting ook steviger, dus als er in de CB minder inzit dan kan het best dat ze daarvan aan de dunne gaan
[/quote]
Kan me, eerlijk gezegd, niet voorstellen dat die 5% zo'n groot verschil zou maken....  :-\
Door Xanadu
#1407385
[quote="suzanne 1"]
volgens mij zit er in de HB 55% vleesbot en in de CB 50%. Van vleesbot wordt de ontlasting ook steviger, dus als er in de CB minder inzit dan kan het best dat ze daarvan aan de dunne gaan
[/quote]

Haaks Barf bevat 55% spiervlees, 15% orgaanvlees, 15% gemalen bot en 15% gemalen groenten. Weet niet of bij Carnibest het botaandeel kleiner is of het orgaanaandeel groter (wat een laxerende werking heeft). Maar ga er vooralsnog vanuit dat de toevoeging van zonnebloem- en lijnzaadolie het probleem veroorzaakt. Hoe dan ook, snel weer terug naar Haaks Barf (of eventueel CarniVoer). Iemand overigens ervaring met CarniVoer?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1407461
[quote="Xanadu"]
Haaks Barf bevat 55% spiervlees, 15% orgaanvlees, 15% gemalen bot en 15% gemalen groenten. Weet niet of bij Carnibest het botaandeel kleiner is of het orgaanaandeel groter (wat een laxerende werking heeft). Maar ga er vooralsnog vanuit dat de toevoeging van zonnebloem- en lijnzaadolie het probleem veroorzaakt. Hoe dan ook, snel weer terug naar Haaks Barf (of eventueel CarniVoer). Iemand overigens ervaring met CarniVoer?
[/quote]

Voor zover mij bekend is heeft Carnibest een kaalbotpercentage van 20%. dus niet echt een issue in deze. Ik denk ook dat de Cb-olietjes bij jouw hond niet zo lekker vallen.
Door shaktipuck
#1409815
ik heb eerst carnibest aan mijn puppy van 20 weken gegeven. Het was geen success, hij vond het niet lekker!  Daarna carnivoer gegeven, lust hij ook niet. Het ziet er heel goed uit, met groenten doorheen, maar is heel fijn gemalen.
Mijn hond vindt grote stukken lekkerder, daarom stap ik nu op barf over
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1409845
[quote="shaktipuck"]
ik heb eerst carnibest aan mijn puppy van 20 weken gegeven. Het was geen success, hij vond het niet lekker!  Daarna carnivoer gegeven, lust hij ook niet. Het ziet er heel goed uit, met groenten doorheen, maar is heel fijn gemalen.
Mijn hond vindt grote stukken lekkerder, daarom stap ik nu op barf over
[/quote]

Braaaaaaaaaaaaaaf  Afbeelding
Door tieneke
#1409849
[quote="shaktipuck"]
ik heb eerst carnibest aan mijn puppy van 20 weken gegeven. Het was geen success, hij vond het niet lekker!  Daarna carnivoer gegeven, lust hij ook niet. Het ziet er heel goed uit, met groenten doorheen, maar is heel fijn gemalen.
Mijn hond vindt grote stukken lekkerder, daarom stap ik nu op barf over
[/quote]
Verstandige pup en baasje natuurlijk  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door