Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1405305
Mijn vraag is hoeveel gram voeding bin een drachtige teef? Frauke kreeg normaal 1200 gram per dag (berner sennen). Ik wilde  1800 gram per dag geven aan het eind van haar zwangerschap is dit voldoende? Er waren op de echo 4 pupjes te zien. Vorige nesten ook maar werden er 8 geboren.

Ik las in de bib. lijnzaadolie geven jullie dit ook bij drachtige teven? en waar kun je het kopen.

Krijgt nu 30% vleesbot, 30% spiervlees, 20% orgaan., 10% zilvervliesrijst, 10% groente, zuivel en eieren.
#1405323
Ik geef geen lijnzaadolie, ook niet tijdens dracht.

Het is bij kans onmogelijk om je een advies te geven hoeveel je je teef te eten moet geven. Dit doe je echt naar behoeft en kan je alleen vaststellen door continue te monitoren en is ook afhankelijk van het aantal pups wat ze draagt en hoeveel ze zelf al had om bij te zetten. Ik geef gestaag wat meer en afhankelijk van de hoeveelhied pups kan de hoeveelheid wel oplopen tot 1,5 x de normale hoeveelheid.
#1405329
Angelique hoeveel bereken jij aan gram ongeveer per pup.  Ik wilde ongeveer 1/3 meer geven is dat te weinig? Hoeveel pups blijft moeilijk maar mijn vraag is geef ik te weinig?

Straks als de pups er zijn vind ik het niet meer zo'n probleem maar nu voel ik mijn erg onzeker.
#1405552
cathrien schreef: Angelique hoeveel bereken jij aan gram ongeveer per pup.  Ik wilde ongeveer 1/3 meer geven is dat te weinig? Hoeveel pups blijft moeilijk maar mijn vraag is geef ik te weinig?

Straks als de pups er zijn vind ik het niet meer zo'n probleem maar nu voel ik mijn erg onzeker.
Als jouw teef mager op haar ribben wordt en de geeuwhonger heeft dan krijgt ze te weinig. Groeit ze qua buik goed en zet ze geen overdreven vetlaag aan dan is het voldoende.

Ik bereken hierbij niks per pup, dit gaat puur op gevoel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door