Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1404382
Onze Rika is een bijzonder hondje. Ze is niet alleen visueel gehandicapt, maar heeft ook "autistische" trekjes.
Ze kan ook heel boos reageren als er iets niet gaat zoals zij gepland had. Ze reageert haar woede dan af door in haar kussen in haar bench te bijten. Ze bijt ons of de andere honden gelukkig nooit.
In mijn ogen heeft ze soms last van stress.
Ze drinkt en plast ook veel. Soms zelfs in huis. :-[
Haar vacht is lang en stug. Ze lijkt wel ontploft. :( Okee, ze is gecastreerd, maar dit is extreem.
Nu las ik pas iets over pseudo-Cushing.
Is iemand hiermee bekend?
Zou het helpen als ik haar bijvoorbeeld stressless van Primeval geef?

Ze kent ook heel relaxte momenten hoor. :)
Maar dat is vooral thuis, als wij haar aanhalen enz. Ze knort dan van genot.
Door Lizzy
#1405574
Apart meiske, die Rika :-*

Ik heb er nog nooit van gehoord maar ik zie niet in waarom je dat stressless niet zou kunnen proberen. Wat zit er in?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1405601
roksefloks schreef: Onze Rika is een bijzonder hondje. Ze is niet alleen visueel gehandicapt, maar heeft ook "autistische" trekjes.
Ze kan ook heel boos reageren als er iets niet gaat zoals zij gepland had. Ze reageert haar woede dan af door in haar kussen in haar bench te bijten. Ze bijt ons of de andere honden gelukkig nooit.
In mijn ogen heeft ze soms last van stress.
Ze drinkt en plast ook veel. Soms zelfs in huis. :-[
Haar vacht is lang en stug. Ze lijkt wel ontploft. :( Okee, ze is gecastreerd, maar dit is extreem.
Nu las ik pas iets over pseudo-Cushing.
Is iemand hiermee bekend?
Zou het helpen als ik haar bijvoorbeeld stressless van Primeval geef?

Ze kent ook heel relaxte momenten hoor. :)
Maar dat is vooral thuis, als wij haar aanhalen enz. Ze knort dan van genot.
Heeft ze Cushing? Bij Cushing produceert een tumortje te veel stress hormoon, cortisol, dus het niet helemaal onlogisch. Maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Ik heb wel eens het idee dat sommige honden met Cushing het gekregen hebben uit verdriet of chronische stress, maar lang niet altijd.
Mijn dwergpoedel Timmie kreeg Cushing nadat de andere poedel was overleden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door