Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jamyde
#1401908
Hallo allemaal,

Sinds kort zijn we lid van dit forum.
Hoofdrolspeler is onze Ox the boxer!

We hebben hem een tijdje farm food fresh gegeven, en sinds kort zijn we overgegaan op Carnibest. Daar we ons aan het orienteren zijn vwb barfen, geef ik hem om te proberen af en toe een kippenek, een eendagskuiken (ooit aangeschaft voor de heren katers, die trekken hun neus er voor op), wat yoghurt/huttekase.

Dit gaat er super in. Hij vindt het helemaal geweldig en zit prachtig op, voor meer!.

Laatst was Ox aan het eten en een kat snuffelde aan zn staart. Hij werd helemaal dol en blafte en hapte (de kat was veeeel sneller) Zo heb ik em nog niet eerder gezien. Toen gisteren, meneer zat aan een beetje huttekase...de kat zat op tafel. Nou zo een 2 meter verder en hoger. Hij kijkt achterom en wordt weer helemaal wild. Het schuim stond zowat op zn mond.  Ik schrok me rot!!.

Zou dit het begin zijn?? Wordt dit minder?? Ik ben zooo blij dat ie eindelijk eet en dat ie er echt voor gaat zitten, maar jeemig ben wel geschrokken

Ik was al bang dat ze geen vrienden zullen worden, maar nu is mijn hoop op vrienden zijn geheel weggeblaft en gehapt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1402002
dit klinkt als verdediging van voer, niet vreemd tegenover andere dieren vindt ik.
Nu Ox z'n eten ook de moeitte waard vindt, heeft hij ook wat te verdedigen.
Zou de kat gewoon niet de buurt laten als hij eet.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1402404
verdedigen van t eten ........maar zou hier bij mij niet getollereerd worden op de manier zoals je Ox omschreef.
ik zou het eten even wegzetten en ox haltroepen.......hoever moet het gaan , ...........kun je straks ook niet meer aan ox zn eten komen .
jij bent de roedelleider waar hij naar moet luisteren ;)
Door Xada
#1402483
Het is volgens mij zeker het verdedigen van zijn eten en dat mag. Een ranghogere hond zal ook nooit het eten van een ranglagere afpakken. Ik zou ook de kat niet bij de hond laten als hij eet. En ik hoop en denk ook niet dat het minder wordt, als hij wat langer dit lekkere eten krijgt wordt het wel beter.
Door Buran en Co
#1402486
Hier ook 1 hond die veranderd in een monster wanneer ze bij zijn voer in de buurt komen, zeker wanneer hij iets nieuws heeft wat hij nog niet goed kent. Bij de standaard zaken als kip en eend is hij minder fel. Gewoon zorgen dat de kat uit de buurt blijft wanneer hij zijn eten krijgt.
Door **Jolanda**
#1402513
Verdediging van het eten. Hij vind het duidelijk lekker en wilt het absoluut niet delen met de kat.
Proberen de kat bij Ox weg te houden als hij eten krijg, zo kan hij ook in alle rust eten.

Hier krijgen ze ook alle 3 op hun eigen plekje hun eten om onnodige en eventuele conflicten te voorkomen. Ik vind het ook prettiger dat iedere hond op zijn eigen tempo kan eten zonder bang te hoeven zijn dat een ander het afpakt.
Door sandrra
#1402561
Hier ook eentje die behoorlijk fel uit kan halen naar de katten als ze denkt dat die te dicht in de buurt van haar eten komen.
Het vreemde is dat de andere hond er wel bij mag en kan komen terwijl zij toch de baas over haar is.
Maar ik probeer iedereen uit elkaar te halen tijdens etenstijd. Maar soms hebben de poezels een verkeerde timing en komen ze om mijn benen draaien wanneer ik bezig ben met t voer te verdelen en dat moet dan even recht gezet worden schijnbaar :-\
Door Buran en Co
#1402565
SandRRa schreef: Hier ook eentje die behoorlijk fel uit kan halen naar de katten als ze denkt dat die te dicht in de buurt van haar eten komen.
Het vreemde is dat de andere hond er wel bij mag en kan komen terwijl zij toch de baas over haar is.
Hier dus precies andersom, de andere honden moeten dood als ze bij Buran in de buurt komen maar er zijn een paar momenten geweest dat poezels Karel en Noortje echt rakelings langs hem liepen terwijl hij stond te eten en ik dacht: die is er geweest. Maar kennelijk ziet hij hun niet als echte bedreiging. Nou tonen ze gelukkig ook weinig interesse, dat scheelt!
Door Liz
#1402910
Hier zijn juist de katten het ergst, niemand, hond of kat (ik gelukkig wel), mag in de buurt komen van hun kippennekje of wat ze dan ook eten :biggrin2: Dan komt er een hoop gegrom en gemauw uit en desnoods wordt de ander weggeslagen.
De honden zijn minder op hun eten gericht. Suzi laat zich alles afpakken, terwijl de baas is hier ::) Banjer eet alles wat hij te pakken kan krijgen en probeert dat zo snel mogelijk naar binnen te werken. Yana eet op haar dooie gemak, maar ze verdedigt haar voer wel. Dat wil zeggen...ze gaat er op zitten als Banjer het af probeert te pakken en doet een poging tot grommen :D Maar Yana is zo'n goeie sul, zo'n schatje, die doet toch geen vlieg kwaad^^.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door