Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1390242
In mijn zoektocht naar een goede kvv en barf voor een eliminatiedieet ( allergie van Nena maar nu wordt het zoeken waarvoor) werd ik door een verkoper attent gemaakt op efavet 660.  Iemand die hier al ervaringen mee heeft of heeft iemand hier een mening over.  Zou dit kwaad kunnen om dit zonder "voorschrift" van de dierenarts te geven hoewel het iets natuurlijks is.  Ik weet nog helemaal niet hoeveel je juist moet geven van allerhande zaken in een barf menu maar denk dat jullie als ervaringsdeskundigen mij best goede tips kunnen geven.  Ik wil zeker niets teveel geven aan ons Nena aangezien ze ook kvv krijgt.
Ik ga er mij nu ook eens in verdiepen en indien nodig bestel ik het morgen bij die meneer als ik langsga.
Alvast bedankt voor het meedenken
Door Twiz
#1390445
Voor een echt eliminatiedieet zul je het in barf moeten zoeken, of efavet daar dan bij te gebruiken is durf ik niet te zeggen, ik denk dat je eerst zeker 6 weken een dieet moet volgen.  Dat efavet een goed product is wil ik wel even kwijt. Ik ben met Twizzle (atopische Dobermannteef) al overal geweest en heb van alles gebruikt in de zoektocht naar het ideaal. Twizzle is waarschijnlijk (niet met zekerheid te zeggen) allergisch voor pollen en heeft dan ook ieder jaar vanaf het voorjaar een mega jeukprobleem. Barf heeft de afgelopen jaren wel een betere weerstand gebracht maar de jeuk bleef, tot mei dit jaar. Toen zijn we acupunctuur gaan proberen en daarbij efavet gaan geven (op advies van acupuncturist) en de jeuk is zeker draaglijk te noemen maar de vacht is vooral met sprongen vooruit gegaan. Ik vind het dus een zeer goed product want ik had al verschillende soorten olie gegeven  zonder dit resultaat. Mijn advies is nog even te wachten tot NA het dieet maar dan zeker efavet 660 te gaan geven. Je kunt nl nooit met zekerheid zeggen dat Nena hier ook niet allergisch op gaat reageren. Dus ten tijde van het eliminatiedieet echt NIETS anders geven zodat je uit kunt sluiten dat het een voedselallergie is.
Heel veel succes, groetjes Willeke
Laatst gewijzigd door Twiz op vr 16 okt 2009, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1391502
Voor een eliminatie dieet zal je je idd moeten richten opo barf. Je voert dan maar een diersoort compleet zo'n 6 weken lang.
In kvv zitten ook nog een hoop andere dingen dus kan je nooit uitsluiten waar ze wel of niet allergisch op reageren.
Suc6
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1397993
Zolang ze op eliminatiedieet staat mag ze er niets bij hebben. Anders weet je niet wat er nu werkt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door