Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door shaktipuck
#1388718
Hallo,
ik ben sinds vandaag lid op jullie forum . Ik heb een tibetaanse terrierpuppy van 16 weken.
Hij is een verschrikkelijk slechte eter en zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen.
Mijn puppy is al vanaf de fokker met Kivo opgegroeid. Het eerste maand dat hij bij ons kwam,
ging alles prima met eten, maar dan begon het. Intussen heb ik alles geprobeerd , Rodi, Carnibest,
Carnivoer, Smuldier, Naturis. Hij lust gewoon niets. Hij ruikt eraan, draait zich om en gaat liggen.
Heb er al extra pens tussen gedaan, warm water overheen, eten naar 10 minuten weggehaald,
1 dag helemaal niets gegeven. Het helpt niet.  Af en toe neemt hij dan een hapje (moet het hem met mijn hand geven) en vorige week heeft hij plotseling 2 dagen gegeten. Ik heb van de TTclub brokken meegekregen zonder
granen, deze lust hij wel. Maar ik wil het liefst bij KVV blijven. Elke tip is welkom
Door bloemetje
#1388976
Gezien het aantal verschillende soorten KVV wat je geprobeerd hebt; heb je hem óf teveel verwent  ;) óf er is iets medisch aan de hand.
Als ik jou was zou ik hem eerst goed laten onderzoeken bij de da zodat je zeker weet dat dit geen medische oorzaak heeft.

Als er niets verder aan de hand is:
http://www.hondengedragsforum.nl/index. ... ijke-eter/

Volg dat schema en vrijwel zeker zal alles goed komen  ;).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1389009
het is een bekende leeftijd om te gaan zitten klieren met eten.. denk dat je er ook teveel mee doet, teveel druk erop zet, honden laten zich echt niet verhongeren..
hier eentje gehad die op 1 kippenpoot in de week leefde..
sluit eerst eventuele lich ongemakken op en daarna eten neerzetten na 10 min weghalen, laat die kleine maar eens zien wie de langste adem heeft!
Door Lizzy
#1389012
shaktipuck schreef: Hallo,
ik ben sinds vandaag lid op jullie forum . Ik heb een tibetaanse terrierpuppy van 16 weken.
Hij is een verschrikkelijk slechte eter en zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen.
Tja, daar staan ze wel om bekend volgens mij, de Tibetaanse Terrier. Mijn vriendin had er 1, daar moest ze echt elke dag iets anders voor koken, anders vrat meneer het niet...
Mijn puppy is al vanaf de fokker met Kivo opgegroeid. Het eerste maand dat hij bij ons kwam,
ging alles prima met eten, maar dan begon het. Intussen heb ik alles geprobeerd , Rodi, Carnibest,
Carnivoer, Smuldier, Naturis. Hij lust gewoon niets. Hij ruikt eraan, draait zich om en gaat liggen.
Heb er al extra pens tussen gedaan, warm water overheen, eten naar 10 minuten weggehaald,
1 dag helemaal niets gegeven. Het helpt niet.  Af en toe neemt hij dan een hapje (moet het hem met mijn hand geven) en vorige week heeft hij plotseling 2 dagen gegeten. Ik heb van de TTclub brokken meegekregen zonder
granen, deze lust hij wel. Maar ik wil het liefst bij KVV blijven. Elke tip is welkom
Net zoals jij, klooide mijn vriendin ook wat af. Ze kreeg zelfs op haar donder van de DA dat haar pup te mager was, maar hij vrat gewoon niks. Om gek van te worden. Ik zou, als ik jou was (en hij geen gezondheidsproblemen heeft - zo te lezen niet) hem de harde behandeling geven. Dus: bak neerzetten, niet eten? Binnen 2 minuten weghalen. In de koelkast zetten en pas de volgende dag opnieuw aanbieden. Dat zal hem mogelijk leren dat er geen zoete broodjes worden gebakken. Ga hem niet uit je hand voeren, dan ben je helemaal de klos.
Door K&D
#1389213
Hoeveel weegt hij en hoeveel gram voer je hem per dag?
Het kunnen inderdaad lastpakken zijn met eten. Een vriendin van me heeft een kruising TT en die is ook zo kieskeurig.
Als hij verder speels is, goed poept en piest, en niet ziek oogt...dan 'hard' zijn, zoals Lizzy adviseerd.
Ik zou zelf 2 keer per dag eten aanbieden. En niet eten? Dan pech gehad.
Begin maar vast met een heel consekwente opvoeding als je dat nog niet doet, anders loopt hij straks over je heen (dat doet de kruising van m'n vriendin in elk geval wel.... :-X maar dat ligt aan haar....)
Door tt-tjes
#1389486
Geef je hem misschien niet te veel? Dat zou namelijk ook kunnen. Ga niet te veel verschillende dingen geven, anders blijft ie aan het klieren.
Chendo is gisteren 20 weken geworden, hij eet als een dijker, heeft nog nooit ergens mee liggen miepen. Hij piept hooguit dat hij nog meer wil hebben ;D
Door shaktipuck
#1390991
Bedankt voor jullie tips. Mijn ttje is 16 maanden oud en weegt 7050 gr.
De fokker zei dat ik hem 300 gr. per dag moet geven. Dat haalt hij bijlange na niet!
De laatste week was het misschien 50 gr per dag. Maar hij is vrolijk, speels, heeft mooie harde poep en plast, dus alles in orde. Ik heb nog met de DA gebeld en zij vond het ook niet iets om over te piekeren. Als hij honger heeft zal hij wel eten was haar advies. Vandaag kwam toevallig een levering vlees en ze hadden ook kippenekken en lappen pens. Heb ik dus gekocht en vanmiddag twee kippenekjes aan de hond gegeven.
Ik heb hem nog nooit zo met smaak zien eten. Ik weet niet of dat samenhangt, maar naderhand heeft hij ook nog een portie carnibest kip/rijst opgegeten. Maar ja, of het morgen nog een keer zo goed gaat - even afwachten.
Door 202Spots
#1391117
[quote="shaktipuck"]
Bedankt voor jullie tips. Mijn ttje is 16 maanden oud en weegt 7050 gr.
De fokker zei dat ik hem 300 gr. per dag moet geven. Dat haalt hij bijlange na niet!
De laatste week was het misschien 50 gr per dag.[/quote]
Weeg je 't voer echt? of gok je er naar?
Wanneer je 't voer echt op de weegschaal legd,dan is het vaak meer of minder dan wat je denkt.
Wanneer je zelf 'n tijdje samensteld dan kan je met 't oog berekenen,maar in 't begin zou ik de weegschaal er even bijhalen
om precies te wegen wat hij naar binnen krijgt.
Success!
Door tt-tjes
#1391647
Hoe oud is hij nu, in je eerste bericht staat 16 weken, in je 2e bericht 16 maanden.
Hij zal dan wel, volgens het gewicht 16 wkn zijn.
Chendo weeg 7,4 kg en eet op dit moment 400gr per dag en is echt niet te dik.
Misschien is zelf samenstellen een idee ipv kvv?
Door shaktipuck
#1391823
sorry, heb het verkeerd oggegeven, hij is 16 weken oud. Ik weeg zijn dagportie s'morgens altijd af, maar het
blijft altijd 100 of 200 gr  over, helaas. Wat ik al allemaal weg heb moeten gooien! De DA zei ook nog dat je honden hebt die gewoon niet veel eten nodig hebben. Maar ja, ik maak mij er toch zorgen als hij dagen achter elkaar bijna niets eet. Ik denk  er ook aan om helemaal barf te doen. Ben er nog helemaal nieuw in, zo
op het eerste gezicht lijkt het mij moeilijk om die juiste samenstelling te vinden dat hij genoeg vitaminen binnenkrijgt. Moet eerst nog een boel bijlezen hier op het forum.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1391830
anders geef je de hond toch een beetje om en om, een paar dagen kvv en een paar dagen wat barf..
dan hoef je je ook niet zo zorgen te maken over de procenten ed..
en als je hondje de barf dagen heerlijk eet dan ben je zo over!!
Door 202Spots
#1391870
[quote="shaktipuck"]
sorry, heb het verkeerd oggegeven, hij is 16 weken oud. Ik weeg zijn dagportie s'morgens altijd af, maar het
blijft altijd 100 of 200 gr  over, helaas. Wat ik al allemaal weg heb moeten gooien! De DA zei ook nog dat je honden hebt die gewoon niet veel eten nodig hebben. Maar ja, ik maak mij er toch zorgen als hij dagen achter elkaar bijna niets eet. Ik denk  er ook aan om helemaal barf te doen. Ben er nog helemaal nieuw in, zo
op het eerste gezicht lijkt het mij moeilijk om die juiste samenstelling te vinden dat hij genoeg vitaminen binnenkrijgt. Moet eerst nog een boel bijlezen hier op het forum.
[/quote]

Hoe vaak per dag geef je 'm eten?
Misschien gewoon minder in de bak doen en alleen meer erbij geven wanneer ie 't achter elkaar op eet?
't is nog 'n puppertje, dus ik zou eerst 3x per dag kijken of ie wat wil eten,geen trek? dan gelijk weer weghalen.
Ik voer de 8 mnd oude sprinkhaan 2 x per dag..
Door shaktipuck
#1391904
[quote="vanaalst"]
anders geef je de hond toch een beetje om en om, een paar dagen kvv en een paar dagen wat barf..
dan hoef je je ook niet zo zorgen te maken over de procenten ed..
en als je hondje de barf dagen heerlijk eet dan ben je zo over!!
[/quote]
bedoel je met barf kippenekken, vleugels of eend? Volgens mij lust hij dat graag, heb hem vandaag weer een kippenek gegeven, hij smult er echt van! Dat uitrekenen met groenten enz. lijkt mij erg ingewikkeld.

Omdat hij zo slecht eet, bied ik hem het eten een paar keer(3 of 4 keer)  per dag aan.
Door Too
#1391930
[quote="shaktipuck"]
bedoel je met barf kippenekken, vleugels of eend? Volgens mij lust hij dat graag, heb hem vandaag weer een kippenek gegeven, hij smult er echt van! Dat uitrekenen met groenten enz. lijkt mij erg ingewikkeld.

Omdat hij zo slecht eet, bied ik hem het eten een paar keer(3 of 4 keer)  per dag aan.
[/quote]

Als ik alle adviezen lees zou je met dat laatste moeten stoppen..3xdaags is er een eet moment.. hap je niet snel toe =jammer volgende maaltijdronde weer een kans.
Heb je de link van bloemetje ook gelezen, t lijkt een bikkelharde manier maar t kan je wel helpen een patroon te doorbreken
Een beetje honger kan echt geen kwaad!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door