Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1376911
Ik had vanmiddag geitenribben gehaald bij een vast adres waar ik vorige keer superjonge geit had en dus goed kon geven aan mijn honden. Ik had expliciet erbij gezegd deze keer dat ik een jonge kleine geit wilde hebben en ik kreeg een zak met ribben mee, ingevroren. Thuis laten ontdooien omdat ik ze nogal lang vond voor een jonge geit en daarna met het hakmes erdoorheen om te kijken of ze "zacht" waren. Het hakmes kwam er niet doorheen en er zat ook geen enkele buiging in. Ik heb er niet superveel verstand van dus voordat ik hem even "vriendelijk" :censored2: ga melden dat ik belazerd ben wil ik graag even van jullie horen waarop ik de kwaliteit kan controleren naast wat ik al gedaan heb.

Ik heb het vlees er maar vanaf gesneden en zo toch nog wat karig voedsel eruit weten te krijgen. De ribben vond ik te "eng" om te geven namelijk dus die liggen in de kliko  :(

Hoor graag jullie reactie.
Elles :confused1:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1376917
Je kunt het ook testen door met een snoeischaar te knippen.
Kom je er doorheen zijn ze niet te hard voor de hond.
Wel jammer dat je nu niet echt zachte ribben kreeg.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1376966
zou er zeker melding van maken!
zonde van je geld en vooral balen dat je niet kreeg waar je om heb gevraagd.
als ik twijfel aan de hardheid krijgen ze het hier ook niet.
verders id met een snoeischaar of bijltje, lukt dat niet dan zijn ze echt te hard
Door rheawithpixels
#1376977
Ja ik baal ook flink, want ik heb er wel de prijs voor betaald van jonge geit. Maar dat maakt niet uit...ik ga het hem nog wel even melden natuurlijk en wil gewoon er iets anders voor terug hebben. Geitenribben ga ik in ieder geval niet meer kopen daar.

Snoeischaar heb ik niet, maar ik heb zon hakmes en die komt overal doorheen :biggrin2:
Behalve dat deze "jonge" geitenribben >:(
Door rheawithpixels
#1376983
Ik vind het vooral irritant dat ze je zonder met hun ogen te knipperen belazeren.
Het was trouwens slachterij Tromp in Purmerland mochten meer mensen daar wel eens heengaan voor ribben....ik zou zeggen..snoeischaar meenemen om te controleren!
Door bloemetje
#1379576
rheawithpixels schreef: Ik vind het vooral irritant dat ze je zonder met hun ogen te knipperen belazeren.
Het was trouwens slachterij Tromp in Purmerland mochten meer mensen daar wel eens heengaan voor ribben....ik zou zeggen..snoeischaar meenemen om te controleren!
Volgens mij hebben wij het meer over die heren gehad, ist wel?  ;)
Meid, retour die bende! Zijn ze helemaal van de wilde spinnen besnuffelt!!
Door rheawithpixels
#1379774
Uhm....ja kan me wel een recente post herinneren  :biggrin2:

Als iemand nog weet waar ik wel verse jonge zachte geitenribben kan kopen in Noord Holland?
Ik lees wel vaker posts namelijk over loeiharde kluifjes bij verschillende aanbieders.
Waar kan ik deze nu het beste halen?
Door Nynke
#1379784
ik denk dat je in het najaar weinig kans hebt op jonge geitenribben :-\, geitjes worden toch in het voorjaar geboren  ::)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1379786
da's niet helemaal waar, bestel al jaren lamsribben(geit) bij een leverancier en of ik nou in febr of in mei/juni of in december bestelde, ik kreeg altijd mooie malse ribben....alleen nu dan niet meer..
Door Nynke
#1379790
vanaalst schreef: da's niet helemaal waar, bestel al jaren lamsribben(geit) bij een leverancier en of ik nou in febr of in mei/juni of in december bestelde, ik kreeg altijd mooie malse ribben....alleen nu dan niet meer..
maar zouden die dan niet al die tijd bevroren zijn geweest?
Door rheawithpixels
#1379803
Nou ik heb dus inderdaad ook dezelfde vraag gesteld en toen kreeg ik 1 of ander antwoord over bokjes?

Maar ik denk ook gewoon dat ik de Kapitein Iglo versie krijg daar.  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door