Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door corina
#1376157
Hoi

Het slachthuis waar wij altijd pens kochten zonder wormen, heeft de laatste tijd alleen nog maar penzen van schotse hooglanders
maar in deze penzen zo zegt hij zitten wormen en wil deze niet te verkopen en gooit ze dus gewoon weg.
als ik het nalees in het e boek van  mogens kun je die nadat  je ze een tijdje in de vriezer heb bewaard gewoon geven.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Groeten Corina
Door Fido
#1376243
Wormen die een koe heeft zijn niet besmettelijk voor de hond (ostertachia, gastrofielis of de  hypodermabovis) eventuele schrijffouten voorbehouden  :-\

Even uitspoelen en je kan het geven, als je nog durft  :biggrin2:
Door Hertog
#1376314
Ik griezel bij het idee. Met er echt even niet aan denken. Zou de hond er ook zijn neus voor ophalen? Geloof er niks van. ;D
Door Lizzy
#1376636
Overigens hebben de runderen meestal wormen omdat de weerstand iets is verlaagt, er niet ontwormt is enzo. Wat voor wormen zijn het? Heb je een foto?
Door Tanna
#1377597
Lizzy schreef: Overigens hebben de runderen meestal wormen omdat de weerstand iets is verlaagt, er niet ontwormt is enzo. Wat voor wormen zijn het? Heb je een foto?
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar........
Door Happy Tail
#1377615
brrrr laat die fotos maar zitten hoor.....
vind die kruiperige dingen echt goor. Hier zou ik het niet verwerken in ieder geval.
De honden zullen er geen probleem mee hebben denk ik, maar ikke wel
Gebruikersavatar
Door corina
#1378341
Hoi

Vrijdag heeft mijn man 6 penzen opgehaald bij het slachthuis bij een enkele zouden dus wormen op/in moeten zitten.
We laten ze nu een voor een ontdooien om ze vervolgens in stukjes van +/- 2 te snijden die onze honden dan direkt krijgen
en de overige stukken gaan weer terug in de vriezer.Als we een pens tegen komen met wormen gaan we zeker foto's maken
en zullen we hier plaatsen.(Kan dus wel even duren)

groetjes Corina
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door