Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aiko 09
#1375459
Hallo, weer een vraagje hoor,

Op de dagen dat ik een heel prooidiertje zou voeren (kwartels, kuikens, vis enz) dan hoef ik toch geen orgaan en spiervlees meer toe te voegen? Misschien alleen wat groente?

Dank!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1375478
Yep klopt helemaal.
Heel prooidier kun je zien als volledige maaltijd (zonder groente) en hoef je niet mee te rekenen in je menu.
eendagskuikens hebben niet heel veel voedingswaarde en zou ik niet zien als hele maaltijd, maar meer als snackje.
Door Too
#1375481
Om te beginnen: eendagskuiken zou ik niet als compleet prooidier bestempelen, in mijn ogen is t een pluizig ei. Voor mij is een prooidier pas volwaardig als t een volgroeid dier is.

Wanneer de kwartel [in je voorbeeld] compleet is dwz organen zitten er nog in dan kan je t kwartel gewicht van je weektotaal aftrekken
dwz weektotaal=1000, kwartel weegt 100... 900 om de percentages op los te laten. Voor complete vis geldt t zelfde,

Je hoeft trouwens niet elke dag 'compleet' te voeren, als je je menu zo samenstelt dat je hond in 1 of weken t complete pakket te eten krijgt zit je helemaal goed!

@ May Linn tsssssssss
Door Mevroi Kruim
#1376599
Nou, eendagskuikens hebben minstens de voedingswaarde van een ei en die is behoorlijk hoog naar rato van het gewicht. De biologische waarde van het eiwit is zelfs 100, hoger kan niet. Dus geen voedingswaarde vind ik niet juist. Het zijn alleen kleine dingen dus je moet er redelijk veel van voeren om aan een maaltijd te komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door