Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Magic
#1369617
Wel de eerste keer zag ik dat ze tegen me opsprong en gelijk weer
met haar poten op de grond ging en haar staart je naar beneden deed met een soort kreet.
Ook zit ze soms wat vreemd en licht ze op een hoopje als of ze pijn heeft.
Je mag ook niet aan de ene kant van haar achterwerk/staart zitten dat vind ze echt niet leuk.
Ze houd de staart een beetje scheef een kan op als je aan haar rug kriebelt terwijl normaal
de staart alle kanten op gaat.
Ze oogt niet ziek maar is niet haar normale zelf eet en drinkt goed.
Als ze speelt of poept houd ze de staart wel gewoon en poept gewoon netjes.

Ik heb haar gisteren probiotica gegeven en vandaag wil ik dat weer doen.
En de komende dagen wat minder beloningen.
Voor het geval dat de boosdoener was.

Mijn vraag is lijkt dit verhaal op een staart die verrekt is of meer dat er iets is met de anaalklieren?
Ze is van de week besprongen door een DuitseHerder en heeft tijdens wild bal spel een verkeerde salto gemaakt maar in beide gevallen daarna gewoon verder gelopen/gespeelt helaas betekend dat niet echt veel want ze is keihard voor zich zelf meestal merk je pas wat als ze geslapen heeft.
Rust houden is een straf voor haar maar zal he toch een paar dagen doen om te kijken of dat helpt.

Als het de anaalklieren zijn kan je zo iets even afwachten kijken of het weer uitzich zelf verbeterd?

Kijk ik wil best met haar naar de dierenarts gaan maar als dit iets is wat we gewoon tot na het weekend
kunnen aanzien of het met rust en regelmaat weer uit zich zelf beter word heb ik dat liever.
Ze eet en drinkt gewoon en is alert en speelt/beweegt nog steeds erg graag.

Iemand een idee?
Door hamada
#1369637
onze kruising dog/duitse staander had destijds wel eens last van een zgn. koud water staart, zoals dat genoemd werd. Vooral 's winters als hij in, inderdaad, koud water gesprongen was tijdens een wandeling. Zijn gedrag lijkt wel op wat jij beschrijft. Hij kon nauwelijks zitten, gilde het uit als hij ging zitten, hield zijn staart in een krampachtig boogje en kon ook niet kwispelen. We zijn dan altijd even naar de da gegaan omdat hij echt pijn had, die hem dan een prik gaf en wat pillen voor de komende dagen. Volgens mij, maar het is erg lang geleden pijnstiller en spierverslapper. Ik weet niet of tijdens het spelen een vergelijkbare blessure kan ontstaan, maar het gedrag komt wel herkenbaar over.
Door Jacqueline1968
#1369647
Zou een warm bad helpen?

ik heb soms krampen in mijn voeten door de reuma, een warm (voet) bad is dan echt zooooo lekker, dan ontspant alles en springen de spierkrampen eruit.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1369651
is de staart niet gekneusd/gebroken?
of iets in de rug verkeerd geschoven door de botsing?
ik zou arnica en traumeel gaan geven, werkt dat niet dan langs de da..
Door Magic
#1369734
vanaalst schreef: is de staart niet gekneusd/gebroken?
of iets in de rug verkeerd geschoven door de botsing?
ik zou arnica en traumeel gaan geven, werkt dat niet dan langs de da..
Gekneusd zou kunnen... Ik heb geen idee want ze speelde na de Salto en aanvaring met de DH gewoon verder.
Het is een hele harde tante, ze is druk momenteel en dat is altijd een goede
indicatie dat er iets mis is met haar.
Ze rent speelt doet maar houd af en toe haar staart iets scheef altijd dezelfde kant (!)
of houd haar staart half naar beneden
Ze speelt wel gewoon en kan met haar staart kwispelen.
Maar heeft liever niet dat je aan haar rug of staart zit. Af en toe zie je haar
naar haar staart ? Achteren grijpen ze bijt haar staart niet raakt hem ook niet aan ze ruikt niet
rijd geen sleetje, heeft geen vlooien en is geen zeur.
Vanmiddag toen ze uit de auto moeilijk kwam hield ze de start plat tegen haar buik aan of krom.
oogde ook wat misselijk bibberig.
Toen we haar 5 minuten later uitlieten liep ze weer gewoon en heeft ook redelijk snel gepoept.

Moeilijk of ze nu iets met haar staart heeft of dat ze last heeft van haar anaalklieren.
Door Magic
#1376007
We zijn vandaag toch naar de Dierenarts geweest want ze bleef last houden.
Het was dus niet haar staart of anaalklieren.
Maar haar rug, ze krijgt nu metacam en rust voor geschreven.
Niet spelen, aan de riem korte uitlaat rondjes..
En dan moeten we in een week verbetering gaan zien.
Of terug komen...
Ik hoop duim dat ze met rust en pijnmedicatie/ontstekings remmers weer gauw de oude is.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1376064
Ik zou linea recta naar een osteopaath gaan, gezien mijn ervaringen met dit soort klachten.
Als er een werveltje verkeerd zit, kan dat zorgen voor jarenlange problemen die als maar erger worden....
Dus ik zou haar zeker laten checken!!
Door Magic
#1410692
Helaas er was korte tijd verbetering maar na een paar weken zag ze in het weiland
een vogel en weg was ze en tijdens het rennen kon je het zien mis gaan ze rende niet correct en haar staart ging plat tegen haar buik.

Dus terug naar de dierenarts en er zijn runtchen foto's gemaakt waar gelukkig niks verontrustends
op te zien was.
Ze krijg weer een ontstekings remmer en zoveel als mogelijk rust voor geschreven.
Maar aangezien ze een echt schnauzer is en altijd in beweging is.
En juist in beweging gaat als ze pijn heeft of ziek is zullen we een harde dobber daar aan krijgen.
De D.A vertelde dat dit best een tijd kon gaan duren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door