Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mirandalit
#1364724
hallo,ik dacht dat ik het beter ook even hier kon neerzetten:

Ik had nog een vraagje over hoetsies huidproblemen,hij heeft dus last van een hele droge huid en krijgt dan een soort bultjes,als je er over heen gaat[krabt] dan gaat het schilveren en krijgt hij daar een kaal plekje[zo zit hij nu bijna helamaal onder  :'(]Ik hoop dus dat barfen daar verandering in gaat brengen,maar wanneer zou ik ongeveer resultaat moeten zien?En kan ik beter met 1 vleessoort beginnen of gewoon het menu aanhouden wat ik nu gemaakt heb?[zie andere topic]Ik heb alles namenlijk gisteren voor 2 weken binnen gekregen[besteld bij lupa]en kan niet eerder weer bestellen dan eind volgende week,dus zou ik overmoeten naar 1 vleessoort dan kan dat pas eind volgende week.Afbeelding

Ik ben naar de da geweest en heb hoetsie 2 keer laten onderzoeken op schurft,maar niks kunnen vinden.
Shampo gehad,antibiotica kuur maar mocht ook niet baten.
Sinds een maand gebruik ik visolie capsules maar zie daar geen verbetering mee.
Ik heb nu een pillenkuur van 10 dagen gekregen voor de jeuk[dat heeft hij sinds een week voorheen niet]
Als barfen niet helpt dan laat ik hoetsie verder onderzoeken,maar herkent iemand dit?
Laatst gewijzigd door mirandalit op do 17 sep 2009, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1365280
Het klinkt mij als een allergische reactie. Je zou dan ook gewoon kunnen beginnen met een gevarieerd menu. Wel zou ik zorgen voor voldoende vette vis in dat menu.

Ik denk dat je met een paar weken wel wat vooruitgang mag gaan zien, maar het kan ook dat je eerst wat achteruitgang ziet om daarna een omslag de goede kant op te krijgen.
Door mirandalit
#1365660
Als het aan de brokken zou liggen die hij voorheen kreeg zou hij het dan niet al eerder gehad moeten hebben?Hij is nu 11 maanden en heeft het sinds een maand of 2-3.Of kan hij er later een allergische reactie op ontwikkelen?
Door 202Spots
#1365925
Zijn 't ook geen vlooien bijten?
Heb je misschien andere zeepmiddel waar je z'n deken in wast, of was verzachter waar ie niet tegen kan?
Andere schoonmaakmiddelen?
Heb je 'n tuin met planten waar hij allergies voor kan zijn?
Ga je ergens met hem lopen waar bespoten is voor onkruid of insecten?

Hoe vaak geef je de vis olie?
Of desnoods misschien 'n thyroid test laten doen?

p.s...mooie hond!!!  ;)
Door mirandalit
#1366078
Net weer terug van de dierenarts,we hadden nu een ander.Weer onderzocht voor mijt/schurft maar weer niks gevonden,hij denkt dat het een bacteriële infectie is,stonghold voor alle hondjes weer meegekregen en voor hoetsie shampoo genaamt:malaseb,2 keer per week mee wassen,en een antibiotica kuur genaamt:cefaral,2 keer daags 3 tabletten voor 6 weken lang.En als dat niet helpt dan moet hij weer verder onderzocht worden.Dat ik over was gegaan op barf vond hij ook heel goed.Hopenlijk gaat het allemaal helpen!

We gebruiken tot nu toe altijd hetzelfde wasmiddel,merk van de lidl,ik zal voortaan z´n kleedje zonder zeep goed wassen,schoomaakmiddelen zijn ook altijd hetzelfdë,van de lidl of euro shopper.Buiten loop hij wel langs struiken,weet niet of ze bespoten zijn,maar zal er voor zorgen dat hij er niet meer tegenaan loopt!visolie gebruik ik de hoeveelheid wat voor een mens genoeg is,3 per dag,en schapenvet 3 dragés per dag.We hebben eerst altijd schapenvet gegeven,toen hij last kreeg van zijn huid zijn we overgegaan op visolie,omdat ik had gelzen dat dat misschien kon helpen,maar ik zie geen verbetering dus ik ga denk ik weer over op schapenvet.Ik ga volgende week weer naar de dierenarts en dan zal ik het hebben over die thyriod test.Bedankt dat jullie allemaal meedenken!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1366372
als ik jou was zou ik niet té veel dingen gaan wisselen en veranderen..
anders weet je strakjes niet wat nou geholpen heeft of waar t nu van kwam!
ik zou t gewoon bij de d.a. dingen houden én bij je menuutje..
eigenlijk was ik denk ik even een aantal weken geduldig geweest met alleen lekker barfen..
ipv ook bij de d.a. langs..
want als t nu beter gaat weet je eigenlijk nog niks..

kwam t nu door de brokken?
of slaan de medicijnen aan?

kiek heeft ook  heel veel pukkels met jeuk gehad toen ik haar kreeg..
waar t van kwam weet ik niet.. maar sinds ze barft heeft ze geen jeukpukkels meer..
ook geen open plekjes en ruikt ze lekker fris ipv die vieze honden lucht die ze met haar meedroeg..
kiek heeft geen medicatie gekregen.. het lag puur aan t voer en haar verlaagde weerstand daardoor..
ik merk wel dat ze een heel gevoelige huid heeft..
vorige week op vakantie geweest in de ardennen..
en op 2 verschillende dagen in die week heeft ze ónder de bulten gezeten..
de ene dag een heleboel kleintjes die niet jeukten en na 2 dagen weer weg waren..
de andere dag enorme dikke bulten die jeukten maar die na een paar uurtjes alweer wegtrokken..
kiek blijft gewoon een gevoelig hondje..
maar ze kan nu wél alles eten!
Door mirandalit
#1366831
In eerste instantie wilden we het ook bij alleen bij het verandering van voer houden,maar het was in korte tijd zo erg geworden[hij is bijna voor de helft kaal]dat ik toch ook naar de DA ben gegaan,ik denk dat het wel door het voer komt,want brokken zijn gewoon zooi[ben ik nu achter ::)]maar ik dacht:stel van niet,dan word het nog erger..........en hoeste is zo zielig nu :'(

Wat fijn dat het met jouw hond goed is gekomen door barfen,ik hoop dat het met hoetsie ook zo verloopt!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1366858
het wordt altijd eerst erger.. kiek is nu ongeveer 1,5 of 2 jaar op eerst kvv en toen barf..
en pas nu kan ik zeggen dat ze een lekker luchtje heeft..
ze stinkt ook niet meer zo uit haar steegje (bekkie) en haar vachtje voelt meestal heerlijk stevig en zacht..
als ze zich niet lekker voelt.. is dat ook het eerste wat veranderd..
dan wordt ze klef en gaat ze rieken..

hou vol meis..
:-*
Door sandrra
#1367156
Zo begon het bij Mazoe ook met haar allergie. Ze was toen net een jaar. We hebben ook tig pilletjes en afkrabsels e.d gehad, niets hielp. Ja tijdelijk totdat de medicijnen op waren.
Het werd op een gegeven moment van kwaad tot erger en zijn we overgestapt op vers en nu geen plek meer te zien.
In het begin verergerde de klachten zich, best  moeilijk omdat te zien hoor.
Stinken deed Mazoe ook enorm echt adembenemend erg. Nu ruikt ze stukken frisser.

Suc6.
Door mirandalit
#1370156
Even een kleine update over hoetie,we hebben het idee dat het wel iets beter gaat,er komen namelijk geen nieuwe plekjes bij!Alleen de jeukpilletjes hebben niet echt geholpen,we gaan nog even bellen of het nodig is om wat anders te geven,hij krabt niet de hele dag door gelukkig,hij doet het zo nu en dan.
Door mirandalit
#1399088
hallo, allemaal,het is weer een tijdje gelden dat ik op het forum was,druk gehad maar de laatste weken doet ook mijn internet het heel slecht of helemaal niet,zeer vervelend.

Ik wilde even vertellen dat het met hoetsie heel goed gaat!Sinds hij dus over is op barf zijn z'n kale plakken zijn zo goed als verdewenen en hij heeft geen jeuk meer,de chi's krijgen nu sinds een maand carnivoer en die doen het er ook prima op,van alle honden glanst hun vacht prachtig en ze zijn mooi op gewicht,ik zal binnnekort wat foto's van ze plaatsen en hier neerzetten!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door