Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1355971
een vriendin belde me net en vertelde dat ze een vriendin had die een pup bij iem zou krijgen, maar die pups(nu net 3 weken) hebben hersenvliesontsteking....ze vroeg me wat dat op langer termijn, dus als de honden volwassen zijn, zou doen, heeft dat dus nog gevolgen op oudere leeftijd?
daarbij, hoe krijgen zulke jonge pups hersenvliesontsteking?
ze hebben nu een ab kuur..
Door evds
#1356020
Ik weet niet wat de gevolgen zouden kunnen zijn maar zou wel erg op mijn hoedde zijn, en heel goed gaan informeren. De pups zijn volop in de groei en dan zo'n gemene ontsteking (en anti-biotica) lijkt me niet bevordelijk. Arme beesies.
Door Decibels
#1356239
ik weet niet het fijne ervan, maar ik weet wel dat er 2 soorten hersenvliesontstekingen zijn. De ene vorm wordt veroorzaakt door een bacterie, maar er is ook een vorm die iets met de immuniteit te maken heeft. Bij deze laatste heeft naar mijn weten een AB kuur weinig zin.
Door Deesje
#1356245
bij mensen kunnen er afhankelijk van de ernst neurologische problemen blijven bestaan... maar als het alleen met een ab kuur behandeld wordt.....

k zou het wel goed navragen...
Gebruikersavatar
Door kira
#1356305
hoe weten ze dat het dat is? Bij mijn weten zijn honden daar nogal heftig ziek van (net als een mens) en wordt er normaal nog al wat onderzoek gedaan om dat vast te stellen. Je hebt één vorm die veel voor komt bij honden tot 1 1/2 jaar en dat komt vaak terug. Maar je hebt meerdere soorten. Ik zou denk ik goed doorvragen bij de fokker over hoe men dit weet etc. en zeker ook de dierenarts erover willen spreken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door