Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elizabeth Bennet
#1343671
ik heb zojuist me'n hond een el zout gegeven om hem te laten braken want hij heeft een chocotof te pakken gehad maar hij braakt maar niet. help want kan ik nog doen
Door *loes*
#1343686
Stel uw hond weegt 32 kg dan zou hij dus 2.268 g melkchocolade kunnen opeten, voordat de giftige grens is bereikt (chocoladeallergie niet meegerekend!) Dit is dus meer dan 2kg melkchocolade en is omgerekend 30 tabletten van de normale 75gr chocolade. (Wie zijn hond krijgt nu 30 repen melkchocolade!) Puur zou hij 240 g op kunnen eten. Dit is ongeveer 3 repen. Ook echte witte chocolade bevat theobromine (2 mg per gram), maar dat is nog minder dan in melkchocolade

Gekopieert uit de bovenstaande link
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1343703
Elizabeth Bennet schreef: hij weegt 42 kilo maar aan 1 bonbon kan een hond toch doodgaan?
Nee hoor, zelfs niet als het pure chocolade is. En een chocotof bevat niet echt veel chocolade. Ik denk dat het zout wat je gegeven hebt gevaarlijker is.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door