Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1341529
Tsja, tuurlijk wil ik het liefst zoveel mogelijk overslaan maar het pupje is nog bij de fokker en nog eigendom van de fokker. Op mijn verzoek wordt ie al op energique (zelf gekocht en afgegeven) afgespeend en ik moet u al uitkijken dat ze me geen zeur / vervelend gaat vinden.... :-[

De 9 weken enting laat ik eerst titteren bij tannetje en verder laat ik me door haar adviseren. ;)
#1342240
Claudia N schreef: ps zit er per merk nog verschil in de inhoud of is het altijd dezelfde coctail?
EN wat zit er precies in?
Een DP is volgens mij van elk merk hetzelfde. Distemper en Parvo is dat dus. Uh tja nou ja, inderdaad grote kans dat je verzoek om met 6 weken niet te prikken als cultuurschok wordt ervaren :biggrin2:. Ik dacht dat het om "eigen" pups ging. De meeste pups schijnen tot 12 weken voldoende antistoffen van Ma te hebben waardoor de eerder gegeven vaccinaties niet eens aanslaan. Het is dus meer een kwestie van schijnveiligheid dat de pupjes helemaal lekgeprikt worden dan dat het echt wat opleverd (voor de pup dan)
#1342457
Ik kreeg vandaag te horen dat de puppyDP van nobivac tijdelijk niet leverbaar is.
ze adviseren nu op 6 weken de parvoC, dan op 9 weken DHP+Lepto, en op 12 weken DHPPi + lepto.
Hmmm had ik nu een pup dan zou ik titeren op 6 weken.

edit: dit is toch eigenlijk een heel raar advies, nu ik er zo over nadenk  :-\ Waarom DHP dan op 9 weken? Ik zou die hondenziekte op 9 weken overslaan en dan op 12 weken de DHP geven.
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op do 20 aug 2009, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#1343395
*Dorothea* schreef: Ik kreeg vandaag te horen dat de puppyDP van nobivac tijdelijk niet leverbaar is.
ze adviseren nu op 6 weken de parvoC, dan op 9 weken DHP+Lepto, en op 12 weken DHPPi + lepto.
Hmmm had ik nu een pup dan zou ik titeren op 6 weken.

edit: dit is toch eigenlijk een heel raar advies, nu ik er zo over nadenk :-\ Waarom DHP dan op 9 weken? Ik zou die hondenziekte op 9 weken overslaan en dan op 12 weken de DHP geven.
Het meest rare van dit advies vind ik dat iets even niet beschikbaar is en dan blijkt het ineens ook niet zo'n ramp te zijn om het niet te geven ???.

Waar is nu ineens de KC gebleven, die is toch ook altijd zo vreselijk noodzakelijk voor pups? Op 9 weken de DHP + Lepto is volgens mij heel gewoon, niks afwijkends, vaak wordt de KC er ook al bijgegeven en/of de Pi. Het enige wat hier afwijkt van "normaal" is de pupenting. Mijn da wil in ieder geval altijd met 9 weken ook al een DHP met KC geven, en Lepto natuurlijk. :-X
#1343449
Angelique schreef: Het meest rare van dit advies vind ik dat iets even niet beschikbaar is en dan blijkt het ineens ook niet zo'n ramp te zijn om het niet te geven ???.

Waar is nu ineens de KC gebleven, die is toch ook altijd zo vreselijk noodzakelijk voor pups? Op 9 weken de DHP + Lepto is volgens mij heel gewoon, niks afwijkends, vaak wordt de KC er ook al bijgegeven en/of de Pi. Het enige wat hier afwijkt van "normaal" is de pupenting. Mijn da wil in ieder geval altijd met 9 weken ook al een DHP met KC geven, en Lepto natuurlijk. :-X
O dan heb jij een ander schema, wij vaccineren op 9 weken altijd alleen lepto en parvo. Vandaar dat ik dit zo'n gek advies vind.
#1343490
*Dorothea* schreef: O dan heb jij een ander schema, wij vaccineren op 9 weken altijd alleen lepto en parvo. Vandaar dat ik dit zo'n gek advies vind.
http://dapzwd.nl/vaccinatie%20schema%202009

Dit is volgens mij zoals het ook in het Nobivacboekje staat (die ik nu even niet kan vinden) en die mijn da ook als "de bijbel" beschouwd. Zit ook wat onlogica in, want het ontgaat mij even waarom je, als er KC gegeven wordt er geen DHP gegeven wordt op 9 weken, maar ParvoC en Lepto.
#1343565
Angelique schreef: http://dapzwd.nl/vaccinatie%20schema%202009

Dit is volgens mij zoals het ook in het Nobivacboekje staat (die ik nu even niet kan vinden) en die mijn da ook als "de bijbel" beschouwd. Zit ook wat onlogica in, want het ontgaat mij even waarom je, als er KC gegeven wordt er geen DHP gegeven wordt op 9 weken, maar ParvoC en Lepto.
Huh wat een gek schema, die DHPPi op 9 weken staat volgens mij echt niet in het nobivac schema. Het is inderdaad toch dubieus waarom je met KC dan opeens geen hondenziekte en HCC hoeft te vaccineren op 9 weken.
#1343585
*Dorothea* schreef: Huh wat een gek schema, die DHPPi op 9 weken staat volgens mij echt niet in het nobivac schema. Het is inderdaad toch dubieus waarom je met KC dan opeens geen hondenziekte en HCC hoeft te vaccineren op 9 weken.
Het komt in ieder geval de geloofwaardigheid in de grote noodzaak niet ten goede :-X
#1348400
Decibels schreef: bij mij worden pups niet geënt....ze hebben voldoende anti-stoffen van ma, dus hier krijgen ze met 12 weken gelijk de grote cocktail. De nieuwe eigenaar moet dan wel na een maand de weil/parvo herhaling geven.
Hoe weet je dat? Ik titer nogal eens pups en ze hebben toch zeer geregeld niet voldoende antilichamen meer met 6 weken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door