Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1340142
gelden daar dezelfde 'regels' voor kwa eten als sterilisatie...
ook geen visoliecaps ed, voorzichtig met eten, taumeel?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1340149
Ja, want het gaat niet om de handeling maar om de narcose. Traumeel is altijd goed, mag je daags vantevoren al mee beginnen. Eten voor de operatie dusdanig dat je weet dat het 24 uur later weg is. Geen stevige geitenribben dus, liefst klein gesneden spul. Na de operatie, dezelfde dag een half portie slappe hap als die goed wakker is. De volgende dag weer normaal. A.s. donderdag ging het gebeuren?  Als ik er verder overheen lees, bij deze alvast veel sterkte, gaat ongetwijfeld goed komen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1340156
ja donderdag, maar door alle stress ben ik eigenlijk helemaal vergeten vanaf wanneer die niet eten mag..
is toch na 18.00 s'avonds niet meer?
Maar dan mogen ze nog wel drinken, toch?
en hoeveel traumeel mag ie hebben?
Door pallas
#1340241
Gewoon nog een keertje bellen als je twijfelt over het eten.
Drinken (water) mag altijd.

gaat helemaal goed komen , nog even en dan heb je het achter de rug :-*
Door charmed
#1340254
Bij de ene kliniek moeten ze vanaf 18.00 uur nuchter zijn, bij de andere kliniek vanaf 0.00. ligt er ook aan hoe laat hij geopereerd wordt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1340260
s'morgens om 8.15 wordt ie zeg maar 'opgenomen'...krijgt ie een prik in zijn kont en daarna gaat ie effies een tukkie doen :-[
ik geef hem gewoon een beetje later zijn eten, zo tegen 17.00 en daar moet ie het dan maar mee doen..
Door Silvia V.
#1340343
Als je hem zo rond 17.00 uur zijn galgenmaal ( :biggrin2:) geeft, dan is dat prima hoor.
Wij raden aan vanaf 20.00 uur niets meer te laten eten en bij ons start het operatieprogramma om 09.30 uur. Drinken mag hij uiteraard nog wel, maar laat hem wel even goed uit voordat je hem brengt, anders heb je kans dat hij tijdens de narcose zijn blaas leegt.
Ik raad de mensen meestal aan qua eten 's avonds iets vloeibaars als Griekse yoghurt of iets dergelijks te geven. Dit i.v.m. eventueel misselijk zijn en overgeven na de narcose. Maar ik zelf voer mijn honden KVV en als deze onder narcose zijn geweest, dan geef ik ze 's avonds gewoon een beetje KVV, maar dus niet de gewoonlijke portie.

Ik persoonlijk ken Traumeel niet, maar ik weet wel dat veel klinieken standaard een pijnstiller per injectie en/of tablet geven bij een operatieve ingreep (wij in ieder geval wel...). Kan dit dan wel samen met Traumeel?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1340365
Silvia V. schreef: Als je hem zo rond 17.00 uur zijn galgenmaal ( :biggrin2:) geeft, dan is dat prima hoor.
Wij raden aan vanaf 20.00 uur niets meer te laten eten en bij ons start het operatieprogramma om 09.30 uur. Drinken mag hij uiteraard nog wel, maar laat hem wel even goed uit voordat je hem brengt, anders heb je kans dat hij tijdens de narcose zijn blaas leegt.
Ik raad de mensen meestal aan qua eten 's avonds iets vloeibaars als Griekse yoghurt of iets dergelijks te geven. Dit i.v.m. eventueel misselijk zijn en overgeven na de narcose. Maar ik zelf voer mijn honden KVV en als deze onder narcose zijn geweest, dan geef ik ze 's avonds gewoon een beetje KVV, maar dus niet de gewoonlijke portie.

Ik persoonlijk ken Traumeel niet, maar ik weet wel dat veel klinieken standaard een pijnstiller per injectie en/of tablet geven bij een operatieve ingreep (wij in ieder geval wel...). Kan dit dan wel samen met Traumeel?
Ja hoor, dat gaat prima met Traumeel  ;)
Ellen, ik heb Yuki vanaf 3 dagen voor de narcose 2 maal daags een tabletje gegeven...
Gebruikersavatar
Door kira
#1340460
Sterkte donderdag. Komt vast allemaal goed. Was dit jouw hond met balletjes in zijn buik? Of is dit een "normale" operatie?
Door Silvia V.
#1340471
vanaalst schreef: die knuffel is al gegeven, met plezier!!
en tja, zorgen maken doe ik toch wel :-\
ook al is het maar een castratie..
Oké, dan wordt het Traumeel voor hem en Rescue voor jou  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1340481
Silvia V. schreef: Oké, dan wordt het Traumeel voor hem en Rescue voor jou  :biggrin2:
ben bang van wel ja!
het is vince die met zijn balletjes in zijn buik, je weet wel, dat zwarte gevaarte bij de reiki!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1340722
vanaalst schreef: ben bang van wel ja!
het is vince die met zijn balletjes in zijn buik, je weet wel, dat zwarte gevaarte bij de reiki!
Het komt goed, Ellen....de duimen gaan draaien hoor, donderdag!!! Voor Vince en voor jou  ;)  :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door