Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door VeraNova
#1338893
Mijn honden (boomer van 2 jaar en golden x berner van 15 weken) eten sinds zaterdag half brokjes en half smuldier (even rustig opbouwen).
Ik geloof dat ik echt twee versetertjes heb hier  ;D
Mijn boomer at altijd als een zieke kip van welke brok dan ook en eet nu met smaak haar hele bakje leeg. Ze zit zelfs in de keuken te wachten tot ik de maaltijd klaar heb  :D

De pup zat altijd te blaffen als het wat te lang duurde met zijn brokjes. Nu blaft ie niet meer als ik de brokjes tevoorschijn haal. Hij wordt pas enthousiast als de smuldier in het bakje gaat  :biggrin2:

Zo leuk om te zien!
We blijven zo even lekker kvv'en totdat ik een reus van een vriezer bij elkaar heb gespaard. Ik wil echt met deze beessies gaan barfen, want ik denk dat ik ze daar een groot plezier mee gaan doen. En mezelf dus ook!
Door VeraNova
#1339226
[quote="sylvia"]
Goed hoor  :D



( alleen waarom niet gelijk helemaal overzetten ? )
[/quote]

Hoe bedoel je? In een keer naar volledig barf of kvv?

Voor beiden heb ik een reden, vind ik  ;)

Pup was aan de diarree en ik was bang voor meer als ik hem cold turkey op kvv zou zetten. Dit geeft mij  wat meer rust en hij poept er tot nu toe goed van  :circle:

Barfen wil ik heel graag, maar moet nog even een mega vriezer bij elkaar sparen (en een vleesmolen om voor de katten te malen  :))
Door Greece
#1339328
[quote="VeraNova"]
Hoe bedoel je? In een keer naar volledig barf of kvv?

Voor beiden heb ik een reden, vind ik  ;)

Pup was aan de diarree en ik was bang voor meer als ik hem cold turkey op kvv zou zetten. Dit geeft mij  wat meer rust en hij poept er tot nu toe goed van  :circle:
  :))
[/quote]

Zowel naar volledig barf of kvv kan je ze cold turkey overzetten.
Maar ik kan me voorstellen dat je eerst op safe gaat, alhoewel vaak de diarree juist overgaat als ze van de br*k af zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1339672
[quote="VeraNova"]
Hoe bedoel je? In een keer naar volledig barf of kvv?

Voor beiden heb ik een reden, vind ik  ;)

Pup was aan de diarree en ik was bang voor meer als ik hem cold turkey op kvv zou zetten. Dit geeft mij  wat meer rust en hij poept er tot nu toe goed van  :circle:

Barfen wil ik heel graag, maar moet nog even een mega vriezer bij elkaar sparen (en een vleesmolen om voor de katten te malen  :))
[/quote]

Voor mij zou die diaree een extra reden zijn om die brokken per direct van het menu te gooien, daar die naar alle waarschijnlijkheid al de oorzaak zijn van de diaree.

Misschien zijn jouw katten ( net als die van mij) eerder gecharmeerd van zelf kluiven, botjes van konijn,kip e.d. kun je vaak heel mooi verbrijzelen met een goed vleesbijltje ( ik heb een lekkere zware van de Ikea)
Door VeraNova
#1339732
Pupsel kreeg dieetbrokken van de DA waarmee hij zeer goede (en weinig) ontlasting kreeg.
Die wilde ik toch voor de zekerheid even opmaken.
Kzal eens kijken hoeveel ik nog heb. Ik kan ze altijd nog gebruiken als beloning tijdens de training.  :P

Mijn poezen hebben gisteren geen brokjes meer gehad. Wel blik gemengd met smuldier en ze aten het alledrie!  :yeah:

Denk dat die dus geen brokken meer van me krijgen...blij blij blij!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1339840
Je moet het doen zoals het goed voelt voor jou  ;)
Is dat rustig overstappen, dan zo.
Is dat meteen overstappen over stappen enkel vers, dan zo.
Het is iig super dat je over gaat op vers!
Heb geen verstand van katten en vers, maar niet alle katten schijnen altijd zo makkelijk alles naar binnen te werken aan vers.
Je kunt bv het blikvoer steeds beetje meer afbouwen.
Door VeraNova
#1339934
Heb nog 1 blikje voor de katten en als dat op is, is het op :biggrin2:

De brokken ga ik maar weggooien (wel zonde van die 15 kg die ik nog had, maar goed het zijn troepbrokken dus ga het ook niet aan iemand anders geven)

Voor de pup heb ik nog zo'n 10 kg Markus Muhle staan, zal toch eens kijken of ik daar nog iemand mee blij kan maken.
Door Red_Hunter
#1340011
[quote="VeraNova"]
Heb nog 1 blikje voor de katten en als dat op is, is het op :biggrin2:

De brokken ga ik maar weggooien (wel zonde van die 15 kg die ik nog had, maar goed het zijn troepbrokken dus ga het ook niet aan iemand anders geven)

Voor de pup heb ik nog zo'n 10 kg Markus Muhle staan, zal toch eens kijken of ik daar nog iemand mee blij kan maken.
[/quote]
De dierenasiels zijn er soms blij mee, daar kan je de brokken eventueel brengen.
Weggooien is ook zonde.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door