Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ilse frettenbende
#1275181
Zijn er meer mensen die het combineren.

Ik zit nu ongeveer 2 maande op KVV en wil ook een deel gaan barf.
Vriendlief vond het maar niets KVV i.p.v brokken maar is er nu aan gewend en klaagt niet meer. Verwacht bij Barf wel weer wat commentaar maar gaat vast zo weer over.

Ik vind het nog moeilijk om goed samen te stellen  te stellen vooral de berekeningen van barf, heb nu eerst wat dingetjes gehaald om te proberen of ze het lusten maar verwacht bij deze vuilnisbakken weinig problemen.
Maar aangezien de KVV vaak als is aangevuld met groente(ik voer altijd complete versies), heel soms ook enkelvoudig. Is het dan belangrijk om ook nog groentemix toe te voegen in het wekelijkse menu?

Ik denk namelijk zelf dat het prima zonder kan maar ben nog een beginner dus vraag het liever ff na

Ik heb nu in huis lamssnippers en geitensnippers, geitenribben en ik had ook nog botten van volgens mij ook geit. Sinds kort verkoopt de dierenwinkel in de buurt namelijk haaksbarf en shawenca(ofzo) producten.
Dus is het iets makkelijker te verkrijgen.

Of zou het toch voordeliger zijn om het ergens anders vandaan te halen, islamitische slagers ofzo?

Ik heb hier 3 grote honden 2van 30 en 1 van 40 kilo, en daarnaast nog 18 fretten(1 vermiste). De fretten krijgen ook haaksbarf en krijgen prooidieren en nog wel gedeeltelijk brok maar wil er wel vanaf.

En bij de berekingen van de barf moet ik dan gewoon de aantal procenten die ze per dag nodig hebben in mindering brengen met datgene wat al in de KVV zit.
Of is het bijv makkelijker rekenen voor een hele week en dan te verdelen of 1 dag barf, 1 dag KVV?
Sorry voor de vele vragen. :-[
Door deja
#1276222
Hallo Ilse,
Ik heb zelf ook 2 honden 28 en 34 kg. s'morgens krijgen ze KVV die van 28 kg. 225 gr. en de andere 275.
Ik heb me hier laten vertellen dat je dat gedeelte wel van het totaal af moet trekken maar verder niets mee doen, dus niet in de percentage's berekenen.
Wat je wil gaan barfen ik doe dat s'avonds is gewoon een hoofstuk apart.
Ze krijgen hier allebei 2 % van hun gewicht daar trek ik de KVV af en wat overblijft doe ik 50 % bot/vlees 25 % spiervlees 10 orgaan en 10 groente.
Als je op menu's kijkt en menu Beau KVV en Barf aanklikt kan je het zien.
Ik zelf bestel bij Herby die bezorgt het door het hele land volgens mij, als hij niet in je bezorg gebied komt kan je even kontakt met hem opnemen.
Je kan daar een heleboel kopen, ik heb me hier laten vertellen dat je moet beginnen met kippennekjes en kipkarkassen en dan uitbouwen naar konijnkarkas eendenrug eendenkarkas enz.enz.
Ribben zijn vaak nog te hard.
Mijn honden barfen vanaf eind februarie maar heb nog steeds geen ribben, ik heb nogal een schrokop die wil alles in een keer naar binnen werken.
Nou hoop dat je er iets mee kan, Groeten Marjan.
Door ilse frettenbende
#1276317
Bedankt voor je antwoord.

Kippennekken en kipkarkasjes eten ze al, heb ik voor de fretten in huis en dat is geen probleem, maar ik zal iig ff wachten met de ribben, bedankt dat je me daarop wijst.

Ik zal eens op je menu kijken.
Door evds
#1327513
Als je bang bent dat je hond te grote stukken vleesbot (bijv. ribben) ineens naar binnen schrokt kan je die ook vasthouden terwijl je hond leert te knagen. Werkt hier prima, ook gelijk geen voernijd, enige nadeel ..... komen ze ook enthousiast aansleuren met hele bloederige runderstotten of ik die ff kan vasthouden voor het gemakkelijke knagen  :D :D
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1327539
Ik combineer niet, barf alleen.
Ben wel van mening dat honden iets van groente nodig hebben, ik geef ze 5%.
Denk dat je met al die dieren voordeliger kan bestellen bij islamitische slager of groothandels (herby,lupa enz.)

Hier ben ik ook begonnen met kipkarkas, eend en konijn. Maar dit ging eigelijk heel goed! Na 2 maanden ben ik ook overgegaan op ribben en nekken en dat gaat prima. Ik heb dan wel 1 hondje die is mooigraadmeter, als iets te hard is, zie je dat gelijk, het wordt dan niet opgegeten, das wel handig!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door